![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Omdat m'n Polo'tje 1 iets (lees: veels)te veel rem-vermogen heeft op de achteras, ben ik op zoek naar de oorzaak.
Vorig jaar de remcylinders vervangen (originele 14,29 mm zaten na 18 jaar stilstaan vast). Nu waren de originele 'vervallen' en vervangen door een ander onderdeelnummer. 171 611 051 B (14,29 ATE) (toch?) zou vervangen moeten zijn voor: 1H0 611 053 B (14,29 FAG) (toch?) Nu heb ik het vermoeden dat ik de verkeerde cilinders heb gekregen... Kan ik ergens op de cilinder 't onderdeelnummer terug vinden, of trek ik de trommels dan voor niets uit elkaar?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 20-03-2006 at 15:56. |
#2
|
||||
|
||||
![]() je kunt ze toch gewoon opmeten anders?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
![]() Op de cylinders staat vast het onderdeelnummer wel, toch? Zou ik anders erg a-VW vinden.
Zijstraatje, is remdrukbegrenzers plaatsen (van bijvoorbeeld een GTI) geen optie? Komt me in ieder geval erg bekend voor dit probleem, mijn dieseltje remde ook te hard achter voor APK. Zelfs een ruime hoeveelheid WD40 was niet genoeg...
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Heb je ook een remdrukregelaar?
Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#5
|
||||
|
||||
![]() Het is een Polo N, 1977
Geen rembekrachtiger, geen remdrukverdeler, geen druk-nippels op de hoofdremcylinder. Zelfs geen zelfstellende trommels, maar plain-old-fashion stelwieltjes Hoofdremcilinder, remcilinders in de trommels, alle remslangen, remvloeistof: Alles vorig jaar vervangen. Wat nog zou kunnen, is dat de klauwen VOOR het niet voldoende doen... WD40 is nog een optie: effect is met WD40 nooit van lange duur ![]() Maar goed: Vanavond trommeltjes dus ff open plukken.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Fout gevonden: Onderdeelummer staat niet op de cilinder, maar goed: Schuifmaat doet wonderen: 19mm Das dus niet 1 stap, maar 2 stappen TE GROOT! Foutje is ook zo gemaakt blijkt: besteld: 171 611 051 B -> 14,29 mm (ATE) die was vervallen en vervangen voor: 1H0 611 053 B -> 14,29 mm (FAG) maar zeerwaarschijnlijk geleverd: 1HO 611 053 -> 19,05 (FAG) Alleen het 'B' tje zijn ze dus vergeten ![]() Ben benieuwd of de dealert dit netjes kan oplossen..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Mocht hij ze niet meer kunnen leveren dan wil ik wel een keer de schuur induiken voor die 171 nummers .. Zover ik weet heb ik ze nog NOS liggen
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Check : 171 611 051 zonder letterke
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Dealert was heel behulpzaam. Krijg korting op de juiste zuigertjes die hij voor t eind van de dag voor me heeft liggen. (besteld op Car-Down)
@Gert: Zonder letterke? Dat zijn dan waarschijnlijk niet de juiste, maar ik kan ze zonder letterke ook niet 1-2-3 vinden: Wat t voor diameter zou moeten zijn..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Er staat het getal 25 op .. zou het zoveel mm zijn ?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Poehee,. das wel errugh extreem.
Maar goed: op die 19,05 mm zuigertjes stond dus ook in t groot ' 19 ' op. zou kunnen dus.. Caddy misschien?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Geen idee .. iemand een idee of de Caddy 25 mm gebruikt ?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() De LT gebruikt in iedergeval 25mm zuigers.
(Sjezus)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|