#1
|
|||
|
|||
choke 1.1 31 pic 7 handchoke
Ik durf het haast niet te vragen, maar hoe gebruik je d choke?
Bij geheel uittrekken verzuipt hij, anders start hij niet. kortom, ik ben nog geen handchoke gewend................ Na een straatje rijden, choke in choke uit, tegen verzuipen en afslaan,gaat het prima. Wie leert me hoe ik de chchoke moet gebruiken? |
#2
|
||||
|
||||
fingerspitzengefühl
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
|||
|
|||
ik trek altijd helemaal de choke uit en start de motor, als hij aanslaat druk ik meteen de choke weer wat terug net zolang dat hij niet afslaat, meestal kan ik dan al wegrijden en als ik de straat uit ben kan de choke er al af. Bij polo 2 van mijn oom moest ik altijd voor de bocht ietsjes choken anders sloeg hij af. Het is niet moeilijk, gewoon even aanvoelen.
|
#4
|
||||
|
||||
ik ben alleen de handchoke van een 205 gewend. Geen vuiltje aan de lucht, uittrekken starten, wegrijden en na een tijdje niet vergeten dat ie ook weer uit (in) kan.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#5
|
||||
|
||||
bij mijn 83er 1600 diesel, voor starten uittrekken, starten rijden tot temp stijgt (na 5min ofzo) dan induwen, klaar... is nog nooit anders geweest bij mij, gewoon tot het eind trekken
|
#6
|
||||
|
||||
het blijft altijd een beetje spelen met de choke...
ik start hem altijd helemaal open en als ik dan weg rijd half open en zodra ik bij ons de snelweg nader ( 2 minuutjes) dan doe ik hem uit als ik het eerder doe dan gaat ie stotteren en moeilijk doen...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#7
|
||||
|
||||
DeNB3rt : Een diesel heeft geen choke. Alleen een hendel die erop lijkt. Dat is de koude-start-vervroeger (veranderd het inspuitmoment van de pomp, waardoor ie makkelijker aanslaat)
@op: Fingerspitzengefuhl, maar de handleiding zegt t volgende (en dat kan je als leidraad gebruiken: starten met koude motor: - 2x gaspedaal vol intrappen - chokehendel volledig uit trekken (ook in deze volgorde, niet andersom) - starten - chokehendel direct terug schuiven tot aan een voelbare weerstand (ongeveer halverwege) - rijden tot ie een beetje warm word: minuutje of 3 en dan volledig indrukken. Ik trek m meestal niet eens volledig uit, maar tot op dat weerstandspunt. Daarna gaat ie als snel weer helemaal in (meestal te snel ).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
@sjampoo, ben dus weer wat wijzer
|