|
||||
|
||||
DRINGEND: hoeveel pers. maximaal in busje? boete?
mensjes!
Ik krijg dit niet gevonden op internet. ik moet zaterdag met 10 mensen in een busje, zo'n 150 kilometer. Je mag officieel maar met 9 personen in zo'n huurbusje/personenbusje. Kan iemand gevonden krijgen wat de boete is als je dit aantal met 1 persoon overschrijdt??? ps. heb maar mijn gewonen rijbewijs B. mag geen grotere voertuigen rijden. |
|
||||
|
||||
volgens mij mag het aantal personen niet meer zijn dan het aantal zitplaatsen.
Kijk anders ff op de rdw site
|
||||
|
||||
als ze je pakken mag jij iig niet verderrijden....
|
|
||||
|
||||
En er zijn maar 9 inzittenden verzekerd.
|
||||
|
||||
het aantal plaatsen geldt, bij meer dan 8 personen weet het niet zeker dan moet je een busrijbewijs hebben. Zou het niet doen want je mag dan inderdaad niet verder rijden!
|
||||
|
||||
Quote:
Jij MOET helemaal niets. Als het MOET dan boeit t niet wat de risico's zijn, en wat voor kosten daar eventueel uit voortvloeien. Jij WILT graag met 10 man in 1 busje. ---- Los van 't wel of niet verder mogen rijden: Je overschrijdt niet alleen het aantal personen qua aantal zitplaatsen, maar ook (en vooral) het aantal personen dat je maximaal mag vervoeren met een normaal B rijbewijs. Te verzinnen boete's: - Rijden zonder geldig rijbewijs (je hebt wel B, maar dat is net zoveel waard als een bromfiets certificaat). - Overschrijding van aantal personen / zitplaatsen / gordels Daarnaast De verzekering zal zonder twijfel niet uitkeren in geval van een ongeval. Is t je dat allemaal waard? -- Variatietip 2: 10 personen over 2 auto's verdelen.. 5 personen per auto huurprijs van 2 auto's is waarschijnlijk maar een klein beetje hoger dan die van 1 busje Brandstofkosten van 2 auto's is waarschijnlijk ook maar ietsje hoger dan die van 1 busje (airo-dynamica van een zee-container) etc etc. Think about it.
Last edited by sjampoo : 16-03-2006 at 19:35. |
|
||||
|
||||
ga lekker met de trein anders kun je al je vrienden meenemen
|
|
||||
|
||||
en zodra je een ongeluk veroorzaakt, hoef je er niet achteraan dat de verzekering gewoon z'n handen ervan aftrekt, als ze weten dat je met het verkeerde rijbewijs, óf met teveel mensen hebt gereden..
dááág mijnheer van der H, tot de volgende keer.... |
|
||||
|
||||
Quote:
Hierop reagerend, het eerste feit is geen gedraging maar een overtreding. Hier staat geen bedrag voor gedefineerd, maar dat wordt bepaald door de officier van justitie. Kan varieren van 200 tot soms wel 700 euro. Zoals anderen al zeggen ben je niet verzekerd op die manier, daarmee kun je dus ook in de penarie komen. Personen vervoeren in de laadruimte kost 75 euro. En er is nog veel meer te verzinnen...
|
||||
|
||||
Quote:
Huh? http://www.om.nl/boetebase/wegverke...erde_categorie/ staat er toch echt: 190 1e keer, 220 2e keer + voorwaardelijk, 3e keer (binnen termijn): onvoorwaardelijk zitten
|
|
||||
|
||||
met grijs kenteken achter in de bak zitten kosten in de gulden tijd 1500
|
|
||||
|
||||
bedankt voor jullie eerlijk en kritisch advies!!
ik stel het op prijs... |
|
|||
|
|||
je mag max 8personen vervoeren ex jezelf dus in totaal 9personen
|
|
||||
|
||||
je MOET je ook aan de maximale snelheid houden
|
||||
|
||||
Precies.
BTW: Heb nog even rond gekeken: Personenbusje huren hangt zo rond de 100 a 120 euro per dag. Voor 50 euro huur je al een Polo (9NF) waar je met 5 personen in past. 2x Polo = 100 euro Beetje meer kosten aan brandstof / 10 personen => best goedkoop.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zijn er dan toch 10.......!!!! 8 personen 1 je ex 1 jezelf - 10 Vraag me alleen af hoe men controleert wie je ex is |
|
|||
|
|||
Quote:
hehehe kan er wat op zeggen maar doe maar niet laat ik het maar houden op zoek naar echo |