![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo forummers!
Vraagje; Ik heb een vr6 blok gekocht, een 2.9 uit 1993, kop is gereviseerd, en blok is opnieuw opgebouwd. Nu wil ik dit blok in een golf 2 gaan hangen en die voor de race gaan gebruiken, zoals sprintjes op zandvoort en assen en gewoon vrij rijden op het circuit. ![]() De kabelboom en computer zitten er niet bij maar in principe heb ik al die draden niet nodig want ik wil alleen maar een toerenteller, de rest hoeft niet te werken. Nu is mijn vraag wat ik moet doen om hem toch te kunnen starten of wat raden jullie mij aan?? En nou niet zeggen dat het zonde is van het blok ( :o ) want dat heb ik voor een prikkie gekocht. Groeten Sabine |
|
||||
|
||||
![]() Compleet met bak en motorsteunen? Volgens mij (heb het even snel opgezocht) is het subframe van een VR6 anders dan van een 4 cilinder (het lijkt erop dat de motorsteunbevestiging aan de bijrijderszijde anders is), maar dit kan iemand anders vast bevestigen of ontkennen.
Kabelboom hoeft niet want het is toch veel leuker om met zelf programmeerbare motormanagement te rijden zoals DTA, Megasquirt of whatever. Verder moet je een stukje uit de versteviging van de motorkap halen en ruimte maken voor de poelies door de kokerbalk een stukje in te slaan. Verder natuurijk de auto ombouwen naar kabelschakeling (of je moet je G60 willen ombouwen). Ehh ik heb verder geen ervaring met VR6 (laatst alleen eentje er weer in gehangen). Ik zou zeggen wacht tot Pieter reageert of zoek hem anders zelf even op.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Bak zit er bij alleen de motorsteunen niet maar die wilde ik zelf gaan maken....
In ieder geval goeie opmerking dat ik ruimte moet maken voor de poulies, daar had ik ff niet aan gedacht!! En nee, de g60 bouw ik voor geen goud om dus de loop/sloop golf waar de vr6 in komt moet omgebouwd worden naar kabel schakeling maar dat is geen enkel probleem! Bedankt alvast! |
|
||||
|
||||
![]() Haha geweldig!! Leuk hoor om ermee te racen/raggen/scheuren, maar de computer moet je toch wel hebben of heb ik t nu mis?! voor de inspuiting enzo
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat lijkt me wel. is wel vet een golfje 2 die van binnen zo goed als gestript is puur om mee te rossen mooi hoor. als het niks word dan wil ik het blok wel van je overnemen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is mijn vraag aan jullie......
Wel gaaf toch? Een autootje waar je mee kan racen?? Blok een beetje kietelen, auto tot de +/- 750 kg terug brengen.... Hoef ik ook niet bang te zijn dat hij stuk gaat, maakt me dan niks uit en hij gaat op de aanhanger weer mee terug naar huis..... |
|
||||
|
||||
![]() @Gtipowerrrrr: Ik kan misschien nog wel een vr6 blok regelen, ik heb alleen de beste al weg gepikt.....
![]() En ik ga er niet vanuit dat dit niet gaat lukken, ik heb alle tijd, ruimte en mogelijkheden tot mijn beschikking en ik ga net zo lang door tot ik heb geraced!! Last edited by Sabine_Bug : 12-03-2004 at 11:37. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() aangzien ik warschijnlijk deze zomer niet op vakantie ga...en ik kick op gestripte racemonstertjes...mmm
ik ga denk eerst maar eens een 2de golfje erbij regelen... thanx alvast voor de info dan weet ik wie ik kaan aanspreken wanneer de tijd rijp is |
|
||||
|
||||
![]() En idd, Pieter weet alles waar je rekening mee moet houden..
Als je geen computer en kabelboom bij hebt, zal je er toch enige vorm van injectie op moeten bouwen. Ik weet niet wat je budget is, maar vrij programmeerbaar is idd erg leuk, zoals Allart zegt, maar goedkoper is denk ik toch proberen een complete VR6 kabelboom aan te hangen, aangezien je ontsteking ook geregeld moet worden. |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heb je idd wel de computer nodig maar goed, leest leuk iig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn budget houdt een keer op natuurlijk maar ik kan alles goedkoop op de kop tikken..... Kan altijd nog ff kijken wat het prijsverschil is tussen een kabelboom en computer of een vrijprogammeerbaar systeem.
Aan de pedalengroep had ik gedacht, die ruk ik wel uit de vr6 van bob, haha! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je moet zeker een kabelboom en computer hebben anders gaat het zaakje niet werken. Er zit teveel geregelde shit op de motor om het "simpel" te doen
|
|
||||
|
||||
![]() dta is een duur grapje.....en je kunt de motor zonder comp. niet aan de praat krijgen...mischien dat ie 1 slag draaid..meer niet..ga op zoek naar een compu van een vr6
|
|
||||
|
||||
![]() plus als je dta hebt, komt de afstelling op de rollerbank er ook og eens bij....ga je toch richting de 3000 plus euro...voor het dta op een vr6..
|
|
||||
|
||||
![]() Afstelling?? Ik ga hem "afraggen" dus veel hoeft er niet aan afgesteld te worden....
Van mij part loopt hij slecht en onregelmatig als het maar blaast...... Toch maar eens opzoek naar kabelboom en computer dan.... |
|
||||
|
||||
![]() DTA moet afgesteld worden, een standaard computer hoeft dat niet. Maar als hij slecht en onregelmatig loopt wordt de kans dat ie blaast ook een stuk kleiner. Als je lekker wil sprinten zal hij toch fatsoenlijk moeten lopen. Maar dat komt wel goed met Sabientje ;-)
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het kost alleen wel wat euries.. |
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop dat alles goed komt maar zoals ik al eerder zei; ik heb alle tijd en ruimte en gelukkig krijg ik einde van elke maand loon!
![]() Kan mijn geld beter in mijn hobby steken dan dat ik er drugs of alcohol voor koop dus al het geld wat in de g60, kever en straks in de vr6 gaat vind ik een goede investering, je hebt er namelijk veel plezier van en je leeft maar 1 keer! ja toch? ![]() |