|
||||
|
||||
76 euro dus
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zal ik het doel van deze thread wat duidelijker omschrijven: Hebben jullie ook het idee dat de prijzen van (nieuwe) originele onderdelen zo langzamerhand echt niet meer leuk zijn? Ik doe nu een jaartje mee aan de onderdelenjacht en de prijzen zijn al duidelijk hoger geworden. Nu vind ik 76 euro voor die grillehoekjes verrekt veel geld, maar misschien sla ik mezelf over een jaar voor mijn kop omdat ik ze nu voor "maar" 76 euro had kunnen kopen.... Pas ben ik gestopt met bieden op een set Scirocco 16V remklauwen toen de teller de 250 euro al gepasseerd was. Waar is het einde? Blijft onze hobby op deze manier nog betaalbaar? Hoe is dat gegaan met de kever toen het een klassieker werd? Al deze vragen in dat ene zinnetje "Het zal mij benieuwen waar deze voor weggaan"......
|
||||
|
||||
dat is echt niet normaal jezus zeg...
over een aantal jaren is het echt niet meer betaal baar...
|
||||
|
||||
Quote:
Dat er maar vlug bedrijven komen die alles in namaak gaan produceren. Zoals voor de kevers dus. Dan zal het al een pak betaalbaarder worden. |
|
||||
|
||||
Ben t geheel met Peter eens!
Het is tegenwoordig echt zoeken naar onderdelen voor een zacht (lees redelijk) prijsje Ik ken ook mensen die 45 euro vragen voor een GTI type-plaatje in de grille! Dan moet je GVD elke dag voor het slapen gaan eerst het plaatje uit de grille halen, omdat ie er anders de volgende dag niet meer op zit Ik denk dat deze prijzen ook de reden zijn dat de Golf1 (m.n. de GTI) een steeds vaker voorkomende prooi is voor inbrekers en autodieven Zo gaat onze hobby op 2 manieren naar de kloten: hoge prijzen en grotere kans op diefstal |
|
||||
|
||||
Jups prijzen worden soms erg op gedreven.
Mensen denken goud in handen te hebben, jammer is dat. Tuurlijk mensen hebben minder te besteden en denken op deze manier er beter van te worden. Tja, zolang een gek het er voor geeft. Heb het laatst ook meegemaakt met een zwarte hemel zonder dakraam, hij moest en zou er 150,- voor hebben, was dan wel incl abc stijlen. Maar aangezien bij mij de stijlen al zwart zijn had ik deze niet nodig. Probeerde er dus iets vanaf te praten, maar dat ging me echt niet lukken. Mocht alleen het hemeltje wel op komen halen, maar dan moest hij er toch nog 150,- voor hebben. Beetje jammer, 80 / 90,- had ik nog wel willen geven maar 150,- werd me echt te gek (Reken eens uit 150,- x 2.20371 = nog altijd 330,50 NLG)
|
||||
|
||||
k ben ook aan t zoeken naar een hele zooi aan onderdelen, en tis voor een student die een dure school helemaal zelf moet betalen onmogelijk een beetje leuke golf te maken.... en tis verdomme maar een golfje! tis geen exotische sportwagen uit 1943 ofzo!!! n GOLF!!! wat is er gebeird met de VOLKSWAGEN? auto voor t volk, dikke neus
laatst op een kevermeeting nog n setje van die schattige lichtjes gezien voor achterop de kever. je weet wel van die lichten met die hartjes dr op... wat wil je daar nou voor hebben? uhm, 250? WAT? 250 voor twee lampjes? uhm, hoezo 2? wat? per stuk? joa... maar ik mats je, 450 voor de twee, deal? betaal je daar verdomme 1000 gulden om leuke lichtjes achterop n kevertje te hebben!!! 76 euro voor twee hoekjes...dan ben ik liever effe zelf creatief met rode verf en maak een setje chromen biesjes rood...kost 5 euro aan verf! 76 euro...das nog steeds 145 pieken!!!
|
|||
|
|||
Ja het wordt er niet echt goedkoper op tegenwoordig.
Beetje jammer is dat.
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk verhaal! Maar het is wel zo ja... |
|
||||
|
||||
ach,
Ik heb het ook heel vaak, soms betaal je de volle mep, soms heb je mazzel, het is maar net wat je ervoor over hebt.
|
||||
|
||||
Enig idee waar het aan ligt??
Precies, iedereen wil het hebben en het is nergens meer te krijgen, oftewel HANDEL. Tis net wat erdem zegt, tis wat je er voor over hebt. Als iemand 75 euro wil geven voor iets wat jij verkoopt dan ben je toch gek als je het voor minder weg doet?? Een auto echt opknappen, goed onderhouden en in originele staat terug brengen kost nu eenmaal VEEL geld.
|
||||
|
||||
Quote:
en dat is ook zo!!! en ik kan het weten!!! |
|
||||
|
||||
ik roep maar iets, de steenslagkapjes bij de golf 1, heb er 2 gekocht voor ik dacht 40 euro ofzo....
dashboardpaneeltje gekocht met een ander kleur oppervlak, zilverkleurig achtig ipv orgineel zwart, 45 euro... tja als je het graag wilt hebben
|
||||
|
||||
jaja alles wordt duur
Op cleaned ligt de chroomprijs gelijk aan de goudprijs |
|
||||
|
||||
Jaja, de golf I begint een klassieker te worden. Zolang ze geen €2500 beginnen vragen voor een chromé grill gaat het nog he, restaureer maar eens een oude mercedes, de grill alleen kost zoveel als een volledige golf I opmaken. (originele en nieuwe stukken dan wel).
Nog een voorbeeld, plaatwerk voor een bmw 700. €2000 per gardebou (zijvleugel). Dat zijn pas gekke prijzen. Het is nu de moment om de golf I te restaureren. Het gaat alleen maar zeldzamer en duurder worden. (zeker de GTI onderdelen) Last edited by Roundup : 13-03-2006 at 20:37. |
|
||||
|
||||
Indd ga eens naar classica Essen, en naar van die Mercedes stands, van 2de hands onderdelen...
voor sommige delen heb je een hele gerestaureerde golf 1 voor.... en die dure prijzen maken het zoeken wel weer leuker....
|
||||
|
||||
Quote:
uhm, gaan we nou n mercedes vergelijken met een golfje??? k geloof dat je voor de prijs van een van de goedkopere benzen n stuk of vier golfjes kon krijgen... vergelijk is dan een beetje moeilijk vergelijk liever eens de golf met een corsa van vroeger of n fiat panda... denk dat je dan met de golf erg bescheten uitkomt dan effe te bedenken, dat er van de golf (ÉÉN enkel model dus) wss meer zijn verkocht dan mercedes in haar totale gamme verkocht heeft, gevolg: een hele grote berg met kortgereden en slooprijpe golfjes waar onderdelen vanaf zijn geplukt en in de verkoop worden gezet ga eens zo'n scherm voor een benz zoeken. of zoek datzelfde scherm eens voor een corsa! dan zul je t met n golf al gevonden, opgehaald, geschuurd, in de gewest kleur gespoten en gemonteerd hebben, terwijl je voor die stomme opel nog aan t zoeken bent... normaal zou je denken dat t op een buyers market goedkoper zou zijn, maar dat geld dus niet voor de Volkswagen... hobby's worden steeds meer iets voor de rijken, zelfs als t om een auto van t volk gaat
|
||||
|
||||
Quote:
Wat verwachten jullie nu eigenlijk? Dat je een spatbord bij een doos cornflakes krijgt? Het word gewoon een hebbe ding, een echte klassieker. En het zal nog erger worden... |
|
||||
|
||||
Dit http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...item=8036254158 wordt ook verkocht. Dat is toch alweer wat goedkoper...
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 13-03-2006 at 22:49. |