#1
|
||||
|
||||
opboren tot 1.9 of 2 liter onderblok?
Hai, ik heb eerst gezocht hoor maar kon er niets ovder vinden maar:
ik vraag mij af wat er slimmer / beter is om te doen. Een PG opboren tot 1.9 of een 2 liter nemen en daar andere zuigers in te plaatsen? Hetzij door een krukas combinatie een 2.1 te creeeren.....or what ever. Kan iemand mij uitleggen wat de voors en tegens zijn van bovenstaande? En of het practisch en technisch mogelijk is voor bijvoorbeeld een Edward? xx |
#2
|
||||
|
||||
waarneer je de pg geladen wil gaan rijden raad ik je dit af
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
en waarom is dat dan?
|
#4
|
||||
|
||||
gelader kan een grotere boring niet goed vullen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
wat resulteerd in een veel te kleine poelie met als gevolg om de 6 meter er een revisie setje tegen aan te gooien.....ok, dan gaat het over. Of een mercedes kompressor, kan die het eventueel aan?
|
#7
|
||||
|
||||
ik zag het wel....voor een geeltje hou ik me kop
|
#9
|
||||
|
||||
juist......
|
#10
|
|||
|
|||
turbo setje van htt erop das beter werk http://www.hulsenturbotuning.nl/
en veel goedkoper en meer vermogen maar als je hem opgeboord wil hebbben kan ik dat voor je doen groetjes jasper |
#11
|
||||
|
||||
Ed, ga eens met Rene Rutten praten, die heeft zijn (1H welliswaar) zeer goed en vrij extreem aangepakt. Kop echt MAXIMAAL (verder kan niet ) geflowd, gesmede zuigers, andere drijfstangen, etc etc etc, verder ALLES maar dan ook ALLES nieuw aan het blok. Hij kan je precies vertellen wat je allemaal wel en niet kan. Of Melchior kan je ook genoeg vertellen hoe en wat
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
|||
|
|||
2.0 kan wel hoor alleen zal je uiteindelijk meer vermogen kunnen halen met een 1.8 krukas maar dan hebben we het wel over extreem. Ook het plaatsen van zuigers met een grotere boring zal je geen noemenswaardigs extra's geven tov zuigers met de standaard diameter. Wil je een G60 opvoeren dan kan je beter geld steken in de cilinderkop om te beginnen, wil je een frisse motor dan gewoon reviseren met de standaard onderdelen en zuigers in eerste overmaat.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#13
|
||||
|
||||
kop is al iets bewerkt voor Serge. Ik zal een rustig gaan kijken.... bedankt.
|
#14
|
|||
|
|||
Hoeveel compressie heeft een pg g60 motor ??
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
goed punt om te beginnen.
mel G60, zuigers in eerste overmaat? verklaar u nader..... |
#16
|
|||
|
|||
Als je een cilinder boort en hoont dan is de cilinder dus groter. Dus heb je een overmaat zuiger nodig. Je hebt verschillende soorten overmaat zuigers. Maar normale wijze begin je altijd met de 1e overmaat.
Het zelfde als met de krukas. Wil je een krukas slijpen en dan heb je een ondermaat lager nodig.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
||||
|
||||
ik snap dat je na boren en honen een overmaakt zuiger nodig hebt. Hoe zit dat precies?
Welke stappen neem je normaliter? |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel je precies? Eerst boor je de cilinder. Dan hoon je de cilinder. Dan neem een je een overmaat zuiger. Simpel toch?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
|||
|
|||
Standaard is de boring 81mm, eerste overmaat is 81.5 hiervoor moet je boren en honen.
compressie is 8/1.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#20
|
||||
|
||||
dit bedoelde ik, wat is eerste overmaat. Bedankt.
|