Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2006, 19:50
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default opboren tot 1.9 of 2 liter onderblok?

Hai, ik heb eerst gezocht hoor maar kon er niets ovder vinden maar:
ik vraag mij af wat er slimmer / beter is om te doen. Een PG opboren tot 1.9 of een 2 liter nemen en daar andere zuigers in te plaatsen? Hetzij door een krukas combinatie een 2.1 te creeeren.....or what ever.

Kan iemand mij uitleggen wat de voors en tegens zijn van bovenstaande? En of het practisch en technisch mogelijk is voor bijvoorbeeld een Edward?

xx
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2006, 20:01
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

waarneer je de pg geladen wil gaan rijden raad ik je dit af
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2006, 20:03
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

en waarom is dat dan?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-02-2006, 20:04
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

gelader kan een grotere boring niet goed vullen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2006, 20:09
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

wat resulteerd in een veel te kleine poelie met als gevolg om de 6 meter er een revisie setje tegen aan te gooien.....ok, dan gaat het over. Of een mercedes kompressor, kan die het eventueel aan?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2006, 20:09
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

edit
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2006, 20:10
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ik zag het wel....voor een geeltje hou ik me kop
Reply With Quote
  #8  
Old 28-02-2006, 20:12
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

__________________
Flickr
Reply With Quote
  #9  
Old 28-02-2006, 20:14
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

juist......
Reply With Quote
  #10  
Old 28-02-2006, 20:45
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 688
Send a message via MSN to vagg freak
Default

turbo setje van htt erop das beter werk http://www.hulsenturbotuning.nl/
en veel goedkoper en meer vermogen maar als je hem opgeboord wil hebbben kan ik dat voor je doen
groetjes jasper
Reply With Quote
  #11  
Old 28-02-2006, 23:26
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ed, ga eens met Rene Rutten praten, die heeft zijn (1H welliswaar) zeer goed en vrij extreem aangepakt. Kop echt MAXIMAAL (verder kan niet ) geflowd, gesmede zuigers, andere drijfstangen, etc etc etc, verder ALLES maar dan ook ALLES nieuw aan het blok. Hij kan je precies vertellen wat je allemaal wel en niet kan. Of Melchior kan je ook genoeg vertellen hoe en wat
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 01-03-2006, 19:46
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

2.0 kan wel hoor alleen zal je uiteindelijk meer vermogen kunnen halen met een 1.8 krukas maar dan hebben we het wel over extreem. Ook het plaatsen van zuigers met een grotere boring zal je geen noemenswaardigs extra's geven tov zuigers met de standaard diameter. Wil je een G60 opvoeren dan kan je beter geld steken in de cilinderkop om te beginnen, wil je een frisse motor dan gewoon reviseren met de standaard onderdelen en zuigers in eerste overmaat.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #13  
Old 12-03-2006, 17:48
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

kop is al iets bewerkt voor Serge. Ik zal een rustig gaan kijken.... bedankt.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-03-2006, 17:50
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Hoeveel compressie heeft een pg g60 motor ??
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 12-03-2006, 17:53
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

goed punt om te beginnen.

mel G60, zuigers in eerste overmaat? verklaar u nader.....
Reply With Quote
  #16  
Old 12-03-2006, 17:57
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Als je een cilinder boort en hoont dan is de cilinder dus groter. Dus heb je een overmaat zuiger nodig. Je hebt verschillende soorten overmaat zuigers. Maar normale wijze begin je altijd met de 1e overmaat.

Het zelfde als met de krukas. Wil je een krukas slijpen en dan heb je een ondermaat lager nodig.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-03-2006, 18:02
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ik snap dat je na boren en honen een overmaakt zuiger nodig hebt. Hoe zit dat precies?
Welke stappen neem je normaliter?
Reply With Quote
  #18  
Old 12-03-2006, 18:15
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Originally Posted by Edward
ik snap dat je na boren en honen een overmaakt zuiger nodig hebt. Hoe zit dat precies?
Welke stappen neem je normaliter?


Wat bedoel je precies?

Eerst boor je de cilinder.
Dan hoon je de cilinder.
Dan neem een je een overmaat zuiger.

Simpel toch?
Reply With Quote
  #19  
Old 12-03-2006, 18:38
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Standaard is de boring 81mm, eerste overmaat is 81.5 hiervoor moet je boren en honen.

compressie is 8/1.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #20  
Old 12-03-2006, 22:24
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

dit bedoelde ik, wat is eerste overmaat. Bedankt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum