#1
|
|||
|
|||
lampje en alarm olie
ik heb een probleem met mijn motor soms gaat het lampje van de olie pinken en ook nog een alarm. het is een motor met code pb.
ik dacht ik trek die kabeltjes aan de sensoren er eens af maar het blijft hetzelfde en nu gaat het nemeer uit. weet iemand aan wat dit kan liggen?? is er een sensor stuk ofzo?? |
#2
|
||||
|
||||
Je teller zelf is doorgebrand, maakt verkeerd contact... effe andere teller derin zetten en dan kijken of ie ut nog doet.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
|||
|
|||
dat denk ik niet dat de teller doorgebrand is
het is een digifiz ik had dit probleem zo een 3000 km geleden ook en toen is het vanzelf weggegaan. zijn het de 2 sensoren de ene op het oliefilter en het andere aan de rechter kant van het blok die dit sturen?? kheb op de 2 sensoren gemeten en als hij niet draait ligt dat aan de zijkant van het blok aan massa en als hij draait ligt het open en het ander heeft een weerstand als hij niet draait en als hij draait ligt het open is dit normaal?? ook als het lampje aangaat gaat het meestal vanzelf trg weg en als ik de 2 kabeltjes aan de sensoren eraf doe gaat het niet meer uit?? is er een sensor stuk dan ofni?? of kan het zijn dat het aan de oliedruk ligt van het blok. ik heb het ook maar gekregen nadat de auto 2 dagen stilgestaan heeft in een ruimte van ongeveer 25 graden. heeft iemand enig idee?? kan het mss zijn dat de olie te dun geworden is ze is er al zo'n 4000 km op ik weet ook dat bij de digifiz kan ingesteld worden wanneer het onderhoud moet gebeuren kan het hier iets mee te maken hebben?? |
#4
|
|||
|
|||
srry he maar gtiken is mijn broer dus kkkkkkkkkkkkkkkk en gtiken is dezelfde he
|
#5
|
||||
|
||||
dat het ene fiz is stond er niet bij he?
Kan zijn dat je oliepomp an ut overlijden is, geen druk genoeg dus geeft de bovenste sensor een signaal door... Wat voor oliefilter hangt deronder? origineel of aftermarket? Aftermarket wil ook nog wel es dit soort effecten geven..
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
oliefilter is van fram denk ik kzal morgen eens ff kijken. gaat dit zoveel verschil uitmaken?? en kan het dan niet aan de olie liggen tis 10w40 half syntetisch dacht ik. ik heb het enkel als ik een ff goed in toeren ga en eens hij trg stationair draait is het meestal weer weg. ik ik ergens dan de oliedruk meten en hoeveel moet het zijn?? |
#7
|
|||
|
|||
nog iemand een idee??
|
#8
|
||||
|
||||
fram is geen origineel VW weg met dat ding dus en ori VW filter deronder leggen...
Dat je met hogere toeren geen last heb van die zoemer heb ik zelf ook gehad, omdat je oliepomp dan meer toeren maakt krijg je dus ook meer druk dus zoemer uit... Ik zeg originele filter derin en oliepomp nakijken/reviceren of desnoods vervangen.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#9
|
|||
|
|||
nu is het weer gedaan voor eventjes.
weet niemand iets van de sensoren.?? |