![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hey mensen!
heb 40mm verlagingsveren van een golf 3 ,1.4/1.6 uit 94 , passen die ook op een golf 2 1.6 uit 90 , had toen gehoord dat het wel kan ,maar kunnen jullie dit bevestigen?? en hoe kan ik die veren het beste eronder zetten , kan geen how to vinden ![]() hoop dat jullie me helpen , gr Eelco |
#2
|
|||
|
|||
![]() Voor zover ik weet kan het wel. Alleen is het niet echt aan te raden, de orginele dempers zijn binnen de kortste keren naar zijn grootje.
Door de kortere veren raken de "drijfstangen" van je schokbreker te snel bodem van je schokbreker met alle gevolgen van dien. Of je moet er weer van die extra stopblokjes er tussen doen. Maar dat is ook niet ideaal. Beste oplossing is en blijft gewoon met verkorte schokbrekers, kost iets maar je orginele schokbrekers naar de knoppen helpen kost uiteindelijk meer. |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook altijd gehoord dat het kan. maar heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd.
heb nog wel een setje veren en dempers van weitec liggen voor een golfje2 (60/40). hebben een maandje of 2 op de mijne gezeten en hij is dan verkocht zonder verlaging. bij eventuele interesse hoor ik het wel
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#4
|
||||
|
||||
![]() 40 mm veren gaat net op ori dempers hoor, neemt niet weg dat 60/40 veel beter staat
![]()
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
|||
|
|||
![]() ja past gewoon. golf 2, 3 en corrado is hetzelfde.
ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik wil ze wel monteren, pm maar bij interesse. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ah ok dan!
nou monteren moet wel lukken , weet alleen niet goed de volgorde meer! heb al 2 ker een schroefset gemonteerd , maar alleen veren nog niet dus als jullie een how to voor me hebben graag!!! grtz |
#7
|
||||
|
||||
![]() help me ff jongens
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() veerpoten demonteren lukt wel veronderstel ik he. als je zover bent de ori veren bijeen klemmen met een veerklem. de moer er af (wel de schokdemper tegenhouden met een griptang oid). goed kijken hoe alles er afkomt. veer er af, andere veer er op en indien nodig ook bijeen klemmen. de boel er in de juiste volgorde terug op. moer er terug op en opnieuw monteren. meer is er niet aan. een kleine 2uurtjes werk als je niet te snel vooruit doet
![]()
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#9
|
||||
|
||||
![]() er is wel een verschil in de veerschotels bij golf 3!!!!!!!!!!!!!!!! aan de voorzijde bovenaan heb je kleine en grote winding, dus ook andere veerschotel. De overgang van veerschotel was in 94, dus moet je even kijken of dit gelijk is. anders passen ze gewoon, of de veerschotels van de golf 3 gebruiken. oude type is grote en nieuwe type is kleine schotel
met schroefset heb je dit probleem niet aangezien daar al schotels bijzitten
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jawel , maar wat is de beste volgorde , eerst boven bij de motorruimte los draaien of onderin??? je hebt me al goed op weg geholpen! gr eelco |