#1
|
|||
|
|||
jr in golf1 ,rdw keuring?
weet iemand of ze bij de r.d.w. een jr 1600td in een golf 1 (1981) goedkeuren
of is er dan een uitgebreide en dus dure test aan verbonden? |
#2
|
||||
|
||||
is de golf op kenteken al een diesel? zo ja, is het een makkie. Al het geen diesel op kenteken is, heb je een probleem
__________________
'95 Golf III GTI 16v (ABF) |
#3
|
|||
|
|||
is benzine op kenteken jb 51kw
|
#4
|
||||
|
||||
is de jr ooit geleverd in een golf 1? zoja dan is er dus een type goedkeuring voor aanwezig, zoniet dan dure test
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
Yep, is geleverd, maar alleen in 1983, en volgens mij is deze regeling ook bouwjaar-afhankelijk...
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
is het voor benzine naar benzine dan en van diesel naar diesel zo eenvoudig om te keuren? en ben je automatisch goedgekeurd als er ooit een type goedkeuring voor dit blok is geweest? |
#7
|
||||
|
||||
nee als er een typegoekeuring voor is, kun je gewoon bij rdw in de buurt gaan en wordt ie omgekeurd en het kenteken veranderd, vergelijk het met uitgebreide apk keuring...
als er geen typegoedkeuring voor is moet je naar lelystad en geluid, rem en wegliggingstest laten doen die erg duur zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Zit niet aan modeljaar vast, maar wel aan het typenr.....
1j44444 etc... Mits je vermogen hetzelfde blijft of zelfs minder wordt, hoef je je nergens zorgen over te maken. Gewoon een afspraak maken na de ombouw en binnen een 1/2 uur is de keuring gedaan. Alleen daarna nog laten wegen. |
#9
|
||||
|
||||
vraag het gewoon aan de rdw, die zijn altijd vriendelijk en willen je graag helpen
|
#10
|
||||
|
||||
klik hier eens op:
http://www.golf1-ig.de/golf/facts/engines/index.php daar is een 1600 turbodiesel met de motorcode "JR" nergens te vinden. De originele golf 1 1600 turbodiesel is overigens "CY", "JR" moet dus oorspronkelijk uit een Golf 2 stammen. |
#11
|
||||
|
||||
Maar het is echt allemaal niet zo moeilijk hoor.
Ik heb het in 98 al gedaan en zonder problemen. In een cabrio notabene. Die zijn nooit met diesels geleverd geweest. Maar zoek eens naar de andere topics. Hier gaan al zo veel topics over en ieder is het weer dezelfde discussie. En dat terwijl het geen zak voorstelt zolang je vermogen hetzelfde blijft. |