|
||||
|
||||
Alles aangesloten maar niet starten ??? 1.5jetta
Vandaag de grote dag, accu geplaatst en aangesloten.
De algemene electra werkt, dus de knippers, lampen,klokje en alles. Alleen als ik m'n jet wil starten doet ie alleen "KLIK" en geen reactie v/d startmotor terwijl het blokkie lopend uit de donorgolf is gekomen. Moet ik nou alles der weer uittrekken en doormeten of is er iemand die nu al de gouden tip heeft?
|
|||
|
|||
Controleer de massa kabel maar eens. Veel gemaakte fout.
Accu nog vol? Startmotor nog goed?
|
||||
|
||||
waar zit die massa allemaal an? vanaf de accu gezien.. heb um aan de carrosserie zitten maar moet ie ook nog ant blok?
|
|||
|
|||
een extra massa aan het blok is nooit verkeerd,en controleer de massa aan de startmotor ook eens.hoor je wel het relaid tikken?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Er moet zeker een massakabel aan het blok. Zit vaak aan de versnellingsbak.
|
||||
|
||||
Quote:
Nope. welk pootje zit de massa van die startmotor bij n type 1 dan? zie namelijks alleen maar n pluskabeltje en nerges iets van een massakabel of ik moet er al overheen kijken... foto's zouden erg makkelijk zijn
|
||||
|
||||
De massa loopt van de accu naar de croserie en dan door naar de versnelingsbak.
Controleer eerst dat of dat goed is. Als dat goed is pak je gewoon een stroom draadje die doe je aan de plus van de accu en de 50 (dat is dat kleine stekkertje) aansluiting van de startmotor als hij dan wel start zit het probleem in de aansturing start hij niet is de startmotor niet goed |
|
||||
|
||||
Quote:
Ok thanx, zal es proberen
|
||||
|
||||
nou startmotor geeft dus geen kik, zelfs geen klik of iets...
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heeft hij geen massa of onvoldoende massa of je accu is gewoon leeg. Als je tenminste zeker weet dat je startmotor goed is. Zoals hierboven gepost: een draad vanaf de plus naar punt 50 op je startmotor moet de boel tot leven wekken.!!
|
||||
|
||||
heb massa op carosserie gedaan en door naar ut blok en accu moet vol zitten want knippers e.d. doen het wel
Zal morgen nog es proberen of ik wat vinden kan....evt zekeringen/relais kan ut niet aan liggen???
|
||||
|
||||
Er moet vanaf de -pool een kabel naar je chassis en die loopt door naar je baksteun. Die massa van een knipperlichtje is niet te vergelijken met die van een startmotor. Als die massa niet goed is dan gaat die startmotor echt niet rond. Dit is trouwens ook van toepassing op je + kabel vanaf de accu naar je startmotor. Zijn de bevestigingspunten van de kabels schoon ?
Zekeringen of relais hoef je niet te kijken, maken hier geen deel van uit. Als het met dat draadje naar punt 50 al niet werkt en je kabels zijn volgens jouw goed dan is je startmotor naar de $#%@$
|
||||
|
||||
het is niet omdat alles werkt dat de batterij voldoende geladen is om te kunnen starten. probeer het eens met startkabels oid. en anders moet je verder zoeken bij 1 vd boven vermelde zaken. veel succes
|
||||
|
||||
Quote:
Zal er morgen verder mee bezig, alle puntjes schoonmaken/opschuren e.d. en massa op goede manier aansluiten. denk dat ik er dan wel uitkom en dan met de jet kan gaan rijden
|
||||
|
||||
Menace woon je in siddeburen in grunn?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Uh mjah why?
|
||||
|
||||
Denk dat me startmotor dood is btw. Vanmorgen geprobeerd met massakabel van een gofl 2 alles aangesloten zoals ut hoort qua massa en stroomkabel naar de startmotor heb ik de contacten nog van roest ontdaan maar nix niet starten...
Met stekker rechtstreeks van accu naar stekker 50 draait startmotor ERG langzaam en moeilijk rond en krijgt de motor ook niet gestart... Ik zit nu dus te denken aan m'n contact blokje of evt een kabeltje wat ik vergeten heb... Iemand die ut fijne der van weet?
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups Last edited by Menace : 15-02-2006 at 13:12. |
|
||||
|
||||
Kheb nog wel een 1500 startmotortje vriend . Maar alst ding zwaar draait. Of je motor is naar de gallemiezen. Of er is iets anders aan de hand. Blok was niet uit elkaar geweest toch?
|
|
||||
|
||||
Gisternacht nog effe weer geprobeerd te starten, startmotor gaat nu wel goed rond(mbv rechtstreeks kabeltje naar stekker 50), maar motor slaat nog niet aan.
Ander contactblokje gehaald bji de dealert maar die maakt geen verschil met starten. Maw het zit dus tussen het startcircuit en de startmotor. Motor is lopend uit de donorgolf gekomen dus blok moet nog goed zijn. Enigste wat los geweest is zijn alle benzine en electrische leidingen voor het uitbouwen
|
||||
|
||||
Quote:
Langzaam draaiende startmotor -> = lege (of bijna lege) accu = accu kapot: wel spanning, maar geen vermogen = Kabels zijn veelste dun = Massa is niet goed
|