|
||||
|
||||
startmotor G60
Voor mijn startmotor heb ik een nieuwe deksel bij de dealer gekocht (nr. 26 op tek.), het gaat hierbij om een G60 blok met 02A versnellingsbak. De oude deksel is zwaar beschadigd.
Volgens de dealer zou deze moeten passen op de origineel geleverde startmotoren voor een G60, echter op de mijne past hij niet De nieuwe deksel heeft een diameter van 74mm terwijl de oude deksel (en startmotor) een diameter heeft van 79mm. Normaal zou je dan nog op de startmotor zelf kunnen kijken wat daarvan het VW art. nr. is, echter heb ik deze opgeschuurd en gepolijst om te laten verchromen... Wie weet er misschien wat voor een startmotor ik heb, of zou willen kijken op z'n eigen startmotor De dealer is uitgegaan van 02A 911 023 E Ben bang dat dit een vraag voor de hondertduizend is... Last edited by G60RAY : 19-01-2006 at 14:05. |
|
||||
|
||||
Kort vertaald : Zou iemand met een G60 bak (02A) de diameter van de startmotor willen opmeten, is deze rond de 79 mm dan graag het typenummer van de startmotor doorgeven.
Mijn dank is groot |
|
||||
|
||||
Up
|
|
|||
|
|||
Ik heb net even gemeten bij mijn golf2 g60, de diameter is ongeveer 79 mm, maar ik kan het nummer niet lezen nu die gemonteerd zit.
|
|
||||
|
||||
Hmm dat is jammer zeg, maar er staat normaal toch wel een VW art. nr. op het lange cilindrische gedeelte?
Tjillert in elk geval bedankt voor het kijken! |
|
||||
|
||||
Iemand die misschien een startmotor los heeft liggen zodat die 't art. nr. kan lezen?
|
|
|||
|
|||
heb er een van een 8V is ook 79mm en het nr op de startmotor is 0 001 114 0057 (006) VW nr is055 911 023 M hoop hier mee te helpen
Last edited by golf mkII 16v : 25-01-2006 at 17:16. |
|
||||
|
||||
Ik ga het nazoeken, alvast bedankt!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm, ben bang dat dit ook niet werk Heeft jouw startmotor wel zo'n platte "deksel" bovenop het grote cilindrische gedeelte zoals te zien op de foto? Hierop komt dan een klein "dekseltje" zoals te zien op de tekening met nr 44 Last edited by G60RAY : 24-01-2006 at 12:23. |
|
|||
|
|||
Ik heb even op mijn starter gekeken en vind er het volgende terug:
0 001 114 009 (010) 02A 911 023A (dit is de bestelnr denk ik) Als je dan vergelijkt met de die van jou is het enkel de E wat achteraan verschilt. Hoop dat je hier mee verder bent . Greetz Jan |
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm, dat zou 'm best wel eens kunnen zijn "cabbyG60". Is de diameter van jouw startmotor ook 79mm en heeft ie zo'n platte deksel zoals te zien op de foto?? Ik heb net al even in ETKA gekeken voor een deksel voor deze startmotor, maar deze wordt niet (meer) weergegeven en zal dus naw reeds vervallen zijn... In ieder geval bedankt voor de moeite!! |
|
|||
|
|||
dit is'm hoop hier mee van dienst te zijn |
|
||||
|
||||
Ja, die deksel ziet er helemaal hetzelfde uit als degene die ik zoek!
Ik zou alleen nog graag van je willen weten of dat de diameter van het grote cilindrische gedeelte 74 of 79 mm is? Wederom alvast bedankt voor de moeite!! |
|
|||
|
|||
Quote:
had het al vermeld goed LEZEN |
|
||||
|
||||
Quote:
Oh ja, nu zie ik het, stom! Ik dacht dat die foto van "cabbyg60" was, ben helaas ook geen 18 meer... Je bent toch niet boos op me? |
|
|||
|
|||
nee hoor niet boos [woest]kan gebeuren ben zelf ook niet de jongste meer
|
|
|||
|
|||
Quote:
maar heb je er wat aan?????????? |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, ik ben bang van niet. Ik heb net de dealer even opgebeld voor het bestellen van een deksel van jouw type startmotor, maar die vertelde mij dat deze reeds was vervallen. Nu heb ik op de gok deksel 056 911 211 van een 1.8L automaat besteld. Mocht deze niet goed zijn dan zal ik waarschijnlijk een tweedehands startmotor moeten kopen voor het juiste dekseltje. |
|
|||
|
|||
het lager er uit halen en overzetten of gaat dat niet lukken
|
|
||||
|
||||
Dat gaat in elk geval niet lukken met de deksel die ik reeds had gekocht, de diameter v.d. deksel, het lager en het gat waarin het lager komt zijn allemaal te klein van diameter.
|