#1
|
|||
|
|||
Nieuwe krukaskeerring en nog steeds olie...
Ok, dit is het geval.
Mijn bus lekte olie en ik heb er toen een nieuwe krukaskeerring in gezet. Dat daar het probleem zat kon je aan de oude wel zien. Ook zat de koppelingsplaat (dat was toch de koppelingplaat..? ) onder de olie. Maar nu de nieuwe erin zit lekt de bus nog steeds. Wel minder, maar toch. Had ik, toen het blok eruit lag, nog meer dingen moeten vervangen? Heb ik wat over het hoofd gezien? Volgens mij was dat toch echt de enige plek waar de olie lekte. Of zijn er nog meer beruchte punten? Ook heb ik gehoord dat het even duurt voordat de nieuwe ring volledig dicht. Zou dat het kunnen zijn? Wie kan mij helpen? Groet, Martin |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Martin, Heb je ook gecontroleerd of het gedeelte waar de keering op af moet sluiten niet was ingelopen? en heb je dit goed schoongemaakt? zit de keering er 100% vlak in? en heb je deze lichtjes ingevet?(monteren met een speciale stempel is hiervoor het beste) is de keering tijdens montage niet beschadigt, of is de veer er uit gesprongen? in het hele slechte geval kan het ook zijn dat hij via de vliegwielpaspennen lekt (type4) dit zou een nieuwe krukas oplossen. kortom het kan vele oorzaken hebben. Suc6. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat type 1 en type 4 motor snap ik ook nog niet. Ik heb een 1600 AS. Zegt dat iets? Groet, Martin |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
als ik me niet vergis is dit een type 1 (koelvent. zit rechtstreeks aan dynamo vast) Groet, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |