![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golfje II 1.3 '86 start zéér moeizaam, alsof de accu zo goed als dood is (maar deze is nieuw). Ik heb het massapunt rechtstreeks vanaf de accu naar de carosserie al opgefrist....wat kan het nog meer zijn?
Ik weet het ff niet meer dus help me a.u.b. Thanx |
#2
|
||||
|
||||
![]() massa punt motor naar carros
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
||||
|
||||
![]() Die heb ik ook al beet gepakt, samen met massa punt van accu naar carroserie...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Dynamo stuk?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() dynamo en acu al door gemeten ?
startmotor al gecontroleerd
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
||||
|
||||
![]() De dynamo laadt goed bij
Accu is hagelnieuw Máár!!! Hoe kan ik de startmotor controleren??? |
#7
|
||||
|
||||
![]() al mbv een startkabel de massa direct op blok gezet ?
startmotor moet als je er direct 12v op zet goed uitslaan en soepel ronddraaien
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk, dáár heb ik wat aan! Toppie, ik ga het straks ff proberen. Thanx serge pot |
#9
|
||||
|
||||
![]() probeer is een dikkere plus kabel van je accu naar je startmotor...
heb dit probleem ook gehad en heb nou de plus kabel van een vr6 erop gegooid.... en start nu weer perfect..
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#10
|
||||
|
||||
![]() 1.3 en vr6 .die kabels verschillen een beetje ,als je die van de vr6 ff een halve meter uitrekt zal ie er een beetje in de buurt komen
__________________
kopbewerking ,pm |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een héle dikke pluskabel van accu naar startmotor gelegd en een dikke kabel van minpool naar blok gelegd maar NIETS helpt....
![]() Is m'n startmotor dan kapot? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij mij op de 16v werkte het wel..... had niet gezein dat ut om een 1300 ging solly en ja waarschijnlijk is je starter dan wel overleden...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Morgen ochtend, 7.45 uur gaat de startmotor er af en ff naar de revisieboer....hij hoeft het maar een weekje te doen of zo want daarna komt er een 1.6 in....
|
#14
|
||||
|
||||
![]() laat even weten of het de startmotor is geweest, want ik zit met het zelfde probleem met mijn 1.6 bij koud en vochtig weer is het erger.
de accu is er vorig jaar nieuw ingekomen, en de dynamo laad goed bij. maar ja, het is nog de 1e startmotor na 463.000 km. dus die zal het wel zijn. als ik een stukje heb gereden start ie weer perfect. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb excact hetzelfde, na rijden doet ie het perfect. Ik laat het vandaag nog weten!
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Ja! Startmotor overleden. Komt eigenlijk omdat de koperen geleiderbus van de starterkransas versleten is en de starterkrans dan gaat slingeren, hierdoor loopt hij zwaar en ongeregeld. De koperen geleiderbus uit de bakhelft verwijderen is een giga KUT klus! Succes.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() thanks!
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Ja! Startmotor overleden. Komt eigenlijk omdat de koperen geleiderbus van de starterkransas versleten is en de starterkrans dan gaat slingeren, hierdoor loopt hij zwaar en ongeregeld. De koperen geleiderbus uit de bakhelft verwijderen is een giga KUT klus! Succes.
Erg raar dat hij daardoor slecht start. Mijn coperen startergeleiderbus was ook op het end,maar starten prima. Alleen maakt een hinik geluid bij het starten. Komt omdat hij speling heeft in het starterkransas heeft. Het is indardaad een kut klus als je een 4 bak hebt,met de startmoter achter in de moter. Ik heb het zelfde gehad,meteen een gereficeerdestartmoter erin gehangen. Kreeg het in me rug van dat gekut. Koste me een halfe dag om dat ouwe busje eruit te kutten. ![]() Volgenmij zit de helft ernog in, maar de nieuwe busje pasten en doet het goed nou. Alles beter dan mijn rug die kan je nergens kopen ![]()
__________________
![]() |