#1
|
||||
|
||||
golf 2 VR6 op kenteken?
Heb een half afgebouwd project te koop aangeboden gekregen.
Gaat om een type 2 G60 koets met een Vr6 erin,deze persoon heeft hem 2 jaar terug getracht op kenteken te krijgen maar is hem niet gelukt omdat de G60 uitlaatsysteem niet voldoet aan de eisen,(zijn verhaal dan) de remmery is van de G60 met abs en de motor is ingebouwd door Jan V Beek (verhoeven tuning) de auto is voor de rest compleet maar moet helemaal overgespoten worden en alleen het interieur mist. uiteraard moet ik een bod doen,maar is het nog de moeite om zo,n project te kopen? iemand ervaring met de RDW e.d kosten om laten keuren en welk uitlaatsysteem word wel goedgekeurd ? En hoeveel zou ik voor dit project moeten betalen?
__________________
Like @ G-60 ! |
#2
|
||||
|
||||
Als ik het goed begrijp zit hier geen kenteken voor een vr6 op???
Zoniet laat hem dan maar staan..de RDW zit niet te wachten op zulke ombouwperikelen.. Heb al vaak gelezen dat je dan beter een 1.8T kan kopen of iets.... Naar mijn weten accepteren ze dat niet... grtz..Vic.. ps..bel ff RDW en stel je vragen daar!!!
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
misschien dat mensen onlangs nog een auto hebben laten omkeuren,wil gewoon ff het fijne ervan weten. nee nog niet 6 cil. op kenteken, ben al een tijd aan het zoeken naar een type 2 VR6 maar daar vragen ze de winnende staatslot voor. 1.8 T heb ik niet zo,n zin in liever een 6 cilinder.
__________________
Like @ G-60 ! |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb eens eerder iets hierover getiept op een ander forum:
Bij het veranderen van een motor, wat gevolgen heeft voor je kenteken (eigenlijk allemaal, maar dat vergeten we even) dus als je bijv. van 4 naar 6 cilinders gaat, zul je naar de RDW moeten. Deze keuring heeft een 3 tal stappen: 1. Motorkeuring; ze kijken naar de motor en of deze deugdelijk bevestigd is etc. etc. Je zult een motorverklaring mee moeten nemen zodat ze weten wat voor waarden/prestaties die motor kan leveren. 2. Geluidstest; zul je ten allen tijde moeten doen, dus indien je een 5 bak hebt gaan ze in de 3e en 4e versnelling tussen een paar geluidsmetende paaltjes door en zul je binnen een bepaalde waarde moeten blijven. Dat is de waarde die TOEN geldig was, dus ten tijde van het kenteken van je auto!!! Blijf je binnen de norm kun je een kenteken krijgen. Tenzij: Je motorvermogen met 40% of meer toeneemt. Dan moet je naar de volgende stap: 3. Weggedragtest; Ze gaan eerst naar de topsnelheid van je auto kijken, daarvan nemen ze 80% en die snelheid gebruiken ze bij de remmentest. Maar nooit meer dan 160km/u (dus max top van 200) Je wagen zal dan deugdelijk tot stilstand moeten komen (dat is dus geen waarde maar te bepalen door de keurmeester) Daarna doen ze nog wat slalom proefjes etc. gewoon om te kijken hoe je wagen zich aan het gedragen is, en of het motorvermogen wel te hanteren is.. Alles is hierbij de datum van eerste toelating van toepassing... dus de normen die toen geldig waren zullen ze hanteren. Ik heb me laten vertellen dat er helemaal weinig aan de hand is als je wagen van vóór 73 is want toen was er nog niet een concrete norm, maar hoe dit zit weet ik dus niet. Dan nog even ongeveer de kosten geldig tot 31/12/2005: Motorkeuring: 50 euro Geluidstest: 348 euro Weggedrag: 275 euro Er zal voor 2006 een stijging van ong. 3 tot 5 % zijn mbt de kostens voor keuring. Hopelijk heb je hier iets aan, mij is in iedergeval wel duidelijk dat er niet veel aan de hand is en dat je het gewoon moet aandurven.. laat je vooral neit bang praten. Bij de RDW werken ook veel autogekken en die zullen je heus wel helpen met het slagen van je projekt, al is het maar met het geven van tips mocht het de eerste x niet lukken. Het kan dus inderdaad zijn dat hij gewoon niet door de uitlaattest kwam, maar waarom dan zo'n projekt afbreken? extra demper ertussen en klaar toch?
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Ik heb gehoord dat je een vr6 niet meer op kenteken kan krijgen.
Als het je wel lukt dan ben je ongeveer 2000 euro kwijt. Ik heb 2 a 3 jaar terug mijn golf ook laten keuren voor vr6 op kenteken. En toen is hij goed gekeurd en dat heeft me toen ongveer 2000 euro gekost.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Ben het met SPLIT.. eens
Is geen probleem om m op kenteken als 6 cilinder te krijgen. Je hoeft omdat het een G60 is geweest alleen maar een geluidstest te doen. Dus moet je er inderdaad voor zorgen dat je het geluid zo laag mogelijk houd, dus gewoon alle vr6 dempers tussen doen. De reden dat je alleen een geluidstest hoeft te doen is omdat je minder dan 40% vermogenstijging hebt... Anders Hajee op dit forum nog ff polsen, das de RDW man... Last edited by Baricade : 28-12-2005 at 13:55. |
#8
|
||||
|
||||
als het bij de prijzen blijft zoals split verteld dan is het nog wel te doen, ik gaat maar es ff babbelen met de huidige eigenaar.
alvast bedankt voor de reactie,s er mogen altijd wel wat bijkomen.
__________________
Like @ G-60 ! |
#9
|
||||
|
||||
__________________
Passat 35i 1989 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt iemand in de buurt wonen die ervaring heeft op dit gebied toch?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#11
|
||||
|
||||
Ok, mijn zijde van het verhaal dan maar :
Er gaan geruchten (!) dat het niet meer mogelijk is om een Golf 2 naar VR6 om te laten keuren. Maar goed, dit zijn dus geruchten en m.i. is er maar 1 persoon (instelling) die daar antwoord op kan geven: de RDW zelf ! Als de koets origineel een G60 is heb je het voordeel dat je geen 40% in vermogen toe gaat nemen, dit zal je al een paar weggedragtesten schelen, zie ook de post van Baricade. Waar mijn Golfje 5(!) jaar geleden mee te maken kreeg op het RDW testcircuit : De tests: 1. Passeergeluid meting volgens E.G. richtlijn 70/157, aangepast volgens het bouwjaar van de auto. (Oftewel de eisen van het bouwjaar v/d auto gelden.) Dit is een test waarbij de auto vanaf (meestal) 50 km/h maximaal moet accelereren over een stukje weg van 20 meter lang. Aan beide zijkanten van de weg wordt het geluid gemeten. De auto mag 77 dB(A) produceren. (Voor auto van 1990.) Een auto met een 5- of meer versnellingsbak wordt in 2e en 3e versnelling getest. De geluidswaarde is dan het rekenkundige gemiddelde van het hoogst gemeten geluidsniveau in de 2e en die in de 3e versnelling. Mijn Golf was toen voorzien van een EPS 6-2-1 spaghettispruitstuk i.c.m. een verder volledige en originele Golf 3 VR6 uitlaatsysteem en een Corrado VR6 luchtfilter+bak. Het geluid wat de auto produceerde was echt heel weinig, echter had ik geen dB meer mogen hebben tijdens de test, hij zat echt op het randje! 2. Remproef Type 0, motor ontkoppeld, V = 80 km/h. Pedaalkracht (daN) i.c.m. de vertraging (m/s²) word opgemeten. (Heb je G60 remmerij aan de voorzijde en gewoon GTI-remmerij achter, dan kom je glansrijk door de remtesten. ABS is niet verplicht.) 3. Remproef Type 0, motor gekoppeld V (= 80% Vmax. maar ≤ 160 km/h) Pedaalkracht (daN) i.c.m. de vertraging (m/s²) word opgemeten. 4. Rijden in de bocht R=165m. (baan1); V = 100 km/h. Snelheid verlagen naar 95 km/h (max. remmen op de motor) en weer maximaal accelleren naar 100 km/h (pulserend). Het voertuig mag geen trillingen vertonen. 5. Bij V = 80 km/h een plotselinge stuurverdraaiing van 90° uitvoeren. Het stuurwiel moet in de rechtuitstand terug komen en het voertuig moet uit zich zelf stabiliseren. 6. Lane Change parcours vlgs. ISO/TR 3888-1975. V = 80 km/h. De "Lane Change" is een zogenaamde uitwijkmaneuvre. Het voertuig moet deze met 80 km/h kunnen maken. We zetten een parcours uit met pilonnen en dan moet de auto daar met 80 km/h doorheen kunnen rijden, zonder uit te breken(!), om te vallen etc. 7. Maximaal accelereren vanaf 20 km/h. 8. Rijden lang een rechte lijn. Snelheid = Vmax. (≤ 160 km/h). Geen trillingen in het stuur, de auto moet goed in een lijn gehouden kunnen worden. Suc6!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Minimaal 2 (Huizer en Verhoeven).
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#13
|
||||
|
||||
ja Ron woont om de hoek en Leon is ook niet ver hier vandaan. binnenkort toch naar Leon om de golf van Becky bij hem op de bank te zetten zal es vragen aan hem.
__________________
Like @ G-60 ! |
#14
|
||||
|
||||
ik ken iemand die laatst nog een golf 2 met vr6 op kenteken heeft gekregen, als alles netjes en degelijk ingebouwd is, is er echt geen probleem.
|
#15
|
||||
|
||||
@alvin is dat de degene over wie wij het een tijdje terug hadden uit wageningen
__________________
VW Golf Fire and Ice Page |
#16
|
||||
|
||||
jep en zijn G60 is ook te koop, schijnt de hele handel zat te zijn maar de type 1 houdt ie.
__________________
Like @ G-60 ! |
#17
|
||||
|
||||
Alvin, goed kijken hoe alles gemonteerd zit.. zal vast wel meer aan de hand zijn dan alleen het geluid maar goed... eerst maar eens kijken wat er gedaan moet worden en wat die kerel er voor vraagt.
Quote:
is al een oud beestje.. oude stabi's en spoorstangen enz. Bij nieuwere types voel je toch dat de auto "volwassener" is.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
toch knap dat je dat van de buitenkant kan aflezen |
#19
|
||||
|
||||
de G60 van hem is ook wel net ding
en de vr6 staat staat al heel wat jaartje stil in ieder geval al iets van 4 jaar
__________________
VW Golf Fire and Ice Page |
#20
|
||||
|
||||
2 jaar johan en loopt nog supermooi (pas nog gestart) maar ik begin er niet aan dat half afgebouwd project heb nu mijn zinnen eerst op wat anders gezet.
__________________
Like @ G-60 ! |