Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-12-2005, 17:32
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict

Default olie lampje knippert

mijn olie lampje knipperde gisteren en vandaag samen met een piep geluid ik heb mijn auto stil gezet olie nagekeken en die stond op max daarna terug gestart en toen was t weg vandaag weer t zelfde mijn auto had wel een tijdje heel schuin gestaan en na 500m rijden begon t dus dacht ik dat t daar aan lag maar vandaag had ik t weer wat zou dat kunnen zijn ?
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 21:01
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic

waarschijnlijk het oliecontact dat begint te verslijten. meestal is er dan een klein lekje aan te zien, maar dat is ni altijd het geval
Old 05-12-2005, 22:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life

Het beste zou zijn om uit te sluiten dat er schade is aan de oliepomp, en daardoor te lage oliedruk.
Dus met een oliedrukmeter de werkelijke oliedruk meten (koud + warm), evt. bij een garagebedrijf.
Mocht dat in orde zijn, dan is er waarschijnlijk een oliedrukschakelaar stuk, of de bedrading daar na toe. (ook bedrading achter dash, of evt. de electronica die de zoemer+led aanstuurt)
1988 Polo G40
Reply With Quote
Old 07-12-2005, 17:10
Jerome Jerome is offline
Forum Regular

Ik heb dit ook gehad met mijn Polo 1.0 HZ motor. Ik heb toen gekeken of mijn oliepomp nog werkte door de oliedruk sensoren eraf te draaien (weet ff niet meer welke dit waren) en toen ff starten. Er kwam een hele stoot olie uit, dus wist ik dat de pomp het iig deed. Dit zal wel geen officiele manier zijn, maar wie weet heb je er wat aan.
Ik had dit probleem trouwens alleen als de olie net onder het max stond. Als ie precies op max stond had ik er nooit last van. Bij mij brandde het olielampje dan trouwens wel maar heel zwak en verdween zodra ik de koppeling intrapte

Groeten Jeroen.
Reply With Quote
Old 20-12-2005, 17:46
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict

t is nog altijd niet opgelost morgen gaat mijn auto binnen dan laat ik jullie wel weten wat t is of was ik hoop maar dat t niet te duur gaat worden want dan kan k weer opnieuw gaan sparen
bedankt voor de hulp
Reply With Quote
Reply

Posting Rules