![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo luitjes ik zit met een probleem
ik heb een mk1 gti en daar heb ik sindskort een 16v in liggen nu zegt diegene dat ik een verkeerde tank heb omdat ik geen extra pomp erin heb hij zegt dat in je tank een soort pomp zit die druk opbouwd zodat je moter meer benzine krijgt nu heb ik gekeken bij een cabrio hoe dat zit en bij de vlotter zitten 2 extra leidingen die naar een benzine reservoire lopen en dan naar je drukaccumolator die heb ik dus niet zitten ! hij zegt dat daardoor er te weinig druk opgebouwd wordt is dit ook echt zo of is het gelul van diegene ik heb ermee gereden toen het blok nog in de oude auto zat en hij liep ontzettend hard hij heb dus nu minder vermogen maar alles zit voor de rest goed nu hij bij mij erin ligt is het toch wat minder en hij zegt dat het door de tank komt had eerst een 8v pomp erop zitten en nu heb ik er een 16v opgezet maar maakt helemaal niks uit iemand een idee ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() ja dat is niet zoveel gelul
In een 16klepper zit een extra pomp in de tank Dus dat zou wel eens de reden zijn dat je minder vermogen hebt Eneuh... een cabrio met een 16v?? |
#3
|
|||
|
|||
![]() ja daar ligt ook een 16v in vandaar en op die tank zit dat wel
hij had nog een tank liggen van een cab maar die past er niet onder is er dan nog een manier om te zorgen dat die pomp ook bij een mk1 kan ? is er een tank die dat ook heb ?of moet je dat zelf inmekaar knutselen ? Last edited by Wim_pie : 13-12-2005 at 22:26. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je kan een nieuwe tank kopen die geschikt is voor een diesel als wel een injectie golf 1. Ik geloof iets van 90euro (hartsant???) of een andere fabrikant van dit soort onderdelen. Ik heb zelf ook een tank van een injectie blok. Samen als alleen een benzinepomp en een accumulator. Bij mij zit er dus ook geen extra pomp in de tank.
Ik rijdt nu al een tijdje met ook een 16v golf 2 motor in mijn golf 1 en heb nog geen problemen of inhouden ondervonden. In het autotechnisch handboekje van Bosch staan bij zowel als de Ke-jetronic als het K-jetronic op het schema tot aan de 'luchtmeter' enkel dus ook een benzinedrukpomp en een accumulator. Wat je wel kan doen voor je andere onderdelen gaat aanschaffen is om je benzinedruk te meten gedurende stationair en volle toeren. Wat mij volgens dit forum is duidelijk gemaakt is dat de druk zo rond de 5,0-5,5 bar moet blijven. Misschien dat anderen dit kunnen bevestigen?
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() hij houdt niet in of zo maar hij heb alleen minder vermogen dan dat hij vroeger had in de oude auto
het is geen standaard blok , een 2.0 16v met andere nokkenassen en spag spruitstuk ik dach juist dat een 8v rond de 5bar zat en een 16v wel wat meer zou hebben wat jij nu erin heb OERGOLF heb ik er ook onder zitten alleen een pomp met een accumulator en hij is wel snel en loopt goed maar ja ik wil het liefst toch wel het vollegdige vermogen eruit halen |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hallo Wim_pie
Ik heb een niet injectie tank dus geen aanvoer aansluiting aan de zijkant! Ik heb mijn oude vlotter vervangen door een vlotter met opvoerpomp. Dus opvoerpomp heb ik boven in de tank gedraaid. Vervolgens gaat er een aanvoerleiding van opvoerpomp naar een 8v benzinepomp onder de auto en dan naar de accumulator. Enige verschil is dat de opvoerpomp drie aansluitingen heeft en de oude vlotter maar twee. Dus een massa, voeding voor pomp en een draad voor de benzine meter. Zowel opvoerpomp en benzinepomp zitten beide op hetzelfde relais. Moet nog kijken of het allemaal gaat werken ![]() maar heb er wel vertrouwen in... |
#7
|
|||
|
|||
![]() hoi Yuli
zoals jij het zegt zat het ook op die cabrio alleen hij had wel een injectietank dus dan ook de aansluiting aan de zijkant en daar zat dan de pomp op dan ging hij naar de accumulator en dan naar voren de opvoerpomp liep naar een kastje ik denk de benzinereservoir en dan door naar de accumulator ik heb echt geen flauw idee meer had net iemand aan de telefoon van een bedrijf en die zei weer dat het niks uit moet maken ik denk zelf dat het met een standaard 16v niks uit maakt maar met een blok dat wat meer vermogen heb wel en helaas kan ik die opvoerpomp niet in de tank van mijn mk1 zetten de tank is te ondiep en ik zit met het filter wat op de bodem zit weet niet of het wat uitmaakt als ik de opvoerpomp er wat schuin inzet ? ben bang dat het anders sluiting gaat maken en dan ben je verder van huis maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de opvoerpomp te verwijderen en daar een normale pomp op aan te sluiten die naar de accumulator loopt bij de andere pomp ? dus dat je dan 2 pompen krijgt die naar de accumulator loopt ? of is dat onzin ? ik doe ook maar een gok hoor zoveel weet ik daar niet van maar wil het graag opgelost hebben |
#8
|
||||
|
||||
![]() Kijk het is gewoon heel simpel.
Je hebt of een normale tank met aanvoer en retour via je vlotter Of je hebt een GTI tank met de aanvoer aan de zijkant Bij een GTI tank heb je geen opvoerpomp nodig dankzij de laag geplaatste dikke aanzuig nippel met een kortbochtje naar je benzinepomp. De benzinpomp heeft een goede aanvoer en je accumulator houdt het op druk. Een normale tank waar de aanvoer aan de bovenkant van de tank zit dus heb je iets nodig wat de benzine eruit zuigt (opvoeren). Vervolgens doet de benzinepomp identiek hetzelfde werk. Welke opstelling heeft meer druk? Volgens mij zijn de verschillen minimaal. Wat is beter? Gewoon de GTI tank zonder opvoerpomp. De opvoerpomp is namelijk een zwakke schakel in het systeem. Waarom heb jij er dan voor gekozen? Het is een gewoon hoop werk om die klote tank te vervangen. Hoe krijg jij meer druk? dat is dus nog steeds de vraag. Er is geen ruimte voor een 16 v brandstofpomp |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er is wel degenlijk ruimte voor apparatuur van een 16v en wel dat gene van een scirocco 16v ![]() Losstaand of het gaat werken met een hogere druk kan je een hogere druk bereiken door een andere benzinepomp te plaatsen die meer druk kan leveren.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() wat er gebeurd is het volgende een mk1 GTI heeft de aanvoer onder loopt zo de pomp in een mk2 heeft 1 soort tank voor alle modelen allen GTI heeft een extra pomp in de tank als aanvoer op je brandstofpomp werkt deze niet of niet goed bij een kwart volle tank stopt de auto [had zelf de pomp kapot] pomp van een mk1 is anders kwa opbrengst als een mk2 [8v of 16v is gelijk] pomp van mk2 heeft een reservoir pomp van een mk1 niet
|