Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2005, 14:59
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default olieverbruik KR

mijn golf2 (16v KR dus) begint nu toch wel aardig wat olie te verbruiken. na een stukje rijden ruik je ook wel wat olie en ik moet zeer regelmatig bijvullen (steeds vaker). wat zijn mijn opties? ik kan natuurlijk aandelen tamoil kopen, maar dat lijkt me ook niks. auto verkopen is voor mij ook niet echt een optie, heb net een kapitaal (voor een student iig) uitgegeven om hem door de apk te krijgen.
kortom: is er iets wat ik kan doen, of laten doen om dit te verhelpen, en wat zouden de kosten zijn?
ik kan best aardig sleutelen maar ik ben geen monteur. de basics snap ik wel, maar hou het een beetje simpel svp
alvast bedankt voor jullie reacties.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf

Last edited by Matheo : 15-12-2005 at 15:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2005, 15:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ik zou beginnen met te zoeken waar hij olie lekt/verbruikt...
in de kop.. of in het onderblok...

als `t in de kop is dan zullen het wel weer de welbekende klepgeleiders zijn.. schijnt dat dit niet zo`n hele grote klus is....

als `t het onderblok is , dan zou ik denken aan de zuigerveren.... tsja.. das iets wat meer ingrijpender

kan `t ook aan de koppakking liggen?
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2005, 15:13
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

lekken doet ie niet, blok is (en blijft) ook mooi schoon/droog.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2005, 15:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

jah...dan verbruikt ie `t dus inwendig... dus via `t onderblok of cilinderkop
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2005, 15:23
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by René
ik zou beginnen met te zoeken waar hij olie lekt/verbruikt...
in de kop.. of in het onderblok...

als `t in de kop is dan zullen het wel weer de welbekende klepgeleiders zijn.. schijnt dat dit niet zo`n hele grote klus is....

als `t het onderblok is , dan zou ik denken aan de zuigerveren.... tsja.. das iets wat meer ingrijpender

kan `t ook aan de koppakking liggen?



Mag ik je verbeteren Rene ??

Et zijn geen lekkende klepgeleiders, maar kleprubbers(hoedjes).

Na zoveel jaar rekken ze uit en zijn ze net zo groot als de klepsteel zelf, dus gaan ze lekken.

Mijn advies aan jou Matheo is om die klephoedjes eerst te vervangen, maar dan heb je wel klepgereedschap nodig. Cil.kop moet eraf, of je moet je cilinders via et bougiegat op druk zetten, zodat je de veren eraf kan halen.
Et is niet moeilijk, mja wel tijdrovend.

Mocht dit niet baten, dan zijn toch echt je zuigerveren af. En moet je aan een grotere revisie denken....

(had laatst jongen op me werk, had etzelfde probleem met de auto. Kwalmen, vebruiken enz....)
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2005, 15:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Mag ik je verbeteren Rene ??

Et zijn geen lekkende klepgeleiders, maar kleprubbers(hoedjes).




die bedoel ik
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2005, 15:34
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Netjes warmrijden helpt ook
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2005, 16:07
superschut's Avatar
superschut superschut is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 99
Default

te laat....
__________________
As a final touch, GOD made the Dutch!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 15-12-2005, 16:22
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
.... jongen op me werk, had etzelfde probleem met de auto. walmen, verbruiken enz....
Maar moet de auto van Matheo ook niet enorm roken dan?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2005, 16:53
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Netjes warmrijden helpt ook

doe ik altijd! w8 altijd netjes tot de olie 90graden is. vorige eigenaar deed dit waarschijnlijk niet dan
auto rookt trouwens helemaal niks tot zeer weinig.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #11  
Old 15-12-2005, 17:05
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Mijn advies aan jou Matheo is om die klephoedjes eerst te vervangen, maar dan heb je wel klepgereedschap nodig. Cil.kop moet eraf, of je moet je cilinders via et bougiegat op druk zetten, zodat je de veren eraf kan halen.
Et is niet moeilijk, mja wel tijdrovend.

Mocht dit niet baten, dan zijn toch echt je zuigerveren af. En moet je aan een grotere revisie denken....

thnx moroder (en rené natuurlijk )
zal eens rond gaan vragen hoe ik dit precies moet doen of dat ik het ga laten doen (zit ook nogal krap in de tijd tegenwoordig). verder advies is natuurlijk welkom!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #12  
Old 15-12-2005, 17:09
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Ik heb hetzelfde probleem...al hoewel ik minder last heb de laatste tijd van extreem olieverbruik. De klepsteelrubbers zijn versleten en de zuigerveren ook...maargoed de 8v gaat toch plaats maken voor een 16v dus ik spendeer daar niks meer aan.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-12-2005, 21:04
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
thnx moroder (en rené natuurlijk )
zal eens rond gaan vragen hoe ik dit precies moet doen of dat ik het ga laten doen (zit ook nogal krap in de tijd tegenwoordig). verder advies is natuurlijk welkom!



Is goed or . Veel succes met je autotje!
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #14  
Old 15-12-2005, 21:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

in het instruktieboek staat 1liter olie op 1000km?
Reply With Quote
  #15  
Old 15-12-2005, 22:56
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

Ik zou beginnen met steeds de zelfde olie bij te vullen en alleen bij vullen als hij op het min staat.
Dan zal ik kijken naar de klepsteel rubbers gaan vaak lekken door slijtage maar ook is het mogelijk dat de geleiders versleten zijn en dan gaat de klep er scheef in en loopt de olie langs de klep steel dat is denk ik wat Rene bedoelde.
Je kan simpel controleren of de kleprubbers lek zijn even je spruitstuk demonteren
en in de inlaat van de cilkop kijken of de klepstelen ook droog zijn.
Zijn ze nat van de olie dan weet je dat de rubbers lek zijn
zijn ze droog dan is dat het niet.
Ook even uitlaat kant kijken maar dat begrijp je wel denk ik
Reply With Quote
  #16  
Old 16-12-2005, 11:17
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Compressie laten meten?
En je hebt speciale toevoegingen voor in je olie (heeeeel goed de gebruiksaanwijzing lezen!) die bijvoorbeeld vastzittende zuigerveren losser kunnen krijgen. Informeer maar eens bij de plaatselijke onderdelenboer. Wat heeft dat ding van jou eigenlijk gelopen?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #17  
Old 16-12-2005, 15:36
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

@fre-golf1-16v: thnx, ga ik eens bekijken!

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Wat heeft dat ding van jou eigenlijk gelopen?

hehe ruim 225.000 dus een beetje slijtage is wel te verwachten
als ik er zelf nie uitkom gaat ie gewoon naar de garage en mogen ze het daar uitvogelen, ik kan iig weer ff aan de slag.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #18  
Old 16-12-2005, 15:40
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Eey Matheo, wat voor olie gooi je eigenlijk in? Je hebt van Castrol namelijk 15w40 High Mileage. Speciaal voor auto's met beetje hoge km standen...
Miss dat dat eerst een grote oplossing is. Olie is niet duur, meen iets van 20 euro voor 4,5 liter...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #19  
Old 16-12-2005, 15:43
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

er zit nu tamoil 10w40 halfsynth in.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #20  
Old 16-12-2005, 16:18
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

15w40 is al iets dikker, zal et gewoon proberen. Miss dat de problemen vrijwel over zijn. Olie verbruiken zal ie altijf blijven doen, et is een oudere auto met een km.stand..
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum