#1
|
||||
|
||||
olieverbruik KR
mijn golf2 (16v KR dus) begint nu toch wel aardig wat olie te verbruiken. na een stukje rijden ruik je ook wel wat olie en ik moet zeer regelmatig bijvullen (steeds vaker). wat zijn mijn opties? ik kan natuurlijk aandelen tamoil kopen, maar dat lijkt me ook niks. auto verkopen is voor mij ook niet echt een optie, heb net een kapitaal (voor een student iig) uitgegeven om hem door de apk te krijgen.
kortom: is er iets wat ik kan doen, of laten doen om dit te verhelpen, en wat zouden de kosten zijn? ik kan best aardig sleutelen maar ik ben geen monteur. de basics snap ik wel, maar hou het een beetje simpel svp alvast bedankt voor jullie reacties.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
Last edited by Matheo : 15-12-2005 at 15:02. |
#2
|
||||
|
||||
ik zou beginnen met te zoeken waar hij olie lekt/verbruikt...
in de kop.. of in het onderblok... als `t in de kop is dan zullen het wel weer de welbekende klepgeleiders zijn.. schijnt dat dit niet zo`n hele grote klus is.... als `t het onderblok is , dan zou ik denken aan de zuigerveren.... tsja.. das iets wat meer ingrijpender kan `t ook aan de koppakking liggen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
lekken doet ie niet, blok is (en blijft) ook mooi schoon/droog.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
jah...dan verbruikt ie `t dus inwendig... dus via `t onderblok of cilinderkop
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Mag ik je verbeteren Rene ?? Et zijn geen lekkende klepgeleiders, maar kleprubbers(hoedjes). Na zoveel jaar rekken ze uit en zijn ze net zo groot als de klepsteel zelf, dus gaan ze lekken. Mijn advies aan jou Matheo is om die klephoedjes eerst te vervangen, maar dan heb je wel klepgereedschap nodig. Cil.kop moet eraf, of je moet je cilinders via et bougiegat op druk zetten, zodat je de veren eraf kan halen. Et is niet moeilijk, mja wel tijdrovend. Mocht dit niet baten, dan zijn toch echt je zuigerveren af. En moet je aan een grotere revisie denken.... (had laatst jongen op me werk, had etzelfde probleem met de auto. Kwalmen, vebruiken enz....) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
die bedoel ik
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Netjes warmrijden helpt ook
|
#8
|
||||
|
||||
te laat....
__________________
As a final touch, GOD made the Dutch!!!!!!!!!!! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
doe ik altijd! w8 altijd netjes tot de olie 90graden is. vorige eigenaar deed dit waarschijnlijk niet dan auto rookt trouwens helemaal niks tot zeer weinig.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
thnx moroder (en rené natuurlijk ) zal eens rond gaan vragen hoe ik dit precies moet doen of dat ik het ga laten doen (zit ook nogal krap in de tijd tegenwoordig). verder advies is natuurlijk welkom!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#12
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem...al hoewel ik minder last heb de laatste tijd van extreem olieverbruik. De klepsteelrubbers zijn versleten en de zuigerveren ook...maargoed de 8v gaat toch plaats maken voor een 16v dus ik spendeer daar niks meer aan.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Is goed or . Veel succes met je autotje! |
#14
|
|||
|
|||
in het instruktieboek staat 1liter olie op 1000km?
|
#15
|
||||
|
||||
Ik zou beginnen met steeds de zelfde olie bij te vullen en alleen bij vullen als hij op het min staat.
Dan zal ik kijken naar de klepsteel rubbers gaan vaak lekken door slijtage maar ook is het mogelijk dat de geleiders versleten zijn en dan gaat de klep er scheef in en loopt de olie langs de klep steel dat is denk ik wat Rene bedoelde. Je kan simpel controleren of de kleprubbers lek zijn even je spruitstuk demonteren en in de inlaat van de cilkop kijken of de klepstelen ook droog zijn. Zijn ze nat van de olie dan weet je dat de rubbers lek zijn zijn ze droog dan is dat het niet. Ook even uitlaat kant kijken maar dat begrijp je wel denk ik |
#16
|
||||
|
||||
Compressie laten meten?
En je hebt speciale toevoegingen voor in je olie (heeeeel goed de gebruiksaanwijzing lezen!) die bijvoorbeeld vastzittende zuigerveren losser kunnen krijgen. Informeer maar eens bij de plaatselijke onderdelenboer. Wat heeft dat ding van jou eigenlijk gelopen?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#17
|
||||
|
||||
@fre-golf1-16v: thnx, ga ik eens bekijken!
Quote:
hehe ruim 225.000 dus een beetje slijtage is wel te verwachten als ik er zelf nie uitkom gaat ie gewoon naar de garage en mogen ze het daar uitvogelen, ik kan iig weer ff aan de slag.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#18
|
||||
|
||||
Eey Matheo, wat voor olie gooi je eigenlijk in? Je hebt van Castrol namelijk 15w40 High Mileage. Speciaal voor auto's met beetje hoge km standen...
Miss dat dat eerst een grote oplossing is. Olie is niet duur, meen iets van 20 euro voor 4,5 liter... |
#19
|
||||
|
||||
er zit nu tamoil 10w40 halfsynth in.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#20
|
||||
|
||||
15w40 is al iets dikker, zal et gewoon proberen. Miss dat de problemen vrijwel over zijn. Olie verbruiken zal ie altijf blijven doen, et is een oudere auto met een km.stand..
|