Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2005, 15:24
bonsai bonsai is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Default dringend hulp gevraagd?

Hoi
Ik heb dus een probleem waar dringend een oplossing voor moet gevonden worden
Namelijk volgend : mijne jetta draait als hij stationair staat onregelmatig en als ik gas geef sputtert hij tegen en komt heel traag op gang ( dit met pedaal tegen vloer),soms zelfs helemaal niet
Ook ploft het in de uitlaat

Volgend “ het beste autoboek” zou hij of valse lucht trekken of geen benzine krijgen
Maar ik heb beide al gecontroleerd en ik vind niks mis
Ik heb de gehele benzinetoevoer proper gemaakt als ook de carburator en de benzine pomp.
Nieuwe dichtingsringen en filters gestoken en nog heeft ze geen zin

Ik ben echt ten einde raad met mijne vw
PLEASE HELP
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2005, 15:30
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Het kan aan je ontsteking liggen. Vocht in de verdelerkap bijvoorbeeld. Komt vaak voor met dit vochtige weer.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2005, 15:40
bonsai bonsai is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Default

ne kameraad had mij dit al gezegt
dus heb ik er een halve bus haarlak opgespoten
( dit zou moeten helpen maar weet niet of dit wel zo is )
ik heb natuurlijk de ijzeren delen terug bloot gekrabt
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2005, 16:12
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Misschien heb je wat aan deze thread, met name de post van Sjampoo ergens halverwege. hiero klikken dan maar
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2005, 19:13
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Een plotselinge draai aan de verdeler is niet mogelijk geweest denk ik?

Verdelerkappie en rotortje nog goed, of zijn ze al aardig ingesleten??
En hoe zijn je kabels, nog beetje waterdicht? Je kan er natuurlijk wel haarlijk op spuiten, maar als er vocht onderzit kom je ook niet veel verder.

FF busje electroreiniger ophalen dus...

Succes!!
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2005, 19:40
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Alstie nu eerst even verteld om wat voor motor het überhaupt gaat en of het probleem plotseling ontstaan is, of als langer aanwezig is bijv.
Enz enz...anders kunnen we hele waslijsten opnoemen met wat de oorzaak kan zijn, maar een volledige beschrijving levert vast meer op..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2005, 22:30
bonsai bonsai is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Alstie nu eerst even verteld om wat voor motor het überhaupt gaat en of het probleem plotseling ontstaan is, of als langer aanwezig is bijv.
Enz enz...anders kunnen we hele waslijsten opnoemen met wat de oorzaak kan zijn, maar een volledige beschrijving levert vast meer op..



het is een 1300 uit 85 motercode hk
het probleem is al een tijdje bezig
maar is de laatste tijd verergerd ( sinds dat hij een verhuis heeft gedaan )
hij heeft het meestal bij vochtig weer
zoals regen en mist

de wagen is ook enkele weken geleden totaal leeg gereden
maar heeft dan nog ff goed gereden


ik hoop dat dit genoeg info is
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2005, 23:50
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Voetpakking carburateur: Lees de post van Sjampoo eens door zoals 16kleppen al aangaf.

Verder kan het echt van alles zijn, zou de onsteking (kabels, bougies, kap, rotor) ook eens goed nakijken.
Bougiekabels kun je controleren door in het donker met draaiende motor de kabels te besproeien met water (plantenspuit), als je dan vonkjes ziet zijn er 1 of meer bougiekabels aan vervanging toe.
Onstekingstijdstip ook eens controleren, en en kijken of het onderdrukmembraampje op het onstekingshuis niet lek is (="paddestoel" waar een slangetje aanzit, aan het slangetje zuigen, als je geen weerstand merkt dan is evt. het membraam lek).
Verder alle onderdrukslangetjes eens controleren.

Ik gok op een probleem ergens in de onsteking.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 21-12-2005, 15:57
bonsai bonsai is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Default

ongelooflijk maar waar
nu rijdt hij al 2 en zonder enig probleem
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum