#1
|
|||
|
|||
dringend hulp gevraagd?
Hoi
Ik heb dus een probleem waar dringend een oplossing voor moet gevonden worden Namelijk volgend : mijne jetta draait als hij stationair staat onregelmatig en als ik gas geef sputtert hij tegen en komt heel traag op gang ( dit met pedaal tegen vloer),soms zelfs helemaal niet Ook ploft het in de uitlaat Volgend “ het beste autoboek” zou hij of valse lucht trekken of geen benzine krijgen Maar ik heb beide al gecontroleerd en ik vind niks mis Ik heb de gehele benzinetoevoer proper gemaakt als ook de carburator en de benzine pomp. Nieuwe dichtingsringen en filters gestoken en nog heeft ze geen zin Ik ben echt ten einde raad met mijne vw PLEASE HELP |
#2
|
|||
|
|||
Het kan aan je ontsteking liggen. Vocht in de verdelerkap bijvoorbeeld. Komt vaak voor met dit vochtige weer.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#3
|
|||
|
|||
ne kameraad had mij dit al gezegt
dus heb ik er een halve bus haarlak opgespoten ( dit zou moeten helpen maar weet niet of dit wel zo is ) ik heb natuurlijk de ijzeren delen terug bloot gekrabt |
#4
|
|||
|
|||
Misschien heb je wat aan deze thread, met name de post van Sjampoo ergens halverwege. hiero klikken dan maar
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
Een plotselinge draai aan de verdeler is niet mogelijk geweest denk ik?
Verdelerkappie en rotortje nog goed, of zijn ze al aardig ingesleten?? En hoe zijn je kabels, nog beetje waterdicht? Je kan er natuurlijk wel haarlijk op spuiten, maar als er vocht onderzit kom je ook niet veel verder. FF busje electroreiniger ophalen dus... Succes!! |
#6
|
|||
|
|||
Alstie nu eerst even verteld om wat voor motor het überhaupt gaat en of het probleem plotseling ontstaan is, of als langer aanwezig is bijv.
Enz enz...anders kunnen we hele waslijsten opnoemen met wat de oorzaak kan zijn, maar een volledige beschrijving levert vast meer op..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
het is een 1300 uit 85 motercode hk het probleem is al een tijdje bezig maar is de laatste tijd verergerd ( sinds dat hij een verhuis heeft gedaan ) hij heeft het meestal bij vochtig weer zoals regen en mist de wagen is ook enkele weken geleden totaal leeg gereden maar heeft dan nog ff goed gereden ik hoop dat dit genoeg info is |
#8
|
|||
|
|||
Voetpakking carburateur: Lees de post van Sjampoo eens door zoals 16kleppen al aangaf.
Verder kan het echt van alles zijn, zou de onsteking (kabels, bougies, kap, rotor) ook eens goed nakijken. Bougiekabels kun je controleren door in het donker met draaiende motor de kabels te besproeien met water (plantenspuit), als je dan vonkjes ziet zijn er 1 of meer bougiekabels aan vervanging toe. Onstekingstijdstip ook eens controleren, en en kijken of het onderdrukmembraampje op het onstekingshuis niet lek is (="paddestoel" waar een slangetje aanzit, aan het slangetje zuigen, als je geen weerstand merkt dan is evt. het membraam lek). Verder alle onderdrukslangetjes eens controleren. Ik gok op een probleem ergens in de onsteking.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
|||
|
|||
ongelooflijk maar waar
nu rijdt hij al 2 en zonder enig probleem |