Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-11-2005, 10:34
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default Stationair af en toe te laag.

Mijn golfje heeft zo nu en dan het probleem van onregelmatig stationair lopen. Het vreemde is dat het niet altijd is maar alleen af en toe.
Tijdens dit onregelmatig stationair gaan de lichten lichtjes mee op dat ritme.
De accu is pas 6 maanden oud dus dat zal het probleem niet zijn.
Luchtfilter, oliefilter + olie, brandstoffilter en bougies zijn al reeds vervangen.
Na het vervangen van de midden en einddemper (originele dempers) werd het wel minder. (de wagen schudde toen voordat de dempers vervangen waren mee maar dat is nu weg)
Nu hoor ik wel hier en daar op het forum wel eens van het schoonmaken van het gasklephuis of het opschroeven van het stationair.
Heeft er iemand duidelijk foto's van gasklephuis en stationair regelschroef, dan weet ik waar ik moet kijken.

Oja bij een beetje gasgeven (lichtelijk gas) is de onregelmatigheid weg en branden de lichten constant.

Wie weet er misschien een oplossing.

Betreft model VW Golf mk2 1.3i CL 1991 40kw (kmst. 126000)
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2005, 20:48
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Niemand??
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2005, 22:32
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Dynamo / bedrading / massakabel blok accu<->carros
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2005, 17:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

ontstekings modulle /hoofdcomputer?????
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2005, 20:45
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
ontstekings modulle /hoofdcomputer?????


Dat durf ik te betwijfelen: zolang de motor enigszins goed loopt is de electronica vaak wel in orde.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 21-11-2005, 20:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

als de computer niet goed is loopt de motor wel maar niet goed [is het probleem]de computer regelt de inspuiting en ontsteking
Reply With Quote
  #7  
Old 21-11-2005, 22:10
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik heb zelf het gevoel dat de motor zich niet op toeren kan houden... net alsof hij het koud heeft...

kan ik mn stationair niet gewoon wat hoger zetten
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #8  
Old 21-11-2005, 22:13
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik heb btw geen toerenteller
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #9  
Old 22-11-2005, 22:05
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Iemand nog iedeeën?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #10  
Old 22-11-2005, 22:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

stationair opschroeven heeft geen zin want alstie het niet doet is het toerental te hoog !
Reply With Quote
  #11  
Old 22-11-2005, 22:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

controleer de bedrading en stekker verbindingen eens
Reply With Quote
  #12  
Old 22-11-2005, 22:15
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
stationair opschroeven heeft geen zin want alstie het niet doet is het toerental te hoog !


Hoe bedoel je dat? Volgens mij is mn stationair nu te laag want bij een beetje gas zijn de symptomen weg.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #13  
Old 22-11-2005, 22:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Mijn golfje heeft zo nu en dan het probleem van onregelmatig stationair lopen. Het vreemde is dat het niet altijd is maar alleen af en toe.
Tijdens dit onregelmatig stationair gaan de lichten lichtjes mee op dat ritme.
De accu is pas 6 maanden oud dus dat zal het probleem niet zijn.
Luchtfilter, oliefilter + olie, brandstoffilter en bougies zijn al reeds vervangen.
Na het vervangen van de midden en einddemper (originele dempers) werd het wel minder. (de wagen schudde toen voordat de dempers vervangen waren mee maar dat is nu weg)
Nu hoor ik wel hier en daar op het forum wel eens van het schoonmaken van het gasklephuis of het opschroeven van het stationair.
Heeft er iemand duidelijk foto's van gasklephuis en stationair regelschroef, dan weet ik waar ik moet kijken.

Oja bij een beetje gasgeven (lichtelijk gas) is de onregelmatigheid weg en branden de lichten constant.

Wie weet er misschien een oplossing.

Betreft model VW Golf mk2 1.3i CL 1991 40kw (kmst. 126000)

kijk even boven aan je verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #14  
Old 22-11-2005, 22:47
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ja ik snapte het nu wel ja. Dom dom. Dus wat rest is het gasklephuis reinigen?
Ben een leek hierin maar hoe ga ik dat doen en waar zit dat geval...
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #15  
Old 22-11-2005, 22:53
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Bekabeling!!!
Onderschat niet hoe belangrijk het is dat alle elektrische verbindingen goed contact maken! Bij mijn Jetta had ik ineens een veel betere lichtopbrengst na het vervangen van de massakabel accu-carosserie-motorblok.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #16  
Old 22-11-2005, 23:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

GASKLEPSCHAKELAAR CONTROLEREN EN AFSTELLEN
een foutieve afstelling van de gasklepschakelaar geeft storingen in het rijgedrag,
of de deceleratieschakeling werkt niet

trek de stekker van de gasklepschakelaar en meet de weerstand tussen de
contacten, deze moet 0 ohm bedragen.

open de gasklep zover tot de ohmmeter oneindig aangeeft.

sluit langzaam de gasklep . bij een gasklepspleet van 0,3 mm moet de schakelaar weer
omschakelen, de ohmmeter geeft 0 aan.zonodig de gasklepschakelaar afstellen
draai de bevestigingsschroeven van de gasklepschakelaar los.
steek een voelermaat met een dikte van 0,3 mm tussen de gaskleparm en de
aanslagschroef.
verschuif de schakelaar zodanig dat deze net omschakelt [weerstand oneindig]
open de gasklep geheel. de gasklepschakelaar moet ingeschakeld zijn [0 ohm]
Reply With Quote
  #17  
Old 23-11-2005, 17:21
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Bedankt voor de uitleg ik ga van het weekend ff knutselen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 23-11-2005, 17:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

hoor het nog wel
Reply With Quote
  #19  
Old 04-12-2005, 12:31
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Update:
LMM werkt gewoon...
We hebben de koolborstels vervangen van de dynamo, maar dat hielp niet...

conclusie: Dynamo kan het niet meer bijhouden.

oplossing: dynamo vervangen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #20  
Old 04-12-2005, 13:36
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dynamo vervangen ,is mijn conclusie na de 1e post
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum