#1
|
||||
|
||||
Stationair af en toe te laag.
Mijn golfje heeft zo nu en dan het probleem van onregelmatig stationair lopen. Het vreemde is dat het niet altijd is maar alleen af en toe.
Tijdens dit onregelmatig stationair gaan de lichten lichtjes mee op dat ritme. De accu is pas 6 maanden oud dus dat zal het probleem niet zijn. Luchtfilter, oliefilter + olie, brandstoffilter en bougies zijn al reeds vervangen. Na het vervangen van de midden en einddemper (originele dempers) werd het wel minder. (de wagen schudde toen voordat de dempers vervangen waren mee maar dat is nu weg) Nu hoor ik wel hier en daar op het forum wel eens van het schoonmaken van het gasklephuis of het opschroeven van het stationair. Heeft er iemand duidelijk foto's van gasklephuis en stationair regelschroef, dan weet ik waar ik moet kijken. Oja bij een beetje gasgeven (lichtelijk gas) is de onregelmatigheid weg en branden de lichten constant. Wie weet er misschien een oplossing. Betreft model VW Golf mk2 1.3i CL 1991 40kw (kmst. 126000)
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#2
|
||||
|
||||
Niemand??
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
|||
|
|||
Dynamo / bedrading / massakabel blok accu<->carros
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
|||
|
|||
ontstekings modulle /hoofdcomputer?????
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat durf ik te betwijfelen: zolang de motor enigszins goed loopt is de electronica vaak wel in orde.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
|||
|
|||
als de computer niet goed is loopt de motor wel maar niet goed [is het probleem]de computer regelt de inspuiting en ontsteking
|
#7
|
||||
|
||||
Ik heb zelf het gevoel dat de motor zich niet op toeren kan houden... net alsof hij het koud heeft...
kan ik mn stationair niet gewoon wat hoger zetten
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb btw geen toerenteller
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#9
|
||||
|
||||
Iemand nog iedeeën?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#10
|
|||
|
|||
stationair opschroeven heeft geen zin want alstie het niet doet is het toerental te hoog !
|
#11
|
|||
|
|||
controleer de bedrading en stekker verbindingen eens
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe bedoel je dat? Volgens mij is mn stationair nu te laag want bij een beetje gas zijn de symptomen weg.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
kijk even boven aan je verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
#14
|
||||
|
||||
Ja ik snapte het nu wel ja. Dom dom. Dus wat rest is het gasklephuis reinigen?
Ben een leek hierin maar hoe ga ik dat doen en waar zit dat geval...
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#15
|
|||
|
|||
Bekabeling!!!
Onderschat niet hoe belangrijk het is dat alle elektrische verbindingen goed contact maken! Bij mijn Jetta had ik ineens een veel betere lichtopbrengst na het vervangen van de massakabel accu-carosserie-motorblok.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#16
|
|||
|
|||
GASKLEPSCHAKELAAR CONTROLEREN EN AFSTELLEN
een foutieve afstelling van de gasklepschakelaar geeft storingen in het rijgedrag, of de deceleratieschakeling werkt niet trek de stekker van de gasklepschakelaar en meet de weerstand tussen de contacten, deze moet 0 ohm bedragen. open de gasklep zover tot de ohmmeter oneindig aangeeft. sluit langzaam de gasklep . bij een gasklepspleet van 0,3 mm moet de schakelaar weer omschakelen, de ohmmeter geeft 0 aan.zonodig de gasklepschakelaar afstellen draai de bevestigingsschroeven van de gasklepschakelaar los. steek een voelermaat met een dikte van 0,3 mm tussen de gaskleparm en de aanslagschroef. verschuif de schakelaar zodanig dat deze net omschakelt [weerstand oneindig] open de gasklep geheel. de gasklepschakelaar moet ingeschakeld zijn [0 ohm] |
#17
|
||||
|
||||
Bedankt voor de uitleg ik ga van het weekend ff knutselen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#18
|
|||
|
|||
hoor het nog wel
|
#19
|
||||
|
||||
Update:
LMM werkt gewoon... We hebben de koolborstels vervangen van de dynamo, maar dat hielp niet... conclusie: Dynamo kan het niet meer bijhouden. oplossing: dynamo vervangen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#20
|
||||
|
||||
dynamo vervangen ,is mijn conclusie na de 1e post
__________________
kopbewerking ,pm |