|
||||
|
||||
golf 1 uit 1984 ???
hee mensen.
een collega van mijn vader die bood hem een golf 1 aan omdat hij wist dat ik nog al golf freak was. dus pa komt thuis en verteld het verhaal. hij zegt is een golf 1 c een 1100 uit 84, waarop ik zeg dat bestaat niet want ze zijn gemaakt tot 83,( wat ik dus altijd dacht ). na veel worden wisselen even naar rdw gegaan gegevens gecheckt en verrek de golf komt uit januari 84. er staat ok bij dat het een golf c is met 37 kw en hij weegt 750 kg dus het is echt een golf 1 en geen golf 2. wat weten jullie hierover?? ik hoor het graag. gr frank |
|
|||
|
|||
bij VW loopt een model jaar van augustus tot augustus de golf is waarschijnlijk toen pas verkocht dus op die datem pas haar kenteken gekregen januari 84
|
|
||||
|
||||
oh ja dat kan ook dus officieel is een 83 tiger uit januari een 82 tiger?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij kan de verwarring zitten in bouwjaar en jaar van tenaamstelling! deze auto zou zo maar een jaar oud kunnen zijn, moet je eigenlijk even het chassisnummer erbij moeten pakken en kijken wat er op de 10 positie staat. Huibert |
|
|||
|
|||
alle onder delen mits niet vervangen door andere staat een jaartal is bij benadering het productie jaar!!
|
|
||||
|
||||
bouwjaar
om mijn verhaal compleet te maken, op positie 10 staat een letter, A staat voor 1980, B voor 81 enz , zo kun je heel simpel het productiejaar terughalen
op de 11 staat een letter of cijfer waar de auto is gemaakt, staat daar toevallig een W (= Wolfsburg) suc6 Huibert |
|
|||
|
|||
bij die van mij staan er maar 10cijfers
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dan moet je naar de 3e positie kijken.
|
||||
|
||||
Ik heb ook een Golf 1 uit 1984, KR-49-VX...kan dus wel hoor
Iedere zomer (datum weet ik niet precies) gaat het modeljaar over naar het volgende jaar. Een Golf 1 gebouwd in oktober 82 is dus modeljaar 83, enzovoort. Als ik me niet vergis is mijn Golf 1 modeljaar E, dus echt modeljaar 84. Zo hebben er trouwens ook nooit golfjes 1 van modeljaar 74 bestaan, alleen van 75. Mijn twee 74ers, hoewel allebei van september 1974, hebben dus allebei chassisnr 175etc.
|
|||
|
|||
ik had een golf uit 1 december 84 [LH 97 YT] maar model was ouder had nog oude zekeringen en geen MFA [zie RDW site]
|
|
|||
|
|||
Quote:
mijn nr is1783537717 is op kenteken een 78er |
|
||||
|
||||
Ik heb ook een golf I uit 1984. Het is een amerikaanse golf I gti, en daar zijn de golf I's gemaakt tot 1984
|
|
|||
|
|||
Quote:
VOLKSWAGEN is toch duits |
|
||||
|
||||
Quote:
3e positie is 8, dus ook modeljaar 78.
|
||||
|
||||
Golfjes werden ook gebouwd in Amerika, EN in Mexico.
Datum van het kenteken wil natuurlijk niet veel zeggen over hoe uit de auto eigenlijk is. Ik had een Golf GLS uit 81 maar kentken was 84 (vroege import ) Een echte modeljaar 84 heeft een E als jaarcode, bijvoorbeeld WVWZZZ17ZEW123456
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, in mijn chassisnumer staat een E. En hij is uit de fabriek gekomen in Westmoreland. |
|
|||
|
|||
Quote:
dank U |
|
||||
|
||||
Cool, Westies zijn hebbedingetjes
|
||||
|
||||
om het volledig te maken klikken op ``wissenswertes´´ dan op ``Analyse der Fahrgestellnummer´´ dan vul je het chassisnummer in het veld in, en dan druk je op de knop ``Analysieren´´ , et voila!
|
|
||||
|
||||
Mijn GTI 1 (rabbit) is van 16 januari 1984......KN-91-RP.........en chassisnummer met E erin,van modeljaar 1984.
Sommige wijsneuzen beweren dat een Rabbit een overjarige 82er GTI is,vanwege het ontbreken van de MFA.......maar er standaard een DX in (model 83) en chassisnummer is model 84....(snappen jullie het nog??ik wel.....)
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |