#1
|
||||
|
||||
motor doet raar.
hallo,
ik heb een probleem met mijn polo. smorgens koud starten begint mijn motor te ratelen en hevig donkere rook buiten te smijten, geef ik een beetje gas dan is het zo over, choke gaat aan. motor draait 2000tr na een km of 3, motor heeft een beetje temp gekregen valt ie gewoon uit als ik geen gas geef. heel vervelend als je aan paar stoplichten tegenkomt die dan toevallig allemaal op rood springen. vanaf de motor op temp is draait ie perfect. ook als ik savonds van school terug naar huis rij, heeft ie toch van half 9 tot 17u stilgestaan heb ik geen problemen, het is echt enkel wanneer ik smorgens start weet er iemand eventueel een oorzaak wat er zou kunnen zijn? en ook wat er eventueel aan gedaan kan worden?? alvast bedankt
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#2
|
||||
|
||||
hall gever nakijken / vervangen (denk ik)
|
#3
|
||||
|
||||
is een 1000 (HZ) met een pierburg 1B carb, was ik vergeten bij te vertellen
heb volgens mij geen hallgever of wel??
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#4
|
|||
|
|||
Ja, heb je wel, maar dat zal de oorzaak niet zijn!
Denk dat de automatische choke wat in de war is, hij loopt iig veelste rijk. Misschien bi-metaal stuk oid.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
en enig id wat ik eraan kan doen? is dat bi-metaal makkelijk te vervangen.
vorige winter had ik ook last van mijn choke en heb ik alles eens goed doorgesmeerd met wd-40 en dan was alles in orde. zou het dan kunnen helpen om mijn co schroef een beetje toe te draaien dat ie iets minder rijk gaan lopen? kan mss een oplossing zijn voor de donkere rook. waar zit mijn hallgever dan?
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#6
|
|||
|
|||
Hall-gever zit in het onstekingshuis, de zwarte stekker hieraan is het uiterlijke kenmerk
Co% verstellen zal niks helpen, warm loopt ie immer goed. Dus niet gaan prutsen, tenzij er al aan geprutst is. Misschien blijft de auto-choke gewoon hangen, zoals je al aangeeft is er al eerder wat mee geweest. En die bi-metaalspiraal: is maar een suggestie, kan net zogoed iets anders wezen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
2 jaar geleden is er een beetje aan de co schroef gedraaid.
heb net alles nog een gesmeerd met wd-40 en de sproeiers van de carbu eens doorgespoten met carbucleaner, kan alleen niet meer zien of ie het nog heeft want ie is al eens gestart geweest vandaag zal het morgenvroeg weten of er beterschap is. @ dennis bedankt om al ff mee te denken. als er nog mensen zijn met ideeën, ik hoor ze graag
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#8
|
||||
|
||||
dat smeren met wd-40 heeft een beetje geholpen maar nog niet alles.
weet er iemand hoe en waar dat bimetaal zit? het hevig roken is wel gedaan dus de carbucleaner zal zijn werk goed gedaan hebben.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|