![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() heb nog 1 apk puntje over.
het achterste triangel rubber. heb ik me een beetje op verkeken. dacht das bout eruit en bout erin. voor zover ik het nu kan zien kan ik er als ik beide bouten losmaak er wel bij (kan iemandd dat bevestigen? dus die voorste die er dwars inzit (ook met rubber bus erom) en die achterste die door het achterste rubber zit ) ik krijg die voorste bout maar niet los. en volgens stijn stonden die dingen bekend om het breken als je er een luchtsleutel op zet.. iemand dit klusje eerder gedaan? rijd alweer een tijdje zonder APK en tis soms toch wel handig om te hebben.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#2
|
||||
|
||||
![]() dat rubber zit in een bus... deze moet je eruit zagen en een nieuwe erin persen... dus je zult de hele draagarm moeten demonteren....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik neem aan dat je het hebt over de onderste draagarm?? De voorste bout zit dan zeg maar in de rijrichting, en de achterste verticaal omhoog... Gewoon een luchttol erop, het zijn behoorlijk bouten namelijk, je loopt meer risico op breken met een gewone sleutel dan met een luchttol, die zet er zeg maar een rondrdraaiende kracht op terwijl een gewone sleutel ook een hefboom kracht opzij maakt, en dat is dan precies de reden van breken. Ik heb het vrij recentelijk nog gedaan bij een Golf, van 18 jaar oud waar de eerste rubbers nog onder zaten, die gingen zelfs vrij makkelijk los. Met monteren heb ik ze riant ingespoten met nikkelspray, zodat ze nu ook niet gaan vastrotten PS, heel vaak kun je bij de onderdelen boer waar je de rubbers haalt, voor een paar centen de oude rubbers er uit laten persen, dat scheelt gekloot met zagen etc ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() you sure? heb het over het achterste he.. en onderdeel dat ik bij de onderdelentoko meegekregen heb is al een stalen bus met rubber erin( en daarin nog een busje) dus dacht eigenlijk dat het er zo in te rammen zou moeten zijn.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, en als het goed is zit er ook een merkteken op die je in een bepaalde stand moet zetten......de nieuwe *ram* je er zo in, maar de oude zit vaak muurvast....persen is de beste optie, maar zagen kan natuurlijk ook ![]() En het werkt echt het makkelijkst als je de hele arm losmaakt, die twee bouten, onderste fusee en evt de stabilisator...thats all |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
yup die ja en dan idd die verticale.. is het een kwestie van die 2 bouten losmaken en dan een beetje rammen idd? of moet ik het halve subframe gaan demonteren... ik lig namelijk wel op straat in een woonwijk en dat word denk ik niet heel erg gewaardeerd..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
![]() hmmmz.. nou iig bedankt.. ben al een stuk verder zo.. maar dat persen gaat mij niet lukken, zal het eens met wat grof geweld proberen dan maar, want kan me niet echt voorstellen dat ik daar met een zaag kan komen.
zal dan iig maar eens een luchttol persoon gaan zoeken die me even helpt.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ja klopt.. `t is een bus van.... euh... 5 cm doorsnee ofzo? die moet erin worden geperst.
je kan de oude eruit halen door het rubber er eerst helemaal uit te zagen en dan met een ijzerzaag begint te zagen in de bus.... zaag em in 2 helften en je kan em loshalen weet wel dat het rubber er in een bepaalde richting is zit... monteer de nieuwe bus dus weer in dezelfde richting... dit kan je evt ook wel doen met een bankschroef.... `t is trouwens ook handig om meteen ff af te tekenen hoe je fuseekogel gemonteerd zat... dus ff markeren waar de 3 boutjes zaten, zodat je deze op dezelfde plek weer monteerd... hierdoor hoef je `m niet weer opnieuw uit te lijnen! oja.... net wat Fred als zei... ff een spray kopen die ervoor zorgt dat ze niet weer vast komen te zitten.... en misschien ff nieuwe boutjes kopen waarmee je de fuseekogel op het draagarm monteerd.... deze willen nog wel es graag rond worden (ja... ervaring ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zie mijn andere reactie, want het is echt veel makkelijker als je de arm totaal demonteerd |
#10
|
||||
|
||||
![]() ow...... ik merk net dat ik iets sneller moet typen om jullie bij te houden
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
![]() ja reageerde sneller dan dat ik jouw reactie zag fred, sorry.
hmmmmmmz, ja moet er toch maar ff onderuit dan..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je kan em er weer in persen met een bankschroef... en je kan erbij met een zaag als je `t zaagblad ff loshaald van de ijzerzaag...in de bus zet... en em weer vast maakt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom zo moeilijk?? Vlak boven de fuseekogel zit één bout, die de bovenkant in de fusee klemt, als je die loshaalt heb je nada problemos met uitlijnen....die zit altijd goed, en de bout kan er maar op een manier in ... Kun je gelijk mooi de stofhoesje vervangen ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
true...true!!!!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
LOL, ik heb dat ook gedaan, én gelijk de draagarmen zelf even ontroest en in de ijzerlak gezet, het was toch los. En het zag er met de volgende APK gelijk weer een stuk netter uit ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() ja ik blijf maar dingen vervangen de laatste tijd, elke keer als ik iets doe kom ik dingen tegen die nog veel slechter zijn, soms vraag ik me echt af waarom hij uberhaupt nog loopt.
heb van de week met stijn (of zeg maar stijn heeft......) de kop vervangen, zit nu een G60 kop met EV nokkenstok op, nog steeds met die mono nono point injectie.... dus hij's nu eindelijk olieboot af. maar er is nog zat te doen....
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
me too!! khad em zelfs weer geprimered.... hoogglans zwart gespoten.... etc... etc... ![]() ![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik ga bij mij die rubbers vervangen voor bussen van polyurethane (zie www.prothane.com). Heb voor 5 Euro twee draagarmen gekocht (inclusief subframe en stabilisatorstang die ik niet nodig had). Kan ik op mijn gemak alle rubbers vervangen en dan de draagarmen eronder zetten.
Bij mijn vorige Jetta heb ik dat ook gedaan, rijd stukken beter. Vooral met optrekken en met spoorvorming heb je profijt van stuggere rubbers. Had deze keer alleen geen zin om weer te hakken en zagen en persen terwijl de auto maar op de brug hangt.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En zo`n setje draagarmen met bussen van polyurethane erin verkoop jij voor? ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik verkoop ze niet. Je kunt ze zelf bestellen bij www.ahnendorp.com ze staan niet op de site dus je moet ze even mailen. Als je wilt heb ik het artikelnummer wel voor je.
__________________
WWW.MIVW.NL |