#1
|
||||
|
||||
ontsteking polo G40 verkeerd???????
Forummers,
Wij hebben zeer dringend even wat hulp nodig: we hebben de G-lader vervangen, waterpomp en distributie riem. Alles ging goed tot het moment dat bougie 1, 3 en 4 onder de roet zitten en bougie 2 nat is en de auto loopt als een zeik natte krant. Het gaat om een G40. Uit de auspuff komt een dikke roetpluim, dat KAN niet goed zijn. We hebben inmiddels wel al gevonden hoe je de ontsteking goed moet zetten, maar hoe de neuk kan bovenstaande opgelost worden????? Alvast bedankt. Gr E & A |
#2
|
||||
|
||||
staat ie de distibutie niet gewoon verkeerd,
aangezien je zo te horen je ontsteking met rust heb gelaten maar de distributie vervangen heb... |
#3
|
||||
|
||||
alles staat goed! 110% zeker
|
#4
|
||||
|
||||
hij vuurt als een lamme swans, das het enige probleem
|
#5
|
||||
|
||||
injector die open blijft staan ?
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
||||
|
||||
ineens? wel toevallig
|
#7
|
||||
|
||||
en stationair niet willen lopen ,alleen met gas vol open ?
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
||||
|
||||
wel stationair, maar slapjes......hupsend en bupsend
|
#9
|
|||
|
|||
Geen stekkers die slecht kontakt maken?
Evt. naar de dealer, geheugen uitlezen. Hoeft niet perse te zijn dat hetgene dat in het geheugen staat ook de storing veroorzaakt, maar mocht er iets in staan dan moet er wel iets mis zijn (of geweest).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
had ook hetzelfde bij de g60, daar was bij mij achter op het inlaatspruitstuk 2 vacuumslangetjes verkeerd om aangesloten, weet niet of dit voor jpu van toepassing is
maar je kunt eventueel je vacuumslangetjes nakijken
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#11
|
||||
|
||||
check....
|
#12
|
||||
|
||||
hallo, nader onderzoek heeft nog steeds niets geholpen. vacuum ok, ontsteking OK maar lopen als een dweil. Bougie 2 nat, de rest vol met kool.
Kunnen de kleppen tegen de zuigers komen bij dit type motoren? We hebben wel ontdekt dat (ondanks nieuwe stoters) een van de stoters aardig in te drukken is zonder al te veel moeite. Juist die cilinder waar de boegie nat is. Iemand nog suggesties? Last edited by Edward : 26-09-2005 at 20:56. |
#13
|
|||
|
|||
Bougiekabels niet losgehad?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
Zoiets had ik ook eens, (geen g40) had ik bougiekabels verkeerd gemonteerd!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Hydraulische stoters?? Dan kan het voorkomen dat ze in het begin relatief makkelijk in te drukken zijn....als dat tijdens het draaien ook gebeurt verloopt de vulling van de cylinder anders dan gebruikelijk en kunne de verschijnselen die je beschrijft best optreden. Als ik nieuwe stoters plaats dan vul ik ze van te voren met schone olie. Dat doe ik door ze in eeb bak met olie te plaatsen en dan een aantal keren indrukken, zodat ze zich vullen Ik zou in ieder geval controleren of de stoters (als ze hydraulisch zijn) wel olie krijgen |
#16
|
||||
|
||||
weg gaan de kop morgen ff liften.....alles duidt op een kromme klep.
|
#17
|
||||
|
||||
deze kop ook gelijk ff doen met de inlaat?
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
|||
|
|||
hallgever geeft de verkeerde waarde door ....zodoende dat extreme benziene verbruik.
|
#19
|
||||
|
||||
nope, Spottuning zet er nu een nieuwe klep in.....
|
#20
|
||||
|
||||
net onderblok, geen schade aan de zuigers. vanaf nu alles voorzien van nieuwe pakkingen, keringen, snaren, riemen, bouten en bende. frissen kop met dank aan Spottuning + 2 nieuwe kleppen (die dus wel krom waren). Meteen ff de kop bewerkt, thuis komt er een andere nokkenas, chip en kleinere poelie. Ook op ebay een uitgeboord uitlaatspruitstukkie gescoord, scheelt behoorlijk aan gewicht grootte van openingen met std examplaar. Kop gemonteerd, einde bijna nabij. Nieuwe lader zit er al bij. |