Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2005, 18:28
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default Rallye G60 motorblok (1H) slechts 133 dkm

Ik heb nog een 1H motorblok staan, een blok van een Golf Rallye. Deze blokken zijn vele malen sterker en betrouwbaarder dan de PG blokken, maar dat hoef ik een kenner niet te vertellen.

Het betreft een compleet motorblok, alleen de G-lader wordt niet bijgeleverd. Dus draagboom, computer nieuwe waterpomp en alle aanbouwdelen zitten erbij.

Het blok heeft slechts 133 dkm gelopen en verkeerd in zeer goede staat.
Door wijziging in mijn project (naar 16vG60) is het blok overcompleet geworden.

Dit blok is een zeer goede basis voor een G60 of turbo setup waar veel vermogen uit gehaald gaat worden.

Vraagprijs compleet blok zonder G-lader 590 euro.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
  #2  
Old 29-10-2005, 11:45
tijn tijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4
Default

bied 450 euro
joey@tijn.org
  #3  
Old 29-10-2005, 17:59
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

ik wil wel meer bieden , maar ik wil eerst een foto zien van de g60 motor.
__________________
  #4  
Old 29-10-2005, 23:44
domenico g60 domenico g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 259
Default

Foto zie je geen verschil hoor tussen PG of 1H.
Moet wel zeggen dat dit blok meer vermogen aan kan bij het tunen.
  #5  
Old 01-11-2005, 22:02
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

De beloofde foto's van de 1H Rallye blok en de bij behorende aanbouwdelen:

Het blok:



En nog ff van boven:



De complete boom (van voor naar achteren) en ECU:



En de spruitstuk, vlampijp, CO filter en de rest:



Wie bied er?
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
  #6  
Old 03-11-2005, 20:00
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

hoe weet je dat de g60 motor 133.000 gedraaid heeft . en is hij nog goed dus dat hij niet vast zit of zo . en hoe lang heeft de motor in het hok gestaan .
__________________
  #7  
Old 03-11-2005, 22:55
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Ik heb zelf de blok uit een Rallye gehaald en de klok stond op 133 dkm, het is ook een kwestie van iemand vertrouwen .

Je kan hem gewoon ronddraaien en de kompressie is goed en dat voel en hoor je!!

Blok staat nu een jaartje stil.

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
hoe weet je dat de g60 motor 133.000 gedraaid heeft . en is hij nog goed dus dat hij niet vast zit of zo . en hoe lang heeft de motor in het hok gestaan .
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
  #8  
Old 04-11-2005, 11:50
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

toen het blok nog in jouw auto zat was hij toen ook getuned of was hij orgineel .
__________________
  #9  
Old 04-11-2005, 11:56
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by oldschool_lover

Je kan hem gewoon ronddraaien en de kompressie is goed en dat voel en hoor je!!


met de hand voel je geen verschil tussen 10bar en 7bar.
Hoe kun jij horen of ie genoeg compressie heeft??

  #10  
Old 04-11-2005, 12:18
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Het blok heeft bij mij altijd standaard gedraait.

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
toen het blok nog in jouw auto zat was hij toen ook getuned of was hij orgineel .
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
  #11  
Old 04-11-2005, 12:19
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Je hoort hem ploppen (hoe je het maar ook wil noemen)

Quote:
Originally Posted by Domi
met de hand voel je geen verschil tussen 10bar en 7bar.
Hoe kun jij horen of ie genoeg compressie heeft??

__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
  #12  
Old 04-11-2005, 17:03
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

wat wil je er maximaal voor hebben. voor de g60 motor.
__________________
  #13  
Old 04-11-2005, 18:03
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Hoe is de motor dan sterker? Alleen de kopbouten en de boring van het blok is toch anders?
  #14  
Old 13-11-2005, 17:08
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Verkocht.......
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum