#1
|
||||
|
||||
uitlaat muurvast
In een poging het huis van mijn pookmechanisme eruit te halen ben ik de uitlaat van mijn golf2 aan het demonteren.
Nu willen 2 uitlaatdelen niet loskomen van elkaar, de klem is eraf maar het is onmogelijk de buizen uit elkaar te schuiven. Kruipolie al geprobeert maar helpt niet want kan er niet goed tussen. Heb al geprobeert met een hamer op de demper te slaan in een poging ze uit elkaar te schuiven, lukt ook niet want heb niet echt plaats om te slaan onder auto. Ieman een idee met welke methode of apparaat ik die dingen uit elkaar kan halen?? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Heb een tijd geleden hetzelfde gehad. Uitlaat zat al zo lang onder de auto dat de 2 stukken leterlijk aan elkaar geroest waren tot 1 geheel. Heb er een uurtje of wat aan zitten kloten en dan toch maar de beslissing gepakt hem door te slijpen En een andere eronder. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
warmstoken, olie spuiten en weer warmstoken.
met een gasbrandertje moet dat wel lukken. dan een paar flinke klappen met de hamer en los istie. succes
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#4
|
||||
|
||||
Gaat hier om de tunneldemper los halen van het vlammendover gedeelte?
Wil hij wel ronddraaien? Waarschijnlijk ook niet. Door de klem is je uitlaatpijp naar binnen geknepen, wat je zou kunnen doen is een schroevendraaier er tussen slaan en zo het stuk uitlaatbuis naar buiten buigen, daarna proberen de tunneldemper te verdraaien (dus wel ook aan de zijde van de pannenkoek los halen) en zo verder gaan. Ramde laatst ook snoeihard met een demper tegen m'n hoofd toen die uiteindelijk los schoot, dus kijk maar uit |
#5
|
||||
|
||||
Heb laatst trouwens voor 125 euro op Ebay.de een nieuwe originele (niet Bosal ofzo) uitlaatlijn gekocht, tunnel+pannenkoek demper en een einddemper, geen geld dus!
|
#6
|
||||
|
||||
jah neem dat advies maar terharte. heb ik ook gehad en je word er niet knapper op.
zeker niet als die nog warm is.......
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#7
|
||||
|
||||
ok, morgen maar weer met nieuwe moed proberen.
Thanks voor de tips! Eerst maar proberen warmstoken, daarna ruben's truuc als het warmstoken niets opbrengt. |
#8
|
|||
|
|||
waar de dempers over elkaar schuiven warmstoken rondom tot het uitlaat deel roodgloeiend is die er over heen geschoven zit
dan draaien/trekken en hij gaat er dan probleemloos af zoniet het beste is dan je katalisator los maken dan zakt de uitlaat kompleet naar beneden en kan je bij je schakelmechanisme
__________________
onderhoud reperatie alle merken |
#9
|
||||
|
||||
Tis een 16V KR dus een katalisator heb ik niet. Dan zou ik moeten gaan los maken aan de motor , nee bedankt .
Kzal straks het resultaat posten van het warmstoken! |
#10
|
||||
|
||||
De vlammendover zou je desnoods wel los kunnen halen van je uitlaatspruitstuk, maar dat is niet aan te raden. Je kunt er niet echt makkelijk bij en waarschijnlijk zullen er wel wat draadeindjes knappen...
|
#11
|
||||
|
||||
YES , die kl*tedemper is er eindelijk af. Hele tijd warmstoke, dan als een gek op slaan, weer warmstoken en weer slaan, millimeter per millimeter kwam dat ding los. Wat een rotklus!
|
#12
|
||||
|
||||
zattie iig goed vastgerot. tijd voor wat nieuws?
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#13
|
||||
|
||||
Mja iets nieuws zou leuk zijn maar heb helaas niet het geld voor een nieuwe uitlaatlijn.
De huidige uitlaat is eigenlijk nog in goede staat, zelf al zat die erg vast. Roest is vrij minimaal. Zat een klein gaatje in maar dat heb ik snel gefixt (de how-to binnekort in mn topic ). Wel had ik graag de voorste demper (die dat vast zat) vervangen door een gewone buis. Zo heb ik wat luidere sound (en 0.00005% meer vermogen ). Welk merkt levert zo'n vervangbuizen voor een 16V?? Ze moeten wel legaal zijn! |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een buis liggen, een middendemper vervanger. Dat is dan ook gelijk de enige die ik zou vervangen als ik jou was...
Maar ik zou niet weten van wat voor merk deze is. De tunneldemper en de vlammendover zou ik lekker laten zitten. Of je moet natuurlijk een 4-2-1 / 4-1 uitlaatspruitstuk gaan aanschaffen. Maare een uitlaat duur? Bieden: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...em=350199293414 Preis vorschlag: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...em=350199226501 |
#15
|
||||
|
||||
De pijp die over de andere pijp heen gaat heeft als het goed is ook twee inkepingen. Als je dit met een beiteltje wat open slaat gaat het ook 10x beter Ik heb nog nooit een uitlaat warm hoeven stoken om 'm los te krijgen, maar dat terzijde
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#16
|
||||
|
||||
Mja ik had het al wat opengeslagen aan de inkepingen en volgespoten met wd40 , maar je moet weten dat ik het doe met de wagen op assteunen en niet op een brug. Als je op je rug ligt en je hoofd/armen/lichaam nauwelijks kan bewegen is het heeel moeilijk een 20 jaar oude demper eraf te krijgen.
2 achterste dempers gingen er al snel af, maar die dingen waar dan ook geen 20 jaar oud! |