![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik had dit probleem een tijd terug ookal omschreven in een ander topic, maar die kan ik niet meer vinden, dus waag ik nog maar een poging aangezien het probleem nog steeds niet verholpen is
![]() In mijn GTI zit een VDO koelwater termometer, als ik deze aansluit en op contact zet, slaat ie gelijk uit naar 150 graden. Ik dacht eerst dat het aan de sensor lag, had een gewone en geen VDO sensor ![]() Is dan toch de meter stuk? (alle 2 dan in dit geval) Of is het iets anders? Ik snap er iig niks meer van.!! |
#2
|
||||
|
||||
![]() De signaaldraad zal wel naar massa liggen.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Uiteraard de + en - maar dit kan niet fout...toch ? De G is een draad die een massa signaal krijgt...als je deze volledig aan massa legt krijgt je dus dat die meter door de zijkant heenkomt ![]()
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar waar gaat het fout dan? De draad van de sensor naar de G? Kan er ff met de pet niet bij ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Jep, die draad op G.
Als je die los maakt zal de meter netjes op "0" staan. Waarvan komt de draad die je nu op G hebt ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#7
|
||||
|
||||
![]() De draad op G komt vanaf de sensor, vandaar dat ik het niet snap. Deze draad heb ik zelf gelegt omdat er van de bedrading en vooral de aansluitingen op div. sensortjes niks klopte.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Dan zal de sensor kapot zijn....
Wat voor sensor heb je gebruikt ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zit net een nieuwe VDO sensor (0 tot 150 gr) in, besteld bij Blom en Bosselaar, VDO boer in in de buurt. Hier voor had ik er een standaard sensor in, maar dat gaf hetzelfde effect. |
#10
|
||||
|
||||
![]() uhh.........dan moet je toch eens gaan meten of die draad wel ok is.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan die draad misschien te dik zijn? ivm weerstand ofzo? of lul ik nu uit mn nek ![]() ik had nog een stukkie speakerdraad liggen, van dat rood zwarte, en dat heb ik als tijdelijke draag gebruikt om te kijken of het werkte.... |
#12
|
||||
|
||||
![]() haal hem eens los bij de sensor, als de meter dan terug valt is de sensor niet goed.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ok zal ik morgen eens naar kijken.
Maar over de dikte van die draad? ik lulde dus uit mn nek... ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Dit staat op de volgende VDO site:
http://www.egauges.com/Inst_PDF.asp Gauge Testing: If a gauge is suspected to be faulty, the following tests can be performed on the VDO gauge: 1) Turn the key on: Temperature Gauge - pointer to temperature of engine water 2) With the key on, pull sender wire off the sender: Temperature Gauge - pointer will go to maximum left hand position 3) With the key on, ground the sender wire to the engine chassis: Temperature Gauge - pointer will go to maximum right hand position 4) All VDO electric gauge pointers peg full left hand position with the power off. Op de site staat ook hoe je de sensor door kan meten. Suc6 er mee. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee dikte maakt niet uit. ![]()
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Net ff geprobeerd, en de naald valt idd terug als ik de G draad bij de sensor loshaal. Dus het is de sensor... ![]() Heb je misschien een VDO nummer, zodat ze hier bij die VDO boer het goeie kunnen bestellen.. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Je kan hem gewoon even proberen op de sensor welke origineel in je blok zit.
Zoek de sensor met de geel/rode draad.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die sensor gaf hetzelfde resultaat...pok..naar rechts in de hoek. Dit was trouwens geen VDO sensor die erin zat.. |
#19
|
||||
|
||||
![]() ![]() Misschien is het zinvol om even langs te rijden dan kan ik even voor je kijken.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Damn, Ridderkerk, das de andere kant van het land... Maar ik wil het ding gewoon werkend hebben, punt.. Ik probeer voor volgende week ff een afspraak met je te maken, ff zien hoe ik met m'n werk uitkom.. Igg erg bedankt! |