#1
|
|||
|
|||
Motor stationair niet ok!
Gaskleppositiesensor vervangen.
bougies vervangen. verdeelkap vervangen. vacuumslangen gecontroleerd. temp.sensor gecontroleerd. injecties gecontroleerd. Katalysator gecontroleer. Uitgelezen OK. Ingeleerd en gereset gasklep. Bobine gecontroleerd. Probleem beschrijving: stationair zeer laag in toeren tussen 600rpm & 800rpm. Motor schud en slaat soms af!.CO schommelend tussen 0.35 en 1.4 Lambda waarde is OK,CO2 waarde ook OK. De gaskleppositiesensor zou oorzaak zijn aldus VW dealer,echter na aanschaf in november 2008 is probleem weer aanwezig,de oude zelf ingebouwd om verschil in werking te zien hetzelfde probleem... Meerdere malen gereset,ingeleerd,en alle kabels nagelopen,gechekt,schoongemaakt wat mogelijk is..resultaat GEEN!!!. Wie weet exact wat het kan zijn???. De ECU wellicht?.en hoe kom ik aan een 2e hands zelfde type en model ECU?. Sloperijen afgebeld niets gevonden helaas...zou het aan de ECU kunnen liggen of zijn er andere mensen met soortgelijk probleem van niet netjes lopen van de motor stationair en/of CO-waarde schommelend?.happereden stoterende motor welke soms wel eens afslaat??. Alle reactie's...tips..ideeen..zijn welkom ...ik ben na uren,dagen zoeken met de monteur bekaf......resultaat 0%... |
#2
|
|||
|
|||
motorcode?
remmenreiniger verneveld over het blok? om valselucht op te sporen? |
#3
|
|||
|
|||
Ja van alles gecontroleerd ism de monteur.
Heb via onderdelenlijn ECU zelfde type gevonden,deze week ff uitwisselen hopelijk is het daarmee opgelost!. |
#4
|
|||
|
|||
ECU ingebouwd starten sloeg meteen af.Vw dealer code uit de oude laten halen in de nieuwe ecu laten zetten + sleutels geprogrammeerd.
probleem houd na wisselen gasklep en ECU aan,alle kabels nogmaals gecheckt.uitgelezen wat blijkt: 1)Temperatuur gasinlaat en koelwater wijken af , hoezo temp.koelwater word gezien als 30 graden celcius,en gasinlaat 90 graden celcius dit moet juist andersom zijn>?. oorzaak hiervan NIET kunnen achterhalen>? iemand enig idee hoe dit kan,hierdoor krijgt de ECU dus foutieve gegevens binnen en is het (lijkt mij) dat de motor staionair erg beroerd loopt,zelfs afslaat,toeren zitten erg laag (schommelend) tussen 200rpm & 800rpm!. verbruik is perfect 1 op 14...op toeren 2500rpm alle waardens afgelezen voor CO,lambda,etc..allen waren OK!. Geen lekkage in uitlaatsysteem gevonden of iets kunnen ontdekken aan de katalysator!. Ik weet het even niet meer???. |
#5
|
|||
|
|||
Vacuum regelklep gecontroleerd? (stappenmotor)
Als deze dicht blijft zitten loopt ie heel erg laag stationair, tegen afslaan aan. Dat was bij mijn GTI het probleem van stationair problemen.. succes!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#6
|
||||
|
||||
Wat voor motor is het en van welk jaar?
kan namelijk enorm helpen ipv dat iedereen van alles gaat roepen over andere motorblokken....
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|