![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik zoek een een 5 versnellingsbak van een Polo 86c om in mijn Golf 1 1300 te plaatsen...
Mogelijke types: AFA AHZ AYZ AEB Van die bakken is de eindoverbrenging tenminste hetzelfde... Als je een andere 085 bak hebt (van Seat bijv.), mag je die ook best aanbieden!
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#2
|
||||
|
||||
![]() Mag ik tippen op de vele Golfjes 2 met 1300 blok + 5 bak? (zijn ook 085 bakken)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Dat valt reuze tegen.
Zuunig met de motor (1300) = zuunig met de bak (4 bak) ![]() Je kunt ook zoeken naar een 8N bak, da's eentje voor een 1.3 NZ Golf/Jetta 2. Wat heb je er voor over? Heb nog een 8N liggen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hangt een beetje van het aantal km's en de staat af natuurlijk... ![]() Ik wacht ff af of m'n vader vandaag nog wat gevonden heeft op de sloop ![]() ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er in principe 75 euro voor over... en het liefst met schakelmechanisme... en dan alleen als de bak 100% goed is, want er is mij gezegd dat ze nogal vaak kapot gaan
Je begrijpt vast wel dat ik geen belang bij een kapotte bak heb ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#6
|
||||
|
||||
![]() (sjampoo lacht in z'n vuistje: 75 euro, met mechanisme..)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Succes met zoeken!
![]() ![]()
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik ga geen grote bedragen voor iets uitgeven wat potentieel kapot is
![]() ![]() De 4 bak is goed, maar 4500 toeren bij 120 km/h is toch iets te veel van het goede, daarom zoek ik een 5 bak...
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#9
|
|||
|
|||
![]() Op ebay.de is nog wel eens wat te vinden, en vanuit Veendam ben je zo in Duitsland. (ik woon enigszins in de buurt
![]() Had er eens eentje voor 35 euro, in de buurt van Bremen (2 uurtjes rijden). 5 bak van een polo 86c is niet bijzonder kwetsbaar, bij de 6N schijnt de kwaliteit stukken slechter te zijn. Golf 1 klein blok is trouwens nooit met 5 bak geleverd af fabriek, mechanisme van een polo zul je denk ik weinig aan hebben, alhoewel er veel polo 1 onderdelen op onderstaand plaatje staan ![]() Er bestaan ook hele lange 4 bakken trouwens! ![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jup, zie foto.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Let vooral op het peil van de olie in de bak (zei de man met een kapotte bak onder de werkbank....)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Hmm, is het dan niet zo dat je met een hele lange 4 bak zeer lang over het doortrekken doet?
![]() M'n Golfje is nu nog wel pittig, maar ik wil hem natuurlijk niet veranderen in een groen schildpadje ![]() Ik zal eBay de komende tijd sowieso wel in de gaten houden... ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet wat voor bak er in de onze golf 1 zit, maar die zat op het GK-blok, die is langer dan de orginele 1.1/1.3 bak. Misschien een optie?
Je kunt lang doortrekken, in zn 2 tikt hij makkelijk de 110 aan ![]() Hieronder de foto, hij ging trouwens nog harder, ruim over de 200. Bandenmaat 195-45-15 ![]()
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#14
|
||||
|
||||
![]() Klinkt interessant!! Dan moet ik toch nog maar eens op zoek gaan...
![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#15
|
||||
|
||||
![]() jeps
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ff de bak van een GK motor vergeleken met de mijne, zie onderstaand lijstje
![]() ![]() ![]() Motorcode GK/HK/MH - GF Bak: GX - GT numm: 084 - 084.1 1e versn 3,45 - 3,45 2e versn 1,95 - 2,05 3e versn 1,25 - 1,35 4e versn 0,89 - 0,964 achteruit 3,38 - 3,38 eind 4,06 - 4,27 km teller 0,6 - onb. koppelingsplaatdiameter 190 - 180 Vulhoeveelheid 2,2 - onb
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#17
|
|||
|
|||
![]() vergeet niet dat een golf standaard op hogere wielen staat als een polo.
Vandaar de kortere (=grotere) overbrenging.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |