Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-11-2023, 13:31
Olav/td Olav/td is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 9
Default Kop vervangen 1.6td hydraulische naar mechanische klepstoters

Kan ik de cilinderkop van mijn JR 1.6 TD uit 1986 met hydraulische stoters, vervangen voor een andere complete kop welke mechanische stoters heeft?

ik kom er even geen wijs meer uit
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2023, 18:14
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 688
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Volgens mij kan dat niet een hydraulische blok heeft 2 olie retour en een mechanische blok maar 1tje

Er zijn nog steeds nieuwe cilinderkoppen tekoop van bijvoorbeeld AMC

https://link.marktplaats.nl/m151936...n=socialbuttons

Deze is mechanisch

https://link.marktplaats.nl/m151936...n=socialbuttons
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r

Last edited by VeeDubber : 06-11-2023 at 11:07.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2025, 17:13
Olav/td Olav/td is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 9
Default

We zijn inmiddels al weer een stuk verder in de tijd maar ben nog geen stap verder met het vinden van een nieuwe complete kop. Opzich geen ramp omdat ik momenteel alleen zomers gebruik maak van de golf en niet meer dan gemiddeld 4000km per jaar. Volgend jaar is hij belastingvrij en voor die tijd wil ik er toch voor de zekerheid een nieuwe complete kop op gemonteerd hebben.

Als ik de huidige hydraulische kop er af haal en deze vervang voor een cilinderkop geschikt voor dezelfde motorcode JR maar dan met mechanische klepstoters geeft dat toch geen problemen?

Mochten er nog 1.6td specialisten op het forum aanwezig zijn ??
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2025, 11:30
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Kijken idd naar het oliekanaal. dat is bepalend voor of het past of niet.
een kop met hydro stoters heeft dit extra kanaal. het oude model met mechanische stoters niet.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2025, 14:17
Olav/td Olav/td is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 9
Default








Dank voor je reactie,

Dit is een kop die ik gevonden heb op internet, waar ik nou precies het extra oliekanaal moet zoeken is me niet duidelijk als leek

Last edited by Olav/td : 17-01-2025 at 14:22.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-01-2025, 12:01
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 688
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Naast dat grote gat zit links of recht nog een olie retour

Zoek naar een amc kop dat is een goed imitatie merk wordt veel gebruikt
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #7  
Old 18-01-2025, 12:09
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 688
Send a message via MSN to vagg freak
Default

https://www.kmotorshop.com/en/artic...103265mx-908033

Als je de nokkenas en kleppen kunt overzetten uit de oude kop scheelt behoorlijk wat geld. Mocht je niet uit komen dan kan je wel verder helpen

Sommige amc koppen dat dat gat in het gietwerk zitten maar is dan nog onbewerkt dus dicht dat is dan een mechanische uitnodiging je op hydraulische zou kunnen gebruiken
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r

Last edited by VeeDubber : 20-01-2025 at 13:19.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2025, 19:03
Olav/td Olav/td is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 9
Default

Dank voor je reactie, nu zie ik inderdaad wat je bedoeld

Voor de centen maakt het niet zoveel uit op het totaal zeg maar, daarvoor zit er al teveel in. Het is echt pure diesel liefhebberij voor mij. Laswerk, spuiten, onderstel gereviseerd+ remmen, nieuwe oliepomp, waterpomp, thermostaat, riemen, slangen, dynamo, startmotor enz. enz.

Mooist zou zijn als ik ergens een nieuw origineel kopje weet te scoren, of zo'n Kolbenschmid lijkt me ook prima. Zo'n AMC kop durf ik niets over te zeggen, dat merk ken ik ook niet. maar is inderdaad een optie als ik niets vind
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum