#1
|
|||
|
|||
Golf V 1.6FSI Geeft gas en neemt gas terug uit zich zelf
Hoi hoi,
Wie o wie heeft het sleutelwoord voor mijn Golf V? De auto komt uit 2006 en is een comfortline uitvoering. Het probleem dat al enige tijd speelt is dat als je als bijvoorbeeld op een 80 Km weg rijd je dan duidelijk voelt dat de auto, bij constand gas geven, uit zich zelf gas bij geeft en weer terug neemt, Dit gaat fluctuerend. Dit doet de auto ook bij cruisecontrol. Het maakt ook geen verschil of de auto warm of koud is. Ik heb met VCDS de hele boel uitgelezen maar er is geen foutn melding te vinden. Ik weet wel dat in het begin dit probleem af en toe voorkwam maar dat dit na verloop van tijd erger is geworden en nu zelfs altijd aanwezig is. Wat er al zelf gedaan is, Alle vacuum leidingen gecontroleerd, Benzine filter vervangen, Bougies vervangen, Solenoids vervangen, Flaps potmeter vervangen, Filters vervangen, Alle bedrading nagemeten en nagelopen. Gasklephuis gereinigd en gecontroleerd op werking, Injectoren gereinigd, Inlaat spruitstuk gecontroleerd en gereinigd, Benzine pomp in de tank vervangen, Benzinepomp controle module vervangen, Hogedruk benzine pomp op de motor gecontroleerd op slijtage van de stalen bus die op de nokkenas loopt. Ook is de EGR gereinigd en gecontroleerd op werking. Ik ben het spoor echt bijster en ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Het probleem lijkt iets met benzine toevoer en of lucht regeling te maken te hebben maar alles wat ik kon doen is gecontroleerd en of vervangen. Nu heb ik een VCDS kabel maar die geeft geen fouten aan en ik weet zo niet wat ik nog meer kan controleren met mijn VCDS kabel aan waarden die dit probleem kunnen veroorzaken? Ik hoop dat iemand dit probleem herkend en mij op weg kan helpen. Ik zou jullie zeer dankbaar zijn.
__________________
VW Golf V 1.6 FSI 2006 Last edited by alcomys : 13-01-2025 at 21:51. |
#2
|
||||
|
||||
Het is een beetje een "speld in de hooiberg" tactiek, maar je zou eens door de meetwaardenblokken kunnen gaan om te zien of er iets loopt bij te regelen. Dat kan statisch door eerst te kijken naar adaptatiewaarden, maar ook dynamisch door sensorwaarden uit te lezen tijdens het rijden. Mogelijk dat het je op het spoor zet naar het systeem met het probleem.
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Ik zou eens beginnen met het loggen van de gasklepstand. Kijken of je hier ook ziet dat die meer/minder gas geeft.
|