#1
|
||||
|
||||
vraag over verwarming kever '72
ik heb ff eenvraagje
n vriendin wan mijn heb zich een kever uit ik geloof 72 aangeschaft, maar nu in de winter blijkt dat de verwarming eigenlijk alleen kouwe lucht uitstoot en das bes @^& met dit weer nu is mijn vraag weet iemand waar ik een schema / diagram / tekening van de gehele verwarming kan vinden? dan kunnen we t misschien fixxen alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Als er wel lucht uitkomt bij de voeten, en deze niet warm wordt.. werkt je systeem prima, en heb je te kort gereden.
Originele kachelpotten worden na een aantal kilometers loeiheet, imitatie-potten... aardig warm Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#3
|
||||
|
||||
nee, zelfs na een ritje van bijna een uur blijft de lucht koud
wa kan t zijn???? |
#4
|
||||
|
||||
Mark onder de achterbank zitten als het goed is ook uitstroom openingen voor warme lucht,zet deze eens open om te kijken of het daar wel warm word.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#5
|
||||
|
||||
Heb je ook al gecheckt of de kabeltjes waarmee je de kleppen onder je achterbank opent en de kleppen van je kachelpotten niet kapot/los zijn?
Verder kan je controleren of je kachelslangen aanwezig zijn en goed aangesloten op je kachelpotten, en of je kachelpotten niet rot zijn. Quote:
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 26-01-2006 at 10:25. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de reactie Dit wist ik gelukkig toch wel........ maar zou het kunnen dat een van de verwarmingsbuizen rot / stuk zijn??? (de kokerbalken zijn gecheckt) dan zou een plaatjes van waar welke buis zit wel hendig zijn, want twee linker handen hebben we niet, maar dr zit dr maar een rechts |
#7
|
||||
|
||||
niemand een plaatje of diagram?????
|
#8
|
||||
|
||||
Je moet gewoon het systeem systematisch volgen, that's all.
Check: 1) zitten de slangen in de motorruimte aangesloten 2) zijn je kachelpotten niet verrot 3) zitten de slangen aan de kachelpotten richting koets 4) staan je kachelpotten open (met hendeltje aan de zijkant) Als dit allemaal 'ja' oplevert, dan moet je kachel hebben. Zoals Wouter al zei: zet de kleppen onder je achterbank eens open (met de linker handle naast de handrem). Hier moet je dan sowieso hete lucht uit krijgen. Werkt dit wel? Dan doet je kachel het dus Werkt dit niet? dan is er iets met je kachel aan de hand. Oké, als je kachel het doet: haal de plastic kapjes in de voetenruimte (die over de kokerbalken zitten) eens los. Als je de kachel onder de bank weer dichtgezet hebt, komt hier dan wel warme lucht uit? Zo niet: dan is er iets met je kokers aan de hand (je hebt immers wel een kachelfunctie achter, maar niet voorin de auto). Let wel: de warmte gaat door een stalen (!) buis in de kokerbalk. Als je kokerbalken gelast zijn, zegt dat NIETS over de staat van dit warmeluchtsysteem! Als hij het hier wel doet, maar je verliest je warmte toch.. dan is er iets mis met de aansluiting onder de kofferbak. Hier zitten wat kartonnen of aluminium slangen op het uiteinde van de kokerbalk. Dit is een vrij crappy systeem... Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb net mijn werkplaatshandboek erbij gepakt en het een en ander gescand, ik hoop dat je er iets mee kunt: Kachelslangen (22), en hun aansluiting op de kachelpot (5) met bedieningshendel (8) voor kachelklep (hoogste gedeelte kachelpot links op de tekening) met bevestiging (35) voor kabel vanaf bedieningshendel naast handrem (kachel aan/uit): Slang (4) van kachelpot naar doorvoer in carrosserie (7) naar Y-splitsing onder achterbank (14) richting uitblaasopening achter (20)/kachelkanalen richting voorzijde in kokerbalk: Kan je anders misschien wat foto's maken van je kachelpot en de buis/slang die de kever in verdwijnt? (Kever opkrikken, 1 achterwiel eraf)
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 30-01-2006 at 14:47. |
#10
|
||||
|
||||
hartelijk dank
ff weinig tijd, maar we gaan weer verder thn Q |
#11
|
|||
|
|||
Weet iemand misschien wat het kleine pijpje op de kachelpot voor functie heeft? Het is ook mogelijk om er een klein dopje in te stoppen (zie nummer 7 in de grote tekening)
|
#12
|
||||
|
||||
Het meest waarschijnlijke lijkt me dat je ergens een lek hebt, dat je warme lucht gewoon ontsnapt voor het in de auto komt. Of je kabel om de klep te openen is stuk wat ook wel vaker voor komt.
De kachel is in mijn kever al warm als ik de hoek van de straat om ben, de uitlaat van een motor is zo warm dus er klopt zeker iets niet. Alles is mechanisch en zit eigenlijk simpel in elkaar dus gewoon vanaf je kachelpotten alles volgen en kijken of alles dicht zit, zoja dan zou ik kijken of je klep wel opengaat voor de warme lucht. |
#13
|
|||
|
|||
Heb ongeveer het zelfde probleem bij mij alleen verwarming aan de rechterkant. Volgens mij is het bij mij het mechanisme binnen in de kachelpot wat niet meer werkt.
|
#14
|
||||
|
||||
Even een oude koe uit de sloot halen…
Bij mijn kever uit 1970 gaan tijdens het rijden de handels van de bediening terug naar beneden en word het dus weer koud. Is er een manier om de handels stroever te laten gaan zodat ze in de gewenste stand blijven staan? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Eerste gedachte, zitten er geen te sterke veren aan je kachelpotten? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hem zo gekocht, bedankt voor de tip! |