#1
|
||||
|
||||
Branden van acculampje
Mijn problem is:
het lampje van de accu brand de hele tijd, voorheen lichte hij wat op, maar heb nu een andere spanningsregelaar erop gezet en nu brand ie op zijn felst Heb alles al doorgemeten --> dynamo --> 14,3 Volt Accu heeft een spanning van --> 12,8 Volt De Ampere's die van de dynamo gaan naar de accu bedraagt --> 20-30 Ampere Wat kan het probleem zijn? Ben ik oiets vergeten?
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#2
|
||||
|
||||
Heb een zelfde probleem met m'n Mk1, hoe meer je van het elektrische spul aan zet hoe harder het lampje gaat branden..
Heb om en nabij dezelfde waardes als jij opgeeft. |
#3
|
|||
|
|||
Loop de massa punten even na.
En hoeveel laadstroom geeft hij als je alle verbruikers aan zet???? |
#4
|
||||
|
||||
Misschien slecht contact van de blauwe draad op de dynamo. Even doormeten
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Blauwe draad op de dynamo is voor je lampje in je tellerklok. Als je die eraf haalt dan brandt ie constant. Kan inderdaad wat vuil tussen zitten. |
#6
|
||||
|
||||
Ja misschien wel, even licht opschuren, misschien dat ie dan weer uit gaat. Alvast bedankt, hou jullie wel op de hoogte
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#7
|
||||
|
||||
Als het goed is komt er op die blauwe draad + te staan, zodat de dynamo word voorbekrachtigd. Zonder de blauwe draad zou die volgens mij ook niets bijladen.
|
#8
|
||||
|
||||
Had ik ook ooit...koolbosrtels daarna ff opgeschuurd....en lampje was uit
|
#9
|
||||
|
||||
Hij laadt wel bij, heb vandaag een andere spanningsregelaar erop gezet, maar nu brand ie heel fel, deed ie anders niet, gewoon wat oplichten. Heb er geen nieuwe opgezet, maar een gebruikte van de oude diesel
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#10
|
||||
|
||||
Nou heb de stekkers e.d. even schoongemaakt, maar brand nog steeds. Laden is goed, op de blauwe draad zit ook 11,8 Volt (stationair) loopt op tot ca. 13 Volt.
Heb er ook nog een andere draad tussen gehad, maar deze doet hetzelfde. Het kan volgens mij niet aan de spanningsstabilisator liggen omdat de benzinemeter en de koelwatermeter het dan ook niet moeten doen, en deze doen het nog zoals het moet zijn....... Nog meer opties van jullie kant????? Net even die van mijn broertje (Golf 3 GTI) opgemeten, zit maar 6 Volt op......en bij mij 11,5-13Volt....??????
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI Last edited by Albie : 15-02-2007 at 17:34. |
#11
|
||||
|
||||
Uppie dan maar weer, wil van dat lampje af zijn, kan gewoon beter de stekkers los trekken dan brand ie ook niet meer
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#12
|
|||
|
|||
Dat is inderdaad vrij irritant ja... Bij mij brand hij even na het starten, als ik gas geef, is die weg. Geen idee hoe het kan, heb laatst alle bedrading nog vernieuwd. Misschien dat het intern in je dynamo slecht contact maakt. Ik zou eens proberen wat hij doet met een andere dynamo, of even los halen...
|
#13
|
||||
|
||||
Heb de dynamo vorig jaar door laten meten bij Koskamp in Leeuwarden, zij zeiden dat ie nog als nieuw was.
Kom ik uit werk doet mijn toerenteller het niet meer, springt ie onderweg weer een paar keer aan en doet ie niks meer, ook begon het lampje van het koelwater te knipperen, net als je de autop start, ook de MFA doet het niet weer. Zal straks een even kijken in de cockpit, misschien dat daar iets niet fris is. Kan dit verband met elkaar hebben, dat acculampje en deze storing???
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#14
|
||||
|
||||
Zekeringenkastje / cockpit eens een andere voor proberen.
|
#15
|
||||
|
||||
Ja zou kunnen maar op het vwforum werd er gezegd dat ik de kabels maar eens van de accu af moest trekken en of de motor dan aanbleef? Motor slaat meteen af, dynamo geeft te weinig stroom naar bobine voor vonken?
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb ook zelfde probleem met de pirelli maar ook nog geen oplossing moet haast iets met de massa zijn. Morgen maar ff weer op onderzoek uit
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dit klopt niet...dan zou iedere auto afslaan; de bobine wordt gevoed via contactslot die op zijn beurt via de zekeringenkast naar de accu loopt |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Oke dan is dat het dus niet, bedankt
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Hou ons maar even op de hoogte via dit topic...
__________________
Drive nice, drive fast, drive a MKIV TDI |
#20
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde eens met mijn GTI gehad. Toen bleek dat de dynamo geen goede massa maakte met het blok.
|