#1
|
|||
|
|||
Diesel swap voor Golf Mk1 1.6D
Hi, heb een Mk1 uit 1982 met origineel blok en v-bak (020 5 speed). Ik overweeg een motor-swap voor wat meer PK's, +- 80 zou top zijn.
Heb de keuze min of meer terug weten te brengen tot 2 types motoren; - AEF (1.9D, wervelkamer) uit een Polo 6N1. Grote vraag is of dit past zonder motorsteunen te hoeven lassen, want ik lees online dat die in de polo voorover leunt - AHU (1.9TDI, of AEY SDI) met mechanische pomp. Turbo is nog van het oude type (geen VNT), dus dat lukt zonder elektronica. Ben alleen bang dat mijn versnellingsbak het TDI geweld niet aankan Iemand tips / ideeen ? Thanks! |
#2
|
||||
|
||||
Een 1Y motor uit een Golf 3 etc zou zo moeten passen. Of een AAZ (1.9 TD), ook mechanisch.
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#3
|
|||
|
|||
Thanks! AAZ is lastig te krijgen, zie ik nauwelijks langskomen op marktplaats. 1Y ook helaas, vandaar mijn 'keuze' voor AEF, die is veel beter te verkrijgen.
AEF staat onder hetzelfde kopje als 1Y; https://en.wikipedia.org/wiki/List_....9_R4_D_44-50kW Quote:
Maar ik weet dus niet of dit lukt qua motorsteunen. Op een engels forum hebben ze me verteld dat de AEF waarschijnlijk past omdat de AEE (benzine) waarschijnlijk erop lijkt, en ook in de Golf3 geleverd werdt, maar zeker wisten ze het niet |
#4
|
|||
|
|||
AEE is een vooroverhangende (smallblock) motor.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat een probleem, want de Golf mk3 werdt er ook mee geleverd; Quote:
AEF blok is net zo vooroverhangend; https://imgur.com/qMz3547 Injectoren steken vooruit, terwijl die bij de AAZ / 1.6 omhoog prikken. Gaat me alleen om de motorsteunen, of het past. Alle aanbouwdelen kan ik er zelf wel op klussen |