#1
|
||||
|
||||
Golf IV Highline 1998
Een goeiedag,
Ik heb vorige week een golf highline aangeschaft. Er zitten echter geen boekjes bij. Nu stond er vanochten toen de auto startte Serv insp. op het dashbord. Iemand enig idee wat dat betekent. Of heeft iemand misschien kopien van zo'n boekje. Verder gaat het rechterportier niet open van de binnenkant en brandt het lampje niet als ik de auto vergrendel. Alle informatie is welkom. Alvast bedankt. Groeten Edwin |
#2
|
||||
|
||||
service inspection wil zeggen dattie een beurtje moet hebben
er zijn manieren om die te resetten, maar die weet ik niet. Waarom je portier van binnen moet open gaat, kan je pas zien als je je deurpaneel los hebt. Moeilijk te zeggen zo, maar waarschijnlijk een stangetje los.. Handremlampje zal wel kapot zijn, of de schakelaar op de handrem zelf, of kabelbreuk.. |
#3
|
||||
|
||||
Hoe "licht" beweegt het openingshendeltje aan de binnenkant?? Als het zeer licht zit waarschijnlijk de staaldraad (ipv stangetje) niet aangesloten. Waarschijnlijk, is je deurpaneel er een keer afgeweest en hebben ze deze staaldraad niet goed aangekoppelt en het kabeltje van je lampje vergeten aan te sluiten. Mocht nu alles goed zitten als je het deurpaneel eraf haalt, dan is waarschijnlijk je slotunit naar zijn grootje. Sluit hij wel op de afstandsbediening?
INSP is inderdaad een waarschuwing dat de auto een beurt moet hebben. Kan gereset worden met de 1551 of 1552 van VW, een universeel OBD-Tool zoals VAG-COM of dat van SUN of dmv een combinatie tussen contactslot en de resetknop van de dagteller. Ik ken alleen helaas niet meer deze combinatie uit me hoofd Succes!
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Die combinatie tussen het contactslot en de dagteller daar ben ik wel benieuwd naar. Ik moet mijn teller ook nog ff resetten (want ik heb hem zelf een beurtje gegeven). Heb dit wel al op internet zien staan voor de golf 3, maar de golf 4 heb ik nog niet gevonden............
..............wie o wie ???????????????? Grtz.......... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
||||
|
||||
Als je een boekje hebt moet het daar in staan LRR
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Effe Googlen :
1 Kilometerknop indrukken 2 kontakt AAN 3 Kilometerknop los 4 Klokknop verdraaien totdat "service to reset" komt te staan. 5 kontakt UIT Voila. Let wel op dit bij een LONGLIFE motor niet verstandig is, omdat de serviceinterval terug gaat naar de standaard 15.000km ipv een variabele interval. Maar dit is bij een Golf van 1998 niet van toepassing. |
#7
|
||||
|
||||
Hallo
Bedankt voor de reacties. Toch wel lastig als je die boekjes niet hebt. Ben Golf 2 gewend en daar is alles wel duidelijk bij. Nog even over die deur. Je kan als passagier niet uitstappen en je voelt totaal geen weerstand. Dus zal wel wat los zitten. Het knopje zit ook helemaal naar beneden en komt niet meer naar boven.Hij vergrendelt wel. Kan ik zoiets nou beter laten maken of is het met gezond verstand ook zelf te doen? |
#8
|
||||
|
||||
Nog een vraag.. Is het een 1.6 16v?
Op het blok staat 1.6 SR |
#9
|
||||
|
||||
Gezond verstand. Waarschijnlijk een kunststof hendeltje kapot.
|
#10
|
||||
|
||||
Heej handig als je de code weet!! Weet iemand die van een Golf 3????
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Binnenkort krijgt mijn auto een beurt.
140 euro voor de distributieriem, 60 euro voor waterpomp (die kon ik het beste meteen erbij laten doen zei die) Ik ga meestal naar een garage die gespecialiseerd is in VW en omdat ik denk dat ik hier wat goedkoper uit ben. Wat zou je hier nou voor bij de dealer betalen? |
#12
|
||||
|
||||
Dit zijn meer de prijzen van de onderdelen zonder arbeid.
Bij de dealer ben je idd meer kwijt. Laat meteen je ribriem mee vervangen. Is alleen een onderdeel meer. Hij ligt er dan toch al af. Laat ook je spanrol goed nakijken. Die geven nog al eens probleempjes. |
#13
|
||||
|
||||
Ja die zitten er ook bij spanrol en multiriem..
Wat zou zoiets dan bij de dealer kosten? |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
goeie tip gewoon effe bellen |
#15
|
||||
|
||||
heb jij op je highline nou ook van die folding mirrors?
Die zou ik nog graag eens op mijn golfje willen zien, dat ze mooi automatisch dicht klappen.... komt nog wel |
#16
|
||||
|
||||
Folding mirrors??
Ben dus aant twijfelen of het wel een highline is.. aangezien ze bij de garage zeiden van niet. Dacht eerst dat de highline alleen een middenarmsteun had voor. Morgen krijgt die een beurt, zal het dan nog eens vragen. Ben net terug van Tsjechië.. was top! Bijna een Beamer 2.8 v6 afgeschrven :o |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
niet met de golf naar Tsjechië op en neer gejaagd? bop bop duitsland door.... :biggrin: afgeschreven? hoe komt het?? 250 op een recht stukje autobahn zeker :biggrin: |
#18
|
||||
|
||||
Een beamer V(?)6?
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
250 net niet, 240 ging die...
Die BMW 2.6 rijdt toch wat beter op de autobaan dan die 1.6 van mij.. Maar we hadden toen we net de grens overwaren bij Tsjechië opeens heftige sneeuwval op een (internationale) weg. En we hadden zomerbanden erop liggen. Dus paar keer bijna eraf gevlogen terwijl die Tsjechen je gewoon voorbij razen. Moet je gewoon echt een keer meemaken daar. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ja daar moet ik toch even het meerdere in erkennen hoor.. |