#1
|
||||
|
||||
Kan Golf 3 VR6 niet uitlezen (Power loss)
Ben ik weer
Ik heb een golf 3 vr6 uit 1992 met obd1 stekker, nu als ik hem aansluit met mijn Vagcom hex+can kan ik hem niet uitlezen, krijg telkens volgende foutmelding Vagcom geeft wel gewoon aan verbonden te zijn. Als ik een autoscan uitvoert komt er gewoon niets op. Ik probeer m'n vr6 uit te lezen omdat hij de hele tijd schokt, en hij trekt niet echt door zoals hij zou moeten, bougies zijn al vervangen, kabels ook. Rotor ziet er nog goed uit. Dus ik denk dat het de injectors zullen zijn en hoopte dat vagcom mij iets meer zou kunnen vertellen. Iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#2
|
||||
|
||||
http://imgur.com/gallery/I4LNxvg
Deze foutmelding geeft hij aan
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#3
|
|||
|
|||
Ik kan je injectors testen en ultrasoon reinien 10 euro per injector
Km uit breda
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Net iets te ver, ben namelijk van België. Ik ga vandaag eerst de brandstoffilter vervangen en er injectiereiniger inkiepen. Ik zou hem eigenlijk graag eerst kunnen uitlezen voordat ik de injectoren of dergelijke ga verwijderen. Omdat ik gelezen heb dat het ook aan de lambda of crank sensor kan liggen. Auto heeft ook meer dan 2 jaar buiten stilgestaan
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 Last edited by Trollepoten : 07-10-2020 at 12:07. |
#5
|
||||
|
||||
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_problemen.html
Ik neem aan dat je hem gewoon op contact hebt staan gezien Vagcom de ECU wel ziet zoals je aangeeft. Misschien is het protocol anders voor de OBD1, zou geloof ik via KWP2000 moeten gaan. OBD1 connector zou totaal 4 pinnen moeten hebben (2 in een witte connector en 2 in een zwarte. Hiermee kun je wel de knippercode uitlezen. http://www.a2resource.com/electrical/codes/vr6.html Last edited by RobertVoorst : 07-10-2020 at 12:24. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt, heb hem gewoon op contact staan, heb zon verloopsteker van obd1 naar obd2, werkte wel gewoon met mn andere vr6, vagcom geeft ook aan verbonden te zijn met de wagen. Ik probeer hem straks even met die knippercode, bedankt!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#7
|
||||
|
||||
Die error betekent dat hij geen connectie kan maken met een regelapparaat (ECU), ik neem aan dat dit de error is die je zag toen je een auto-scan maakte? Je bent zeker dat je de juiste instellingen voor de scan hebt gebruikt? (Juiste wagen geselecteerd enz)
Kan je de verschillende regelapparaten wel manueel oproepen? Via 'select control module'? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik de test uitvoer als ik VCDS aansluit krijg ik de melding dat hij wel met de auto verbonden is Als ik een autoscan uitvoer geeft hij niets aan en is het resultaat een leeg scherm En als ik manueel een regelapparaat selecteer dan krijg ik :'Geen antwoord van regelapparaat) Licenties etc zijn wel gewoon nog geldig Zou m'n ECU eventueel naar de vaantjes kunnen zijn?
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#9
|
||||
|
||||
Als je in VCDS een module selecteert die niet in de auto zit, krijg je dat hij 3 pogingen doet om communicatie op te starten (dat zie je itereren in de linkerbovenhoek bij 'communicatie status') en als het bij de 3e poging niet lukt krijg je de melding die jij krijgt. Is dus niet per se dat er iets mis is, gewoon dat hij het apparaat niet vindt. In jouw geval, gezien hij in de autoscan niets vindt, vermoed ik dat er wel degelijk iets mis is. Bij die auto-scan zou hij alle regelapparaten die in de auto zitten moeten tonen.
Die test die je toont, geeft volgens mij enkel weer dat hij de kabel detecteert en dat die werkt. Ik denk niet dat die iets zegt over de communicatie met de wagen, al ben ik er niet zeker van. Heb je de gerritspeek-pagina gecheckt die Robert hier postte? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja heb ik gecheckt, ik ga de radio eens loskoppelen aangezien een aftermarket radio een storing kan geven Radio loskoppelen doet niets
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 Last edited by Trollepoten : 09-10-2020 at 09:57. |
#11
|
||||
|
||||
Ook eens getest met een andere laptop, hetzelfde probleem. Is volgens mij toch iets met de bekabeling van de Golf zelf weet alleen niet waar beginnen met zoeken
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#12
|
||||
|
||||
Bleek dat de klopsensor achteraan het blok onder het spruitstuk er niet op zat, gemonteerd, vr6 trekt goed hoog in toeren maar houd nu in laag in toeren, hij stottert een beetje en klinkt niet zoals het hoort.
Tot ongeveer 3000rpm, erboven gaat hij lekker. Als ik mijn koppeling indruk na het optrekken wilt hij ook wel eens zakken naar 300 toeren en daarna draait hij gewoon terug stationair, uitvallen doet hij niet Heb de brandstoffilter al vervangen, bougies, ook zijn alle slangen vervangen, thermostaat etc. Uitlezen lukt nog steeds niet dus het is een beetje zoeken
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#13
|
||||
|
||||
Gooi de stekker van de lambdasonde eens los
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Heb nog maar een nieuwe lambdasonde ingestoken
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#15
|
||||
|
||||
Net ook eens een andere luchtmassameter uitgetest, helpt ook niet. Echt vreemd auto schokt tot 2000 toeren en gaat dan wel gewoon normaal
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#16
|
||||
|
||||
Het bleken toch de bougiekabels te zijn! Waren echt rommel, kreeg ze er zelf amper nog uit. Eentje zelf helemaal kapot getrokken. Originele Beru kabels erop gestoken en loopt als een zonnetje en rijd als een speer. Van 55pk naar 174 is toch wat hoor. Bedankt voor het meedenken allemaal!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |