#1
|
|||
|
|||
Claxon defect ( af en toe)
Zoals de titel al verraad doet af en toe de claxon van mijn golf 1 het niet
Dit probleem had ik ook al voor ik de auto had gerestaureerd maar tijdens de restauratie heb ik de stuurstang schoongemaakt ,de bekabeling nagekeken en getest ,de claxon vervangen en de sleepring samen met het contact van de claxon in het stuur schoongemaakt maar toch weigert hij af en toe nog dienst Als ik op de claxon duw dan doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet als ik de drukknop op het stuur los haal en het kabeltje op de sleepring leg,doet hij het Soms wel soms niet dus mijn vermoeden is dat het niet in het stuur zit Het aarde kabeltje in het motorruim is aangesloten op de carrosserie en uiteraard is de verf plaatselijk weg gehaald Als er iets los of kapot is lijkt het me dat de claxon het helemaal niet meer doet en niet af en toe wel niet Ook komt het in een ritje van +- 1 uur voor dat hij het eerst wel doet dan weer niet en dan weer wel en andersom Ik weet echt niet meer wat het kan zijn en zou dit probleem graag willen oplossen dus als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag |
#2
|
||||
|
||||
Sleepring die niet goed wordt aandrukt? Die sleper stelt niet zoveel voor. Beetje verbuigen en het kan al opgelost zijn.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dit inderdaad. Je kan ook testen of de sleepring overal goed contact maakt door de claxon ingedrukt te houden en het stuur. Maar als je het contactje op de sleepring houdt, zou hij het toch moeten doen lijkt me. Als je het oude type zekeringskast hebt met de oude keramische zekeringen, kan je proberen om de zekering een beetje te draaien in de zekeringskast en kijken of de toeter het dan wel blijft doen. Heeft de toeter zelf goede massa? Dus schoon op het chassis? |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb idd nog een oud type zekeringkast maar draaien met de zekering had ik ook al eens geprobeerd
Ik had idd ook al eens het stuur eraf gehaald en de kabel rechtstreeks op de sleepring gehouden maar ook dan doet hij het soms wel soms niet dus ik denk eigenlijk niet dat het de sleepring of sleeper is Claxon zelf heeft goede massa maar niet op het chassis Als ik het me goed herinner gaat de massa volgens mij naar het stuur (de sleepring) en is dus de claxon geaard met kabel en niet op het chassis Of heb ik dit verkeerd en is dit ook meteen de reden waarom hij het slecht doet ?? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Bij mij was het de vorige keer een combinatie van de lichtschakelaar en de aansluiting op het contact. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Zou je dit een beetje kunnen verduidelijken ? Ik snap ff niet wat de lichtschakelaar hier mee van doen heeft |
#7
|
|||
|
|||
Heb het zelfde probleem met mijn golf 1
Met de claxon en Bij mij werkt soms de linker koplamp niet En remlicht meet dan wel 12v geen lamp kapot al een massa vanaf de accu geprobeerd heel vreemd
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
|||
|
|||
Het heeft even geduurd maar het probleem is opgelost
Uiteindelijk bleek dat er aan het einde van de stuurstang,op de kruiskoppeling in de auto erg veel vet zat Aangezien de massa van de claxon via de stuurstang massa maakt in de motorruimte is die koppeling dus ook een schakel in de massa keten Ik heb de stuurkolom uitgebouwd, opnieuw uit elkaar gehaald schoongemaakt en met minder vet in elkaar gezet en nu doet hij het al een tijdje goed dus ik denk dat dit het probleem was Bedankt voor het meedenken |