|
|||
|
|||
Toerenteller golf 2
Hi,
Ik heb momenteel een tellerbak met klok ipv toerenteller in mijn golf 2. Is het mogelijk om een andere tellerbak met een toerenteller aan te sluiten zonder verdere aanpassingen? En is de kilometerstand eventueel aan te passen in de teller zodat ik mijn gecontroleerde km’s behoud? |
|
||||
|
||||
Voor het aanpassen moet je klok uit elkaar. Messing wieltje opschuiven, cijfers goed zetten, wieltje terug schuiven.
Klok met toerenteller kun je er zo in zetten. Toerenteller is voorbedraad dus plug & play
|
||||
|
||||
Die tellerbakken zijn toch modulair?
Je kunt gewoon de oude kilometerteller in de nieuwe tellerbak monteren. Zo ingewikkeld is dat niet. Andersom kan trouwens ook. Tis maar net wat je zelf wilt: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/...2/9/919-214000/
|
||||
|
||||
Klopt, kan ook. Even niet aan gedacht. Komt omdat ik vroeger vaak ombouwde van de 200km/h teller met klokje naar 260km/h teller met toerenteller en mfa
|
||||
|
||||
Quote:
Ben je er inmiddels achter dat een hogere snelheidsmeter geen snellere auto betekend?
|
||||
|
||||
Haha. Bij een grotere schaal beweegt de naald alleen maar langzamer
Het werd bij mij natuurlijk altijd gecombineerd met een G60 ombouw
|
||||
|
||||
Grappig is trouwens dat de schaal tegenwoordig (bij mijn Golf 5 GTI bijvoorbeeld) de schaal ook niet meer lineair is...
Voorbeeldfoto:
|
|||
|
|||
Iedereen bedankt voor de reacties! Iemand die een teller met toeren verkoopt voor een 1991’er (nieuw type)?
|
|
|||
|
|||
Heb er wel 1
|