#1
|
|||
|
|||
koelvloeistof uit uitlaat
hallo,
mijn golf 1.6sr uit 1999 lekt al een tijdje heel zacht wat koelvloeistof. maar toen ik vandaag de auto starten en de straat uit reed kreeg ik meteen een waarschuwings lampje dat er koelvloeistof probleem was. meteen gestopt en gekeken hoeveel er nog in het reservoir zat deze was zwaar onder pijl. nu heb ik deze weer bijgevuld en heb ik rond de motor gekeken of ik ergens de oorzaak kon vinden. heel het blok is droog en lekt geen koelvloeistof. bij de uitlaat gekeken en daar komt een redelijk grote hoeveelheid koelvloeistof uit. wat kan hier de oorzaak van zijn. alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Ik ben bang dat je koppakking de geest heeft gegeven
|
#3
|
||||
|
||||
Zeker dat het koelvloeistof is en geen condens? Als het uit de uitlaat komt is je koppakking lek.
|
#4
|
|||
|
|||
Kan ook een gescheurd blok of kop zijn ga niet blind een koppakking vervangen
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#5
|
|||
|
|||
we gaan nu eerst even proberen druk te zetten op het koelvloeistof reservoir. om te kijken of we visueel ergens zien of er een lek is.
daarna gaan we een compressie test doen om het echt uit te sluiten wat het is. |
#6
|
||||
|
||||
Let dan op dat je niet eerst met afpersen je cilinders vol koelvloeistof zet en dan de motor start om er dan achter te komen dat er meer stuk is door waterslag...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
volgorde is inderdaad eerst compressie test. en als die goed is dan pas koelvloeistof op druk zetten |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Nogmaals echt om denken als de pakking wel lekt op 1 van de cilinders dat die wat Audi1981 ook al zegt na het op druk zetten er geen koelvloeistof in 1 van de cilinders staat want anders heb je kans op waterslag. |