#1
|
||||
|
||||
Oliepomp G60
Heren, even een vraagje.
Kan ik een oliepomp testen zonder dat deze gemonteerd is? Heb nl een oliepomp (origineel) liggen van een G60 maar die is ooit gebruikt geweest. Status onbekend. Nieuw kan ik deze niet meer bestellen bij de lokale handelaar van Febi (08693), alleen Ebay etc. Nu staat er op de site van Bolku 1tje (08700) maar die zit alleen op 2.0 motoren. Kan mag ik deze zomaar monteren? Lees her en der verhalen dat de Glader zeer gevoelig is voor hogere oliedruk ivm de keerringen. Ik hoor t graag van jullie. Grtz Roland
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#2
|
||||
|
||||
Controleren met een voelermaatje. Ik heb volgens mij nog ergens een document. Even opzoeken...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
Kan wel kijken of ik een g60 olie pomp kan bestellen.
Werkzaam in de revisie Je kunt zo'n pomp wel testen maar hoe gaat je de opbrengst meten Zou het overdruk ventiel goed testen of deze goed afsluit
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Opbrengst van eender welke pomp kan je meten door de pomp een bepaalde tijd te laten werken, en de vloeistof op te vangen in een maatbeker ofzo. Je weet dan hoeveel vloeistof eruit kwam en hoe lang ze gedraaid heeft, en daaruit haal je het debiet. Dat werkt voor eender welke pomp, je moet enkel een manier vinden om de pomp aan te sturen wat soms minder evident is. |
#5
|
|||
|
|||
Drukloos is niet hetzelfde als in gebouwd
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#6
|
||||
|
||||
Pomp is gewoon nog te krijgen hoor.
Bij dit soort pompen is het toch haast niet te doen om een correcte opspanning te voorzien. Wat een gedoe Volgens mij zijn al die pompen hetzelfde op de aandrijfas na. Hier zit geen verjonging in waar de tussenas langs door gaat. https://www.bolku.nl/Webwinkel-Prod...i-Bilstein.html https://www.arz-tuning.de/shop/en/O...f-II-Passat-35i https://www.musikkastore.com/index....ducts_id=407711 https://www.gladen-motorsport.de/Ko...+50+005+810.htm https://boelm.nl/oliepomp-voor-g60-...-037115105.html
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 11-02-2020 at 00:39. |
#7
|
||||
|
||||
klopt de Pomp is gewoon nog te bestelen bij de auto shop.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#8
|
||||
|
||||
De kans is klein dat je dan ook daadwerkelijk een g60 pomp met de grotere tandwielen krijgt. Zoek maar eens naar een topic van Vincent met z’n mk1 16vg60.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#9
|
||||
|
||||
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#10
|
||||
|
||||
https://motorenteile-online.eu/http...es-Foerdervolum
Met deze weet je zeker dan je goed zit. Heb deze namelijk ook en de tandwielen zijn 36 mm hoog ipv. de verkeerde 30 mm. |
#11
|
||||
|
||||
Volgens motorcode PG: 037 115 105
Dat is hetzelfde nummers als Robert aangeeft in zijn link. De link van Roy verwijst naar 026 115 153A. Wordt er een grotere pomp toegepast omdat G60 zuigerbodem koeling heeft? Beide pompen zijn fysiek uitwisselbaar toch? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, vanwege de zuigerbodemkoeling en deels vanwege het extra debiet naar de G-lader toe. Pompen zijn 1 op 1 wisselbaar. Alleen de G60 pomp heeft 36 mm hoge tandwielen ipv. de 'standaard' 30 mm! Last edited by RobertVoorst : 11-02-2020 at 11:01. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Daar ben ik bang voor, Febi maakt deze niet meer. Hier in de regio krijg ik overal 0 als resultaat. Ook bij de revisieboer. Op diverse sites staat een levertijd maar als je dan informeert, ook niks. En dan de link naar de site van Bolku, dat is ook mijn vraag. Daar staat een ander nr bij en als ik die opzoek, zit deze alleen op 2.0 motoren. Dus kan dat zonder risico??
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project Last edited by The Skinnmeister : 11-02-2020 at 13:39. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Oei daar verschiet ik wel van, mss toch maar de oude hergebruiken dan.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Anders gaat het deze worden, maar omdat ik een originele heb liggen was ik benieuwd of deze herbruikbaar is. Denk wat ik heb hoef ik niet te kopen Gaan toch al centen zat in zitten.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dat er inderdaad centen zat inzitten is voor velen van ons denk ik wel herkenbaar ja Maarja mocht die pomp die jij hebt niet goed zijn dan kost het je nog een paar heel veel centjes extra plus een nieuwe pomp |