#1
|
||||
|
||||
Passat 32B automaat schakelt niet meer
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Passat 32B Trophy met een automaatbak.
Echter heb ik het probleem dat hij niet meer in de versnelling gaat, hij pakt de achteruit nog wel maar hij wil niet meer in de drive. Het laatste ritje merkte ik al dat hij niet meer lekker schakelde, een beetje stotterend zeg maar. Zijn er hier mensen die dit probleem ook gehad hebben en mij erop kunnen wijzen waar ik naar zou moeten kijken? |
#2
|
||||
|
||||
Waar kan ik de bakcode vinden op een automaatbak?
Word toch een keer tijd dat deze wagen weer aan het rijden komt |
#3
|
||||
|
||||
https://www.passat-kartei.de/homepage/index2.html
Edit. daaro Technikwissen => Motoren => Getriebe Nog eens edit., op welke plaats op de bak de code ingeslagen is staat daar ook niet
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 10-09-2019 at 16:26. |
#4
|
||||
|
||||
Heb je al zicht op het niveau van de bakolie? Een (conventionele) automaatbak is érg gevoelig voor het niveau van de olie (let op! Teveel is mogelijk nog kwalijker dan te weinig).
Er zijn bedrijven gespecialiseerd in het spoelen van een bak (oliewissel is lastig, omdat er altijd een flinke hoeveelheid in de omvormer achterblijft). Quote:
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Olie controleren en anders word het reviseren. Kost ook de wereld niet voor zo’n oud 3-trappertje.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Bakcode gevonden icm de motorcode en de tabel op bovenstaande site, dus wel bruikbaar geweest. Quote:
Hij lekte heel lichtjes aan de pakking, dus heb toen meteen de lekkage verholpen en nieuwe olie erop gedaan. Aangezien ik al via een kennis te horen had gekregen dat het waarschijnlijk te weinig olie zou zijn en na bijvullen dit probleem waarschijnlijk ook weg zou zijn. Echter heb ik het probleem dus nog steeds. Weten jullie een goed adres om z'n bak heen te brengen? En als ik hem uitgebouwd heb kunnen ze dan ook het probleem vinden zonder standaard een volledige revisie te doen. |
#7
|
|||
|
|||
Heb weleens gehoord dat de bak olie gepeild moet worden met lopende motor
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
||||
|
||||
Inmiddels is het probleem al weer een maand of 3 verholpen.
Uiteindelijk besloten om de bak uit te bouwen en weg te brengen. Het probleem was dat er een stukje van een schotelveer (volgens mij) van de de koppeling was afgebroken. En deze was tussen de carrier van het planetair stelsel terecht gekomen waardoor deze kapot was gegaan. Nieuw bij Classicparts.de koste de carrier al €550,-. Gelukkig kon hij hem nog uit een 2dehands bak laten halen wat een berg geld schilde. Bak is dus gereviseerd en de auto rijdt weer als een zonnetje. Bedankt voor het meedenken |