|
View Poll Results: Golf 4 motor in caddy 1 | |||
Caddy mk1 | 1 | 50.00% | |
Golf 4 cabrio motor | 1 | 50.00% | |
Dashboard golf 4 cabrio | 0 | 0% | |
Swap motor caddy mk1 | 0 | 0% | |
Voters: 2. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Caddy mk1
Beste forum leden
Ik bezit een caddy type 1 hier lag ooit een 1,6 diesel in maar heb deze ivm oldtimerregeling vervangen voor een 1,8 benzine met Pierburg carburateur na jaren kloten met afstellen en co te hoog besloten er toch maar weer een andere motor in te hangen en heb een complete golf 4 cabrio gekocht als donor auto met een 1,6 injectie nu zal de motor erin bouwen nog wel gaan maar hoe zit het met de bedrading leg de kabelboom om kan dit met wat aanpassingen op m’n originele dashboard of zal het dashboard ook over kunnen heb wel eens zoiets gezien in een type 1 cabrio of zijn er leden in de buurt van Veenendaal die mij van de winter misschien daarbij zouden kunnen helpen sorry als ik niet zo snel reageer want ik heb nog nooit iets geplaatst en weet dus ook nog niet precies hoe het forum helemaal werkt alvast bedankt voor reactie’s en hulp hierbij Mvg dik |
#2
|
|||
|
|||
Motor zeker doen, dashboard zeker weten NIET doen!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
Als de motor een 1.6 16v uit de golf 4 snel bij het oud ijzer gooien voordat de cilinders ovaal zijn. Die motoren krijgen allemaal vroeg of laat last van kantelende zuigers...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom dashboard zeker niet doen omdat het niet past en lastig is en kan ik het wel aansluiten op het originele dashboard met wat solderen |
#5
|
|||
|
|||
Motor is een 1,6 100pk uit de golf 4 cabrio Roy geen goede optie dus werd gek van de carburateur motor en m’n buurman reed de cabrio maar heeft zij schade dus dacht blok over te zetten
|
#6
|
||||
|
||||
Dan heb je waarschijnlijk een AKL motor. Dat is volgens mij een 8 klepper crossflow. Die motor is prima!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#7
|
|||
|
|||
Ik las dat de 1,4 16v last hadden van kantelende zuigers iemand anders zei me de 1,6 wel oké was weet het zelf ook niet lastig altijd wat je moet doen hé😏
|
#8
|
||||
|
||||
De 16v’s zijn idd slecht. De 1.4 nog slechter dan de 1.6
De 8v’s zijn idd prima. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Omdat een Golf 4 dash niet in een Golf 1 hoort
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik toch eens benieuwd waar je die kennis vandaan hebt? Ik heb mijn Golf 4 1.6 16v uit 2003 al ruim 11 jaar en inmiddels de klok op bijna 300.000 km gezet. Ik heb nog nooit enig probleem met het blok ondervonden en weet van verschillende bevriende automonteurs dat deze blokjes onverwoestbaar zijn. Als jij andere info hebt, ben ik toch spontaan benieuwd..
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |