![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi,
Na veel geklooi met mijn maat om mijn 2.0 AGG uit zijn 5K limit te krijgen. Resultaat met vcds en auto com: Bijde programma's geven de zelfde waardes, hoe we ook de ontsteking/hall verdraaien/ afstel, de motor slaat af buiten de waarde van 35 en 42. alles staat goed op tijd maar we krijgen de onsteking niet rond de benodigde 61 in vagcom blok 007. binnen de waardes van 35 en 42 loop de moter prima in noodloop daarbuiten slaat de motor af. we hebben echt van alles geprobeert maar geen resultaat. kan het in het in de ECU zitten. na het wissen van de foutcode gaan de toeren wel tot 6200 tot de noodloop weer geactiveerd word.. heeft iemand een idee of ben jij geniaal met VAGCOM. please help us out!! resent vervangen: nieuwe halgever van ERA-benelux bestelcode :ID7310 (met 1 uitsparing). nieuwe krukassensor van Hella. Last edited by blamo : 30-05-2019 at 07:07. |
#2
|
||||
|
||||
![]() 62 graden? 6 graden voorontsteking moet de basisafstelling zijn...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
oke, maar ik lees op internet dat de fijn afstelling rond de 59 a 61 moet worden. om eerlijk te zijn hebben we veel how to's gevolgt zonder sucses.. kan jij mij het vertellen? Last edited by blamo : 30-05-2019 at 07:08. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zou dat toevallig niet 5.9 en 6.1° moeten zijn? Ik zou het eens proberen hoor, want dat zijn namelijk vrij normale waardes.
Fysiek 60° is fysisch onmogelijk, dan loopt je motor niet. Tenzij het ECU rekent vanaf een punt dat niet BDP is. Dit gebeurt eigenlijk sowieso, het ECU heeft namelijk rekentijd nodig, maar lijkt me vreemd dat er vanaf het softwarematige BDP zou worden geteld voor de afstellingwaardes. Mijn advies: maak hier een account aan: https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do en zoek de handleiding voor dit werkje. Je moet een flatrate van 8€ voor een uur betalen, dan kan je alle handleidingen openen en downloaden als pdf. Gebruik dat uur om alles van je auto te downloaden, en alles van andere auto's die je hebt of waar je interesse in hebt. Er staan ook self study programs op. Dit is officiële info van VW, dit is waar de dealers ook toegang tot hebben. Hier zal sowieso de juiste procedure en waardes in staan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project) '01 Passat B5.5 1.9TDI PD '95 Passat b4 1.9 TD (RIP) "Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart Last edited by ar1g3 : 29-05-2019 at 22:54. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Super ik ga het menemen 👍 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ps .. text is aangepast -> “grade” moet “waarde” zijn in Vagcom meetblok 007
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Vanochtend nog eens alles nagelopen, kom ik tot de ondekking dat de boegies verkeerd volgorde op de verdeler zitten gestekkert🤫 wat een hennie😊 vanaaf nog maar eens uitlezen en kijken of ik nu wel de waarde tussen 57 en 60 kan krijgen met het verdraaien.
Last edited by blamo : 30-05-2019 at 11:20. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah dat verklaart veel! Ook dat van de bougies verklaart veel, je auto liep waarschijnlijk maar op 2 of drie cilinders dan. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is het bizarre er aan., hij liep gewoon goed. Mooi rustig alleen na vollast ff schokkerig maar ook niet echt debiel oid... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Oplossing:
Boegies een kwartslag gedraait. Rotor op 2 uur->autocom waardes in 1e blok= 1 en 2e blok op 8. Gaan met die banaan! Thx voor jullie input ![]() |