#1
|
|||
|
|||
Schrapend geluid golf 2 GTI 8v k-jet
Hallo,
Ik heb een golf 2 gti uit 1985 (k-jet, EV) welke nu bij stationair draaien (alleen zodra de motor warmer is) een soort schrapend geluid maakt. Zodra ik ook maar iets van gas geef gaat het meteen weg. Het is dus puur en alleen bij stationair. Het geluid lijkt uit de buurt van de dynamo/waterpomp te komen. Hier een filmpje van het geluid als de motor bijna warm is: https://youtu.be/XTZRpYjnOyE En hier een van als de motor eenmaal warm is: https://youtu.be/GEz5OcvOrm8 Zelf heb ik hier niks van kunnen vinden helaas. Zou iemand een idee hebben? Iemand die het herkent, weet waar ik naar moet kijken of wat ik moet testen o.i.d.? p.s. ik ben absoluut geen monteur, maar hopelijk helpt deze auto wel met het e.e.a. leren |
#2
|
||||
|
||||
Even de riem lossen bij warme motor, dan kun je het blok zelf uitsluiten.
Meestal is het de dynamo en is het ook voelbaar als je hem met de hand ronddraait. Succes!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
||||
|
||||
bijna zeker dynamo/waterpomp..lagerschalen maken een heel ander geluid
|
#4
|
|||
|
|||
Dankje! Ik ga morgen eens kijken..
|
#5
|
|||
|
|||
De dynamo en de waterpomp voelen gewoon normaal aan, en met de riem los kwam het geluid nog steeds. Voor nu hebben we de idle wat hoger gezet waardoor het niet meer voorkomt, deze moesten we toch aanpassen aangezien er een vacuum slang los zat en de motor uit viel bij idle toen we deze aansloten. Voordeel nu wel is dat mijn schakelindicator lampje het weer doet! Plan voor nu is om zodra het geluid weer een keer terug komt met de nieuwe idle eens naar de distributie te kijken, poelies enzo.
Hij liep eerst tussen de 750-850 schommelend stationair, en nu strak op 1000, loopt een heel stuk soepeler nu. In ieder geval bedankt voor de (snelle) reacties! |