#1
|
|||
|
|||
Plastic in mijn carter??
Ja dat lees je goed, er zit een soort van plastic in mijn carter en niet zo een beetje ook, het zijn allemaal afgebroken stukken die ik ben tegengekomen tijdens het onderhoud van mijn jetta mk2 1.6 Diesel uit 1991. Even vanaf het begin, mijn jetta zijn vacuumpomp heeft het laatst begeven waarna ik een nieuwe heb aangeschaft die het soms deed en soms niet? Zeer raar. Omdat ik nu 8 weken moet wachten op mijn garantie op de nieuwe vacuumpomp (AutoDoc) ben ik begonnen het carter los te halen omdat deze te veel zwete en er rook uit mijn distributie kwam, daar zit al sinds 9/18 een nieuwe riem die niet (op het eerste zicht) beschadigd is of ergens aanloopt. Mijn motor liep de laatste tijd ook heel raar, warme motor met choke dicht blijft hij amper lopen en valt hij soms ook gwn uit, ik denk zelf dat de batterij hiervan de oorzaak is maar als je meer weet? Hit me up! Nu, terug naar het eerste punt ik heb de auto eergisteren lopend in de garage gezet dus het moet iets vanonder in het blok zijn geweest lijkt mij? Iemand enig idee wat dit heeft kunnen zijn?
Mvg |
#2
|
||||
|
||||
Onder je kleppendeksel, op de lagerkapper van de cylinderkop zit een plastic oliespatscherm. Deze kunnen bros worden en breken, waarna de plastic stukjes via de grote olie retour naar beneden kunnen lopen de carterpan in. Deze plastic kappen zijn zwart dus mochten de stukjes zwart zijn, kijk eens door je oliedop of haal je kleppendeksel eens los.
Niet 100% garantie maar dat is 1 van de weinige plastic delen die in contact staan met olie! Edit: Een ander plastic deel is de restrictor op de oliepomp (055115221B) |
#3
|
|||
|
|||
Jij bent een beest! Er liggen inderdaad delen van 055115221B in!! Hoe vervang ik deze en is die essentieel?
|
#4
|
||||
|
||||
Dat is de spatplaat rondom het aanzuigmondje toch?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Onderdeelnummer is idd van spatplaat rond aanzuigmondje. Maar bovenin de kleppendeksel was dus ook een mogelijkheid..
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 14-02-2019 at 10:11. |
#6
|
||||
|
||||
|
#7
|
|||
|
|||
Ik heb niet eens die metalen plaat..
|
#8
|
||||
|
||||
Die plastic plaat rond je aanzuigbuis zorgt er voor dat mocht jij met 80 de op- of afrit van de snelweg pakken, waardoor alle olie door centrifugale krachten naar 1 kant van het carter wordt geslingerd, dat die olie tegen deze plaat aan botst en de oliepomp altijd beschikbaarheid heeft tot olie. Ik zou hem in principe wel vervangen, want VW zal geen geld besteden aan het ontwerpen en produceren van een onderdeel als het niet nodig is, want dat kost ze geld
Het vervangen van deze kap is een kwestie van olie pan eraf, en dan kun je het oude plastic er zo af trekken, en het nieuwe onderdeel zo over de aanzuigmond drukken, waarna die vast klikt! Wel meteen je olie verversen en die pakking van de carterpan vervangen! Ook zou ik even een paar liter olie van de action halen, en die vóór het verwijderen van je carterpan in de motor kieperen, om het systeem enigzins te flushen van plastic troep! P.s. dat jij die metalen plaat niet onder je blok hebt zitten is niet erg, niet alle motoren hebben deze plaat. Last edited by RobertVoorst : 14-02-2019 at 21:03. |
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik een kleine update over hoe het nu gesteld is met de auto! Plastic in het blok, aandrijfashoes gescheurd, vacuumpomp kapot, spiegel afgebroken, lekkend kleppendeksel, lekkende carterpanpakking en de oliepomp vervuilt door het plastic.
Last edited by 2Stroke : 16-02-2019 at 20:52. |
#10
|
|||
|
|||
Heb nog een complete golf 2diesel voor weinig en evt een losse vacuumpomp in breda
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#11
|
||||
|
||||
vanwaar ben je ergens 2stroke.
mijn golf 2 gaat weg voor weinig. hoe meer ik er nog mag uithalen, hoe goedkoper die wordt. zit een 1.6D blok in. je zocht ook nog die rubbers omdat je motorkap rammelt, de vacuumpomp doet het ook, de spiegels zijn intakt. 2 nieuwe aandrijfassen sinds 2017, rondom nieuwe veerpoten sinds 2-3jaar en heeft vooraan geventileerde schijfremmen (past normaal 1:1 op die van u)... de diesels zijn zwaarder dan een benzineversie en die standaard massieve schijven trekken te snel krom als je vaak geladen rijd of met aanhangers. https://www.2dehands.be/auto-onderd...-501252499.html ik heb al mensen die mijn kas willen overnemen voor de cross, maar dan moet alles er uit. vind ik wat te gek. wat moet ik nog met die dieselmotor doen. maar misschien wel een optie voor u. auto overnemen, alles demonteren en kas verkopen aan die mannen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
|||
|
|||
Momenteel rijd hij weer maar ik zoek inderdaad die rubbers nog. Andere schijven mag ik van de keuring in belgie niet steken
|
#13
|
||||
|
||||
Ik woon ook in belgie en mijn golf is daily gekeurd ermee. Tuurlijk mag je andere aftermarket schijven steken zolang ze maar minimaal voldoen aan oem. En de diameter hetzelfde blijft
Er is ook niks gewijzigd. Ik gebruik standaard vw2 klauwen van een golf (de eerste golf klauwen hadden maar 40mm opening, de latere vw2 klauwen hebben 50mm). Normaal heeft mijn golf 10mm schijven en 2 blokken van 15mm dik. Totaal 40mm. Met de vw2 klauwen heb je 12mm dikke schijven en 2 blokken van 19mm, samen 50mm. Jij mag zowel 10mm als 12mm schijven gebruiken alsook 15 en 19mm blokken, zooang het maar past (12mm schijven en 19mm blokken passen niet in de eerste klauwen 😉 Ik heb 20mm geventileerde schijven gekocht (past 1:1 en is aftermarket voor golf 2), vw2 klauwen met 15mm blokken. Samen 50mm. De wet verbied dat gij klauwen van een porsche neemt, schikven van een ford,.... Iets samengooien wat oorspronkelijk niet samen zit
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#14
|
|||
|
|||
Zoek alleen de rubbers nog
|
#15
|
||||
|
||||
zal morgen eens kijken op de sloop kas of ze er nog op zitten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |