#1
|
|||
|
|||
Hulp gezocht! Mk3 Cabrio valt uit
Beste allemaal!
Ik ben in het bezit van een Golf 3 Cabrio 2.0, de beste wagen valt alleen uit zodra hij warm is! Kan je prima weer starten maar valt na een paar seconden lopen meteen weer uit. Iets langer laten afkoelen is iets langer lopen.. Relais 167 krijgt kortstondig een plus stroompje en dan valt ie uit. Zo ver zijn we dan al wel weer. Alle voor de hand liggende dingen al gechecked als ontsteking, BDP sensor, massa punten, ECU is ook al bekeken en goed bevonden. Relais 30, en 167 heb ik er meerdere van liggen! haha Weet iemand wat dat plus stroompje zou kunnen veroorzaken? Dat zou me denk ik dichter bij de oplossing moeten brengen! Alvast bedankt allemaal! |
#2
|
||||
|
||||
Klinkt als de Hall-gever! Een kwaal van de 2.0 8v blokjes.
|
#3
|
|||
|
|||
Is er ook nog een manier om dat te controleren? En kan dat inderdaad ook het plus stroompje op relais 167 geven?
En mocht dat inderdaad het probleem zijn, is er dan inmiddels een verbeterde versie te koop? Last edited by Convertiblesss : 13-07-2018 at 19:45. |
#4
|
||||
|
||||
De bobine heeft ook dit kwaaltje. Deze een keer vervangen kan ook geen kwaad.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor ook deze aanwijzing, ik vermoed dat allebei de tips lastig na te meten zijn aangezien de kwaaltjes zo zwaar afhankelijk zijn van de temperatuur?
Ik laat jullie weten hoe het gaat volgende week! Maandag of dinsdag tijd om eraan te sleutelen! |
#6
|
|||
|
|||
Hallsensor of bobine.
Geen vonk is ook geen stroom voor brandstofpomp. (ingebouwde ongeval beveiliging) |
#7
|
|||
|
|||
Hallgever en bobine nu gedaan, werkt niet! Zelfde symptoom! Hoeveel temp. sensors zitten er in deze auto en kan eentje dit veroorzaken??
Help mij alsjullieblieft mannen! : D |
#8
|
|||
|
|||
Ga vandaag een zekeringkast uitwisselen, zoals jullie begrijpen zijn steeds meer dingen uitgesloten en moet ik het daarna in een kabelbreuk gaan zoeken, heb hier zelf geen ervaring mee/in. Misschien niet nodig, maar heeft iemand daar tips voor?
Bij voorbaat dank! |
#9
|
|||
|
|||
Zekeringkast is het ook niet, MAAR... benzine meter fluctueerde voor uitvallen! Iemand ideeen??
|
#10
|
|||
|
|||
Iets exacter gezegd, benzine meter slaat een streepje verder uit alvorens hij uitvalt.. HELP! Haha
|
#11
|
|||
|
|||
Boordcomputer is er net mee opgehouden..
|
#12
|
|||
|
|||
das niet goed he..
wel wat toevallig, wat was je aan het doen/testen voor dat hij het begaf? |
#13
|
|||
|
|||
Bij de kabelboom aan het zoeken naar blootliggende draadjes, maar dit is het minste van mn zorgen... MFA pootje 7 op de blauwe stekker met witte draden, komt wel, ding moet eerst blijven lopen als hij werktemperatuur bereikt!
|
#14
|
|||
|
|||
Na zo’n beetje alles te hebben vervangen en uitgewisseld, blijft er haast maar 1 conclusie over, de ecu werkt niet meer naar behoren! Ook omdat de MFA het nu niet meer doet.. Heeft iemand een werkende liggen, of weet iemand een goed en betaalbaar revisie adres?
Alvast bedankt! |
#15
|
|||
|
|||
Echt helemaal niemand een idee of suggestie?
Had graag van iemand even de ecu willen lenen om die uit te kunnen sluiten! Of inderdaad te concluderen dat die vernieuwd moet worden...! Laatste dagen wat meer gereden met de auto, MFA doet het weer, denk dat de stekker toch niet helemaal goed zat.. Maar daarmee kunnen concluderen als je rijd, de olie max. 88 graden aantikt voordat hij uitvalt. De 90 gr heb ik nog nooit voorbij zien komen! Als je stationair draait valt ie rond 82-84 gr uit... Hij gaat volgende week of de week erop naar een storingzoeker, en zal dan in tegenstelling tot veel topics met problemen even de conclusie vermelden! Als iemand toch nog even een ecu wil uitlenen voor een dag, of een schema van de ecu heeft, heel graag! (037 906 025 H) ✌️ |
#16
|
|||
|
|||
probleem inmiddels al gevonden?
|
#17
|
|||
|
|||
Nou, de storingszoeker zegt dat de krukassensor kapot is, die we hebben vervangen voor een niet originele, nu moet ik originele zoeken, maar die heeft VW niet meer... Dus nu even zoeken, vernoed dat de verse topic hier ook aan moet.. Ik laat weer van me horen! En excuus, druk geweest!
Groeten |
#18
|
|||
|
|||
Extra info, na uitvallen beetje kou op de sensor gespoten, bleef perfect lopen. Gaat morgen een verse in! Keep you guys posted!
|
#19
|
|||
|
|||
En inderdaad, het was de (recentelijk vervangen, maar toch foutieve) krukassensor! Hij doet het weer goed!
|
#20
|
|||
|
|||
topper gelukkig is het probleem verholpen.
__________________
Relax rijden doe je maar in de baas zijn tijd, dus niet op zondag |