#1
|
||||
|
||||
Schroefset die niet stuitert..
.
Ik rijd al een paar jaar met een Raceland schroefset onder mijn Golf 2, met de stelringen halverwege. Maar het kneiterstugge ben ik erg beu. Nu heb ik ooit met een Golfje gereden ook met een budget schroefset, die goed veerde en comfortabel was te noemen. het veerde bijna net zo in als een standaard set. Maar nu weet ik niet meer welk merk dat was. Dietriech Fahrwerke? JOM ? Triple S ? Ik heb er al wat uren zoekwerk in zitten, maar ik kom er niet uit. Ik wil absoluut geen stuiterset als Vmax, TA technixs of Raceland. Ik wil verlagen met een budgetschroefset die wel comfort geeft, (Een duurdere, Supersport, KW zit er even niet in) Ze zijn er dat weet ik. Maar welke is dat?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#2
|
||||
|
||||
JOM is ook debiel stug. Wel bijna einde draad, maar ik ga binnenkort voor een andere set.
|
#3
|
||||
|
||||
Jom Tripple-s etc is allemaal niet stug als de stelringen halverwege staan
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#4
|
||||
|
||||
ik moet zeggen dat het gebruikte Sjaak set dat ik had ook niet kneiterhard was, heb nu TA maar was vergeten de rubber blokken in de te korten, inmiddels gedaan maar nog niet mee gereden
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#5
|
||||
|
||||
Ik had Jom op mijn scirocco. Als je de schroefset (redelijk) laag zet, is die kneiterhard. Ik heb deze dus maar weer weg gedaan en gekozen voor een vaste set van KW. Veeeeeel beter..
|
#6
|
|||
|
|||
Ik rij zelf met een Sjaak setje; helemaal super!, Had ook zon TA set eronder..wat een bagger is dat zeg.
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb op de Scirocco en op de ElektroGolf een setje van AP Fahrwerke.
Best wel over tevreden, vind het beter dan Triple-S die ik eerst op de Scirocco had. |
#8
|
|||
|
|||
Ben ook fan van AP, goede prijs / kwaliteitsverhouding. Ultra-budget setje is allemaal leuk en aardig, maar wees eerlijk, wat mag je nou voor EUR 200 verwachten...?
|
#9
|
|||
|
|||
Trouwens, over AP .. als je heel goed zoekt op eBay, vind je ze goedkoper dan op de site van AP zelf.. scheelde mij toen 50 euro voor de Scirocco!
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat Sjaak setje is super omdat?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben me er van bewust dat een budgetschroefsetje onder doet aan de duurdere AP, KW, etc. Maar een softere set dan Raceland moet er wel zijn. Ik stuiter in mijn stoel als ik over de strepen van rijbaan afscheiding rij. Ik rij absoluut niet hard (daily, soms hard een bochtje) en de vaste verlagingsetjes moet je ook maar geluk mee hebben hoe laag het valt. Dus vandaar dat ik op de softe budgetsetjes mik.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Wat maakte de AP fijner? Het gehele gedrag? of de hardheid?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
|||
|
|||
Het gehele gedrag van AP bevalt mij beter. Nu lijkt de auto zelfs te veren in de ophanging, en niet alleen op de banden :P
Hardheid is (in ieder geval bij mij ) niet verstelbaar). AP lijkt ook degelijker gebouwd: grovvere schroefdraad, die je zeker niet met een staalborstel zou beschadigen als je nog eens wil gaan schroeven. Een stelring, die je met een schroefje blokkeert. Wat ook een groot argument is: in ieder geval op mijn Triple-S werd de fusee met een rond gat en een sleufgat bevestigd, maar bij de sleufgat zat er nix bij!! Bij AP zit er om dat sleufgat heen keurig een U opgelast, zodat je met een camberstelbout ook daadwerkelijk de camber stelt.... Bij Triple-S was het toen op goed geluk, kan ik mij herinneren... losdraaien en tegen het wiel raggen tot het goed staat. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Wat jij zoekt; dus niet te hard en stuiterig
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#15
|
||||
|
||||
In die instap/budgetklasse, met jouw wensen, sjaak set pakken. Had deze op een gti 16v en reed prima, comfy in ieder geval! Als je een stapje hoger wil raad ik AP aan.
Niet zo goed als de FK Silverline X (op basis van koni geel, hardheid verstelbaar) onder m'n mk2 16vg60 maar dat is een ander kaliber. Die vind ik beter als m'n oude H&R. |
#16
|
|||
|
|||
geweldig, jullie weten dat 90% van de low budget setjes uit dezelfde fabriek komen??
sjaak is hetzelfde als Hottuning, alleen met een eigen kleurtje erop |
#17
|
||||
|
||||
Ook hier positieve ervaringen met AP. Heb het 2x onder een e39 530d gehad en nu ook onder mijn e61 535d.
Prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon goed. Afwerking is super en setjes gaan ook laag genoeg
__________________
Bmw e61 530d touring |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Zolang je maar voldoende afneemt. |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb mij laten vertellen dat men voor de setjes van Golf 2 vaak de zelfde veren gebruikt als de Golf 3. Dus sterker omdat de Golf 3 zwaarder is.
Ik heb 3 jaar geleden een setje gekocht bij Leonard van Keistad autotechniek in Lichtenvoorde. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik weet niet welk merk, maar je kunt deze vast nog bij hem bestellen! |
#20
|
||||
|
||||
Sjaak set bevalt hier ook super!!
Jettaracing heeft ook een set onder de daily golf 4 variant, bevalt daar ook super geloof ik |