#1
|
|||
|
|||
WardMK1-83
Goedemiddag,
sinds 13 januari ben ik trotse eigenaar van een MK1 golf 1.5JB. Na twee audi 100's (1991 en 1985) werd het tijd om mijn jeugdliefde te kopen. Er is een hoop mis aan, maar ook niks aan verkloot door de vorige eigenaar. Het is nu een 1500 met vierbak, maar ik heb een 1800 (JH) blok met vijfbak op de kop getikt. Plan is om dit blok aan te passen voor gebruik met carburateurs. Het gaat geen showauto worden, maar een lekker hobbyhok, bedoeld om mee te rijden. Voor nu is de grootste uitdaging het waterdicht maken Hier staat hij net voor de deur, na een rit van 165 km naar huis. ----- Vandaag eerst het dashboard gerepareerd. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de spanningsregelaar stuk was, maar toen ik die testte bleek er netjes 10 volt uit te komen. Verderop kwam ik dit doorgebrande spoortje tegen. Dit heb ik gesoldeerd en het spoortje weer netjes geïsoleerd. Eindelijk werken de toerenteller en andere metertjes weer! ----- Vandaag levering gekregen van deze anti-roest primer: Dan kan binnenkort het demonteren van de dorpels en de zijpanelen echt beginnen, en kan ik er ook wat aan doen. Dit spul heb ik trouwens gevonden via een oldtimer website waar ze al zes jaar een test aan het doen zijn met verschillende roestprimers/omvormers. Hier kun je die test bekijken Onafhankelijke en goede test als je het mij vraagt. ----- Ik kon het toch niet laten en heb voor tijdens de opknappen een ander setje wielen op de kop getikt. Past mooi bij het hele menie & roest thema wat momenteel heerst op mijn golf Nu schreeuwt de voorkant wel helemaal om een verlaging. Ik denk dat dat achter al gedaan is (ik kwam rode veren tegen tijdens het wisselen van de wielen). Wilde eigenlijk pas wat aan het onderstel gaan doen als het motorisch helemaal af is, maar misschien dat ik op MP of hier wel een goedkoop setje veren op de kop kan tikken.
__________________
-1983 VW Golf MK1 1.5JB -2004 VW Polo 1.4 16v Last edited by WardMK1-83 : 16-02-2018 at 11:20. |
#2
|
|||
|
|||
Leuke Golf1, veel plezier ermee.
__________________
VW T5.1 GP dc l2 11/2012 Passat 3C 2.0tdi (sold) Golf 2 1.6cl (sold) Golf 1 1.8gti (sold) Corrado g60 (sold) |
#3
|
||||
|
||||
Gave wagen, veel plezier en succes met de plannen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
|||
|
|||
Ik kon het toch niet laten en heb voor tijdens de opknappen een ander setje wielen op de kop getikt. Past mooi bij het hele menie & roest thema wat momenteel heerst op mijn golf
Nu schreeuwt de voorkant wel helemaal om een verlaging. Ik denk dat dat achter al gedaan is (ik kwam rode veren tegen tijdens het wisselen van de wielen). Wilde eigenlijk pas wat aan het onderstel gaan doen als het motorisch helemaal af is, maar misschien dat ik op MP of hier wel een goedkoop setje veren op de kop kan tikken.
__________________
-1983 VW Golf MK1 1.5JB -2004 VW Polo 1.4 16v Last edited by WardMK1-83 : 16-02-2018 at 11:20. |
#5
|
||||
|
||||
Geinig ding, en een schroefsetje koop je voor deze bakken nieuw al onder de 200.-
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klopt, ik weet alleen nog niet zeker of deze jongen wel zijn originele onderstel blijft houden (5x100 bijv) dus voorlopig voor de looks ;-) En er is voor 3 tientjes een set veren onderweg, daar overleef ik het dan voorlopig wel mee
__________________
-1983 VW Golf MK1 1.5JB -2004 VW Polo 1.4 16v |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
ik vind met die velgen wel mooi staan ; herinnert me trouwens ergens aan Jouw Golf 1 is trouwens een GX zo te zien; actiemodel met een beperkte oplage vanuit de laatste paar maanden van de Golf 1 in '83, die wagen zou het daarom alleen al verdienen om weer helemaal opgeknapt te worden.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, helemaal origineel gaat hij niet worden. Maar netjes herstellen is in ieder geval wel de bedoeling. Die velgen zijn idd ook best schattig, maar hebben ook een hele hoop liefde nodig, zoals de rest van de auto. Buiten de gebruikelijke roestplekken heeft het interieur nml ook behoorlijk te lijden gehad. Gelukkig zijn de "luxe" handgrepen etc. later wel in de cabrio gebruikt, dus redelijk makkelijk te vinden. Heb gelukkig wel gezien dat heel veel van het interieur nog nieuw te leveren is.
__________________
-1983 VW Golf MK1 1.5JB -2004 VW Polo 1.4 16v Last edited by WardMK1-83 : 13-03-2018 at 11:23. |