Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2018, 12:14
jimmy_the_saint jimmy_the_saint is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 19
Default crossflow cilinderkop op een RF

goeiedag allemaal,

Past een crossflow cilinderkop van een golf 3 1.6 100pk (motorcodes: AEK/AFT/AKS) op een golf mk2 1.6 RF bj87?

is dit plug and play of moeten er dingen aan gepast worden?

is voor de inlaat aan de voorzijde te krijgen.

alle info is welkom.

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2018, 11:10
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Kan wel maar is niet plug and play, het olieretour kanaal in de kop moet gedeeltelijk dicht gelast worden zodat ie niet buiten het rf blok valt.
Ook moeten de buitenste gaten waar de kopbouten doorheen komen iets groter worden gemaakt.

Maar waarom niet op zoek naar een ABA motor uit bijvoorbeeld een usa golf mk3?
Deze zijn gelijk 2.0 liter en kan er zo in..
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2018, 17:06
jimmy_the_saint jimmy_the_saint is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by duudt
Kan wel maar is niet plug and play, het olieretour kanaal in de kop moet gedeeltelijk dicht gelast worden zodat ie niet buiten het rf blok valt.
Ook moeten de buitenste gaten waar de kopbouten doorheen komen iets groter worden gemaakt.


dit is nog een meevaller. en hoe zit het met de nokkenas? kan deze behouden worden van de AFT?

de crossflow kop: omwille voor plaats te winnen en voor de warmte. in en uitlaat boven elkaar bij een RF. komt op motorcarbs.

Quote:
Originally Posted by duudt
Maar waarom niet op zoek naar een ABA motor uit bijvoorbeeld een usa golf mk3?
Deze zijn gelijk 2.0 liter en kan er zo in..


ik weet dat dit een gemakkelijkere oplossing is waarschijnlijk. maar het gaat meer om eens iets anders te doen. en ook niet om grote vermogen winst.

alvast bedankt voor de reactie
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2018, 19:16
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 686
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Heb zo'n kop op me g60 gehad werkte super alleen olie retour deels dicht lassen en een nokkenas met 5 geslepen tappen erin of evt aanpassen
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2018, 21:49
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Nokkenas kan gewoon van de aft.
De reden kan ik wel inkomen, om dezelfde reden ben ik hier ook mee bezig geweest.

Je kan ook de crossflow kop van een mk4 golf pakken, de 1.6 akl of 2.0 apk motor.
Moet je naast de bovenstaande aanpassingen alleen het nokkenas tandwiel van je huidige motor er nog even bij overzetten.
Er zijn nog meer motoren waar deze koppen op zitten, oa seat heeft ze ook..
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2018, 16:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Heb zo'n kop op me g60 gehad werkte super alleen olie retour deels dicht lassen en een nokkenas met 5 geslepen tappen erin of evt aanpassen


Pk winst door de kop?
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2018, 18:43
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 686
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Zo'n kop flow veel beter uitlaat warmt de inlaat niet op
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #8  
Old 29-03-2018, 11:42
jimmy_the_saint jimmy_the_saint is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Zo'n kop flow veel beter uitlaat warmt de inlaat niet op



daarvoor doe ik het. de uitlaat die de inlaat opwarmt. en meer plaats voor de motorcarbs als ze aan de voorzijde staan. alleen ik hoop dat het lukt met de alternator en ontstekin. dat deze niet ni de weg zitten op het RF blok.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-03-2018, 12:47
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Dynamo moet meer voorover zoals bijvoorbeeld op de golf 3 1.8 abs of 2 liter motoren, zijn er nog veel meer waar de dynamo meer naar beneden hangt.
Ff een rondje op de autosloperij en je vind deze wel..

Ontsteking moet net lukken, misschien alleen bougiekabels met haakse connectors op de verdeelkap.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-03-2018, 11:29
jimmy_the_saint jimmy_the_saint is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by duudt
Dynamo moet meer voorover zoals bijvoorbeeld op de golf 3 1.8 abs of 2 liter motoren, zijn er nog veel meer waar de dynamo meer naar beneden hangt.
Ff een rondje op de autosloperij en je vind deze wel..

Ontsteking moet net lukken, misschien alleen bougiekabels met haakse connectors op de verdeelkap.



dit dacht ik ook al, maar bedankt voor de info.
dan kan ik de onderdelen bij elkaar gaan zoeken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum