#1
|
|||
|
|||
crossflow cilinderkop op een RF
goeiedag allemaal,
Past een crossflow cilinderkop van een golf 3 1.6 100pk (motorcodes: AEK/AFT/AKS) op een golf mk2 1.6 RF bj87? is dit plug and play of moeten er dingen aan gepast worden? is voor de inlaat aan de voorzijde te krijgen. alle info is welkom. alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Kan wel maar is niet plug and play, het olieretour kanaal in de kop moet gedeeltelijk dicht gelast worden zodat ie niet buiten het rf blok valt.
Ook moeten de buitenste gaten waar de kopbouten doorheen komen iets groter worden gemaakt. Maar waarom niet op zoek naar een ABA motor uit bijvoorbeeld een usa golf mk3? Deze zijn gelijk 2.0 liter en kan er zo in.. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
dit is nog een meevaller. en hoe zit het met de nokkenas? kan deze behouden worden van de AFT? de crossflow kop: omwille voor plaats te winnen en voor de warmte. in en uitlaat boven elkaar bij een RF. komt op motorcarbs. Quote:
ik weet dat dit een gemakkelijkere oplossing is waarschijnlijk. maar het gaat meer om eens iets anders te doen. en ook niet om grote vermogen winst. alvast bedankt voor de reactie |
#4
|
|||
|
|||
Heb zo'n kop op me g60 gehad werkte super alleen olie retour deels dicht lassen en een nokkenas met 5 geslepen tappen erin of evt aanpassen
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#5
|
|||
|
|||
Nokkenas kan gewoon van de aft.
De reden kan ik wel inkomen, om dezelfde reden ben ik hier ook mee bezig geweest. Je kan ook de crossflow kop van een mk4 golf pakken, de 1.6 akl of 2.0 apk motor. Moet je naast de bovenstaande aanpassingen alleen het nokkenas tandwiel van je huidige motor er nog even bij overzetten. Er zijn nog meer motoren waar deze koppen op zitten, oa seat heeft ze ook.. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Pk winst door de kop?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
|||
|
|||
Zo'n kop flow veel beter uitlaat warmt de inlaat niet op
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
daarvoor doe ik het. de uitlaat die de inlaat opwarmt. en meer plaats voor de motorcarbs als ze aan de voorzijde staan. alleen ik hoop dat het lukt met de alternator en ontstekin. dat deze niet ni de weg zitten op het RF blok. |
#9
|
|||
|
|||
Dynamo moet meer voorover zoals bijvoorbeeld op de golf 3 1.8 abs of 2 liter motoren, zijn er nog veel meer waar de dynamo meer naar beneden hangt.
Ff een rondje op de autosloperij en je vind deze wel.. Ontsteking moet net lukken, misschien alleen bougiekabels met haakse connectors op de verdeelkap. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
dit dacht ik ook al, maar bedankt voor de info. dan kan ik de onderdelen bij elkaar gaan zoeken. |