#1
|
|||
|
|||
Op tijd zetten 1.6td
Beste mensen,
Ik zoek een kenner die tegen een vergoeding mijn 1.6td distributie en dieselpomp op tijd wil zetten. Ik heb zelf het benodigde afstelgereedschap om de klus te kunnen doen. Ik woon in Nijmegen en de Golf 1 staat in Zeeland noord Brabant. Wie wil mij hierbij helpen? Met vriendelijke groet, Coen |
#2
|
||||
|
||||
Ik wil dit wel doen maar woon spijtig genoeg niet in de buurt. Maar waarom doe je het niet zelf? Is echt niet moeilijk, en als je het gereedschap al hebt is het echt peanuts.
Alles wat je moet weten staat in dit topic: http://www.volksforum.com/forum/sho...54&page=1&pp=20 Daar heb ik het ook mee geleerd. |
#3
|
|||
|
|||
Dank je voor je reactie. Dat topic gaat er vanuit dat bij het vervangen van de riem de hele boel al op tijd staat, maar bij mij is de dieselpomp vervangen en nu weet ik niet wat de juiste aanpak is.
|
#4
|
|||
|
|||
Pomp staat een kerf op het riemwiel en op op de deksel. Deze gelijk zetten dan pen int gat en pomp staat goed
|
#5
|
|||
|
|||
Dank je voor je bijdrage. Ik ga t proberen.
|
#6
|
||||
|
||||
Als je het juist wil doen het deeltje met de micrometer zeker niet vergeten. Dan zie je ook direct of alles juist staat. Als ik het goed heb zijn de afstelwaardes voor de plunjer de volgende:
Golf: 0.7mm bij bdp Passat: 0.8mm bij bdp T3: 0.9mm bij bdp Enigste reden voor het verschil is dat bij een grotere waarde de motor wat ruwer loopt en meer trilt, wat oncomfortabel is maar geen kwaad kan. Bij 0.9mm zal je wel meer koppel hebben dan bij 0.7mm |
#7
|
|||
|
|||
Waar kom je vandaan
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
|||
|
|||
Dank je voor die info. Ben er nog niet aan toe gekomen ivm werk.
Vagg Freak, ik kom uit Nijmegen en de Golf staat in Zeeland. |
#9
|
|||
|
|||
Zeeland noord Brabant
|