#1
|
||||
|
||||
T5 modificaties
Ik ben aan het kijken naar een dubbel cabine bus met automaat. Dus toch maar weer eens terug op het VW nest. (Dat is na de T3 al weer lang geleden.)
Nou hoor ik heel veel over problemen met T5's en T6-en. Die laatste zijn buiten budget, dus dat ik geen punt. Mij is aangeraden om te kijken naar een T5 2,5 TDI tussen 2007 en 2010. Voor 2007 zaten er enkele bouten in de brug over de pompverstuivers en na 2007 zijn dat dubbele bouten geworden, omdat er nogal eens scheuren in de kop ontstonden. Weet iemand of je daar ook een modificatie voor uit kunt voeren? (Ik heb namelijk een nette 2006 T5 gezien...) |
#2
|
|||
|
|||
Nokkenas breekt nog wel is heb meerdere motoren staan op mijn werk. Met gebroken nokkenas.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
||||
|
||||
Wat dat betreft lijkt er weinig voor de T5 te pleiten...
|
#4
|
||||
|
||||
Ik ben erg te spreken over m'n T4... beetje frisse T4 is niet persé goedkoper dan een vroege T5 maar heeft een stuk minder kwetsbare onderdelen (althans, alles kan natuurlijk stuk maar hij heeft me de afgelopen twee jaar bijna niks gekost aan onderhoud en met een chip is die TDI (102 naar 140) ineens best vlot!)
Ik zit ook een beetje naar een 2.0 T5 facelift te kijken (DSG en airco lijkt me heel relaxed) maar als ik dan kijk hoe vaak er iets stuk gaat... Heb toen ik mijn T3 nog had een keer met een monteur van de ANWB gesproken (hij kwam in een T5 aanrijden toen mijn Lupo het een keer had begeven) en aan hem gevraagd of het nou wat was omdat ik twijfelde tussen T4/T5 2.5TDI. Hij was vrij stellig; niet doen. Het rijdt heerlijk maar hij moest om de haverklap terug naar VW ivm. storingen. Zijn tip was; lekker een T4 kopen, minder luxe maar veel goedkoper in onderhoud. Iets zinnigers kan ik er niet over zeggen maar ben nog steeds wel blij met de keuze. De automaat uit de T4 is gewoon niet echt lekker, tenminste... heb er een paar proefgereden en vond het nogal een zompige toestand maar misschien gelijk verse revisie op de automaatbak als je een leuke vindt. Nou ja, ik dacht ik reageer even op je twijfel maar heb ook net drie en een half jaar een Lupo 3L gehad waar ik nooit ook maar iets mee heb gehad terwijl heel internet je helemaal voor gek verslijt als je een 3L koopt omdat je er financieel op leeg zou lopen. Knappe T5 zoeken en hopen dat het een goeie is! |
#5
|
||||
|
||||
Ik ben bang dat we voor deze buiten het VAG kamp gaan shoppen. We hebben die automaat gewoon nodig en dan blijft er niet veel over. Ik vind een T5 of nieuwe T6 toch gewoon een te grote gok. Ik hoor veel goede geluiden over de 180pk diesel met automaat in de nieuwe Toyota/PSA combi. En voordat Toyota voor een motor aftekent, is die over het algemeen wel goed bedacht. (Ik heb een lease Avensis gehad met 174pk waar de oom van mijn vrouw nu in rijdt en dat ding heeft in 13 jaar en heel veel kilometers alleen nog maar olie, filters en banden gehad...) |
#6
|
||||
|
||||
Als je toch een T5 wil, kijk dan naar een 1.9 tdi. Ik rij er nu al 150000km probleemloos mee rond en de teller staat inmiddels op 374000. Ik heb hem laten tunen naar 150 pk en hij rijdt als een trein. Ook met caravan erachter naar Spanje.
Een vriend van me heeft er ook een met dezelfde motor en heeft ook nooit problemen. Iedereen staat altijd blind op die 5 cillinders. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bevestiging van de verstuivers is ongewijzigd gebleven bij de 2.5tdi bij model 03-06 en model 07-10. Er kwamen trouwens geen scheuren in de kop , maar de verstuivergaten werden uitgesleten omdat de verstuivers loskwamen , hierdoor lekte diesel bij de motorolie , wat niet echt bevorderlijk is voor de smering . Hierdoor liepen de blokken nogal eens kapot. De wijzigingen tussen de 2 betrof andere modificaties ( uitlaatspruitstuk, egr , ...) In de T5 is de 1.9TDI de meest betrouwbare motor In de T5gp en de T6 kun je best voor de 2.0tdi 140pk gaan , dat is daar de beste motor. De 180pk bi-turbo '10-'15 was ook een probleemmotor (is sinds 2015 opgelost) Automaat in een T4 moet je links laten liggen, die gaan allemaal kapot als er een tdi motor aanhangt.
__________________
T4 onderdelen nodig ? contacteer me Current cars : VW Amarok Highline 4Motion VW T4 2.5 TDI California Generation 151PK VW T4 2.5TDI werkpaard VW T4's : Breaking for parts VW T3 doka Syncro- offroad editie VW T2 early bay '69 Last edited by Demolitionman : 01-11-2017 at 22:45. |
#8
|
|||
|
|||
ik rij zowel prive met een T5 1.9tdi en zakelijk.
de prive (bwjr 2004) is inmiddels omgebouwd naar Camper en rijdt fantastisch met een chippie erin naar 140PK..en 255.000 op te teller. de werkbus (bwjr2005) weegt continu een dikke 2850kg en daar rijd ik nu al een 130.000km probleemloos mee rond en staat inmiddels op een 275.000km. ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee... |
#9
|
||||
|
||||
Wegens de verhalen die we over de T5 en T6 hebben gehoord, hebben we een Citroen Jumpy gekocht (met veel Toyota techniek erin).
Wat dat betreft kan dit topic wat mij betreft dicht. |